Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3454
Mărime: 22.62KB (arhivat)
Publicat de: Teodora Pintea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Denisa Trandafiroiu
Universitatea Valahia Targoviste

Extras din referat

Aceasta analiza are ca obiect sa evalueze daca intreprinderea poate sesiza oportunitatile care i se ofera. Se pune problema alegerii factorilor si pertinenta lor in raport cu obiectivul final al analizei, mentinerea sau obtinerea unui avantaj concurential

Analiza produselor si a pietei trebuie intreprinsa atat asupra cererii si a ofertei pe o piata cat si asupra interactiunilor lor. De asemenea trebuie identificat si concurentii potentiali.

Interactiunea dintre cerere si oferta evolueaza in functie de conditiile existente pe piata; acestea depind de mediu dar si de ciclul de viata al produselor.

Evolutia intreprinderii este marcata de cresterea interdependentelor cu mediul in care isi desfasoara activitatea.Intreprinderea ia nastere si se dezvolta in cadrul economiei nationale,iar aceasta se dezvolta in cadrul economiei mondiale

Intreprinderea este un sistem deschis,fiind influentata direct de alte intreprinderii si indirect de factorii economici,tehnici,sociali,politici etc ai mediului in care actioneaza.Astfel,intreprinderea preia din mediul extern materii prime,materiale,combustibili,energie,utilaje,forta de munca,tehnologii,informatii,resurse financiare,servicii etc.pe care le utilizeaza in procesele interne de productie.Astfel rezulta produse pe care intreprinderea le transfera aceluiasi mediului extern.

Mediul extern al intreprinderii este deosebit de dinamic,ca urmare a schimbarilor ce intervin in cadrul lui,indeosebi ca urmare a revolutiei stiintifico-tehnice.Astfel,la perioade din ce in ce mai scurte apar noi produse(vopsea de par imbogatita cu vitamine si acizi dim fructe) si tehnologii,noi materii prime si surse de energie,noi masini si instalatii,noi sisteme,metode si tehnici de management etc.

De aceea, intreprinderea poate sa desfasoare o activitate eficenta numai in masura in care cunoaste factorii mediului in cadrul caruia actioneaza, modificarile care intervin adaptandu-se continuu la cerintele acestuia.

Intreprinderea constituie o componenta de baza a mediului in care actioneaza si, astfel, prin activitatea pe care o desfasoara ,influenteaza mediul sau extern.

Asadar,adaptarea intreprinderii la mediu se realizeaza intr-o maniera activa,luand in considerare influentele pe care intreprinderea le exercita asupra mediului.

Mediul extern al intreprinderii se cere analizat din doua perspective :

~ din perspectiva raporturilor pe care le are intreprinderea cu o serie de de factori care acrioneaza in afara ei,dar si asupra interiorului ei,constituind micromediul de marketing al intreprinderii

~ din perspectiva unor raporturi mai generale,care exprima factorii ce actioneaza la scara societatii,reprezentand macromediul de marketing al intreprinderii

Micromediul intreprinderii

este reprezentat de ansamblul relatiilor dezvoltate de agentul economic cu furnizorii si beneficiarii sai, legaturi ce implica de regula, si alti participanti precum intermediari,concurenti si alti actori

Clientii sunt cei mai importanti actori ai micromediului intreprinderii.Pentru a-i putea identifica si localiza exact marketerul trebuie sa infaptuiasca o segmentare corecta a pietei din punct de vedere al nevoii careia i se adreseaza cu bunurile si serviciile sale precum si a pozitiei pe care aceasta ar dobandi-o in ansamblul ofertei.

Clientii pentru vopseaua de par sunt in general femeile,cu varsta cuprinsa aproximativ intre 16-60,predominand cele din categoria 18-40

Sa presupunem ca vrem sa lansam o gama noua de vopsea de par,in acest caz marketerul se confrunta cu o serie de intrebari pentru a putea identifica corect segmentul de piata vizat,cum ar fi

- care sunt caracteristicile socio-demografice ,economice si psihologice cu ajutorul carora putem trasa conturul segmentului de piata,ce se doreste atins de produs ?

- care sunt motivele cumpararii si ierarhia acestora ?

- ce intensitate relativa detine fiecare dintre ele in ansamblul motivatiei cerererii ?

- ce loc ocupa deprinderile de cumparare in manifestarea comportamentului de achizitie ?

- ce loc ocupa deprinderile de cumparare in manifestarea comportamentului de achizitie ?

- ce atitudine manifesta clientul potential fata de publicitate si care sunt cele mai penetrante medii pe piata-tinta ?

-cum se incadreaza produsul in raport cu puterea de cumparare si stilul de viata al segmentului-tinta identificat ?

Furnizorii cuprind o categorie larga de producatori si prestatori de servici,ce pun la dispozitia intreprinderii,pe baze contractuale,necesarul de materii prime si materiale ,energie,combustibili,echipamente tehnologice,forta de munca,resurse financiare si informatii.

Intreprinderea are unul dintre principalele sale obiective formularea celor mai avantajoase decizii in privinta alegerii furnizorilor pentru fiecare categorie de factori de productie in parte.

Pentru desfasurarea performanta a activitatii sale economice,o intreprindere are posibilitatea sa opteze intre un furnizor autohton de materii prime sau unul din import.

Preview document

Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 1
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 2
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 3
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 4
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 5
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 6
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 7
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 8
Analiza mediului unei firme producătoare de vopsea de păr - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza Mediului unei Firme Producatoare de Vopsea de Par.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Swot Oriflame

ARGUMENT Un pas important în analiza situţiei unei firme este stabilirea calităţilor firmei, defectele, oportunităţile de piaţă si ameninţări,...

Studiu de piață - cosmetice

1. Istoria cosmeticelor de-a lungul timpului Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de...

Analiza Firmei Levi's

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI “LEVI’S” 1.1 SCURT ISTORIC Levi Strauss, de unde vine si numele firmei, a venit la vârsta de 24 de ani...

Analiza internă și externă a firmei Altex

I.Introducere S.C. ALTEX ROMANIA S.R.L. este liderul pieței românești de electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia de peste 21 de ani, cu...

Tehnici promoționale - piața cosmeticelor

Piata romaneasca a produselor cosmetice atinge anual in jur de 200 de milioane de euro, inregistrand cresteri de pana la 15% in fiecare din ultimii...

Tombolă - vopsea de păr

Cele mai vindute ramin vopselele pentru colorare permanenta. Romancele se vopsesc in general acasa, in medie o data la doua luni, iar factorii...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Mediul Extern al Firmei

ARGUMENT Orice întreprinderea funcţionează în condiţiile concrete pe care i le oferă mediul său extern. Asta înseamnă că rezultatele activităţii...

Internaționalizarea firmei Gerovital

Cap. 1 – Condiţiile pentru adoptarea programului de marketing internaţional S.C. Gerovital Cosmetics S.A este o societate cu capital majoritar...

Strategia de Comunicare pentru Brandul Lansat

1. Analiza strategiei de comunicare anterioare a brand-ului L’Oreal Identificare insight – calitativ vs. Cantitativ Atunci când este abordată...

Proiect Marketing - SC Perux SA

Introducere: În lunga istorie a omenirii, aspectul podoabei capilare a fost de multe ori însemnul unei epoci, al unui comportament social,...

Strategii de produs - produse de îngrijire a părului

Analiza preliminară a lansării produsului -Vopsea de păr- Capitolul 1. Analiza externă O femeie frumoasă, modernă şi elegantă nu se poate lipsi...

Ai nevoie de altceva?