Analiza Mediului Demografic in Romania

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere
2.Volumul populatiei.
3.Structura populatiei pe sexe.
4.Structura populatiei pe grupe de varsta.
5.Structura populatiei pe categorii etnice.
6.Structura populatiei pe categorii religioase.
7.Structura populatiei in functie de gradul de 
alfabetizare.
8.Structura populatiei in functie de tipul de familie.
9.Structura populatiei in functie de mediul de 
resedinta.


Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Mediul demografic este o componenta importanta a macromediului , de care marketerii trebuie sa tina cont , deoarece populatia este cea care formeaza piata. 
Astfel, analizand statisticile si tipologia indivizilor intr-o societate, trendurile si modificarea structurii populatiei, se pot face previziuni asupra comportarii consumatorilor de pe o anumita piata. Desigur, acest lucru se poate realiza numai in masura in care, nevoile, dorintele si preferintele acestora sunt corelate cu caracteristicile lor demografice , precum: varsta, sexul, starea civila, ocupatia si categoria etnica.
2. Volumul populatiei
Un indicator demografic de care trebuie tinut cont il reprezinta volumul populatiei.
La acest nivel, se remarca o usoara tendinta de scadere a populatiei. Astfel, daca la inceputul anului 2007 aceasta insuma 21,57 milioane de locuitori, la 31 decembrie 2007, populatia Romaniei a fost estimata la 21,5 milioane de locuitori. Aceasta tendinta de scadere s-a pastrat, pe de o parte din cauza valorilor negative ale sporului natural iar pe de alta parte din cauza migratiei externe. 
Fluxurile migratiei externe s-au intensificat si se estimeaza ca, din intreaga scadere a populatiei intre 1992 si 2002, componenta migratie externa compusa preponderent din populatie tanara s-a ridicat la circa 800 000 persoane (comparativ cu scaderea naturala de numai 300 000 locuitori). 
Acest lucru favorizeaza activitatea agentiilor imobiliare si de turism din tara, precum si activitatea companiilor aeriene. 
In ceea ce priveste miscarea naturala a populatiei , trebuie tinut cont de indicatori precum natalitate si mortalitate.
Natalitatea, dupa cum se poate observa din graficul evolutiei acesteia, a inregistrat o scadere continua. In anul 2007, numarul de nascuti-vii estimat la 214,7 mii de locuitori a scazut comparativ cu anul 2005 cu 6,3 mii de persoane. Datorita faptului ca, pe termen mediu si lung nu se asteapta ca migratia externa sa contribuie semnificativ la reducerea scaderii demografice din Romania, natalitatea ramane singura componenta asupra careia se poate actiona cu rezultate eficiente. De la 2,2 copii la o femeie in 1989, valoare cu putin superioara celei necesare unei inlocuiri simple a generatiilor, indicele fertilitatii totale a coborat la doar 1,3 copii la o femeie in anul 1995 si s-a mentinut cu usoare variatii la acest nivel in anii urmatori. Altfel spus, modelul de fertilitate din ultimii 10 ani arata o scadere de aproape ,,un copil la o femeie" fata de ultimele decenii ale perioadei comuniste.
Factorii ce au condus la scaderea natalitatii sunt multiplii si evidentiati in parte de numerosi analisti in domeniu: emanciparea femeii si participarea crescanda a acesteia la activitati economice in afara gospodariei, cresterea duratei si nivelului educatiei, slabirea influentei normelor culturale, mobilitatea sociala in crestere, costul ridicat al copilului, reducerea functiei economice a copilului si indeosebi a rolului sau in securitatea economica a persoanelor varstnice, aparitia mijloacelor contraceptive moderne etc. 
Dupa unii specialisti, evolutiile recente ale natalitatii nu sunt straine de o percepere diferita a existentei care ajunge sa fie caracterizata de individualism si de societatea de consum. Trendul acesta a dat nastere unei noi culturi a adultilor fara copii. Exista o piata in continua extindere, si anume cea a cartilor pentru adultii fara copii, precum: "N-am copii si ma simt excelent", despre care jurnalista Nicki Defago spune ca a scris-o pentru femeile care se hotarasc sa nu aiba copii, care trebuie sa stie ca este perfect normal sa nu isi doreasca copii daca asta simt. In plus, a devenit un obicei destul de des intalnit printre cuplurile care nu au copii sa "investeasca" intr-un animal de companie. O gama de produse pentru animalele de companie poate fi intalnita mai nou pe piata.
De exemplu, Honda, marele producator japonez de autoturisme, pregateste noi masini care in loc de scaun pentru copii sa aiba scaune pentru caini, un designer chiar a gandit un loc special in masina pentru pechinezi. De asemenea, agentii imobiliari se concentreaza asupra proprietatilor destinate cuplurilor fara copii, o industrie in continua crestere. Cuplurile fara copii au de obicei o putere mare de cumparare si reusesc sa investeasca in proprietati imobiliare mai scumpe.
Un recent studiu arata ca valoarea casei scade cu 5 procente daca zona are vecini cu multi copii. Hotelurile incep sa isi diversifice oferta in ceea ce priveste cuplurile fara copii iar destul de multe restaurante sugereaza ca in acel loc copiii nu sunt bine veniti, foarte multe din restaurante preferand astfel sa isi asume statutul de club, restrictionand accesul celor sub 18 ani. Scaderea ratei natalitatii este responsabila cu declinul pietei produselor destinate copiilor. Insa, in cazul in care aceasta s-ar redresa, ar conduce la o crestere a pietei jucariilor, precum si la cresterea vanzarilor de imbracaminte pentru copii sau de produse alimentare destinate acestora. 
Pe de alta parte, mortalitatea - cea de-a doua componenta a miscarii populatiei, a ramas relativ ridicata. In anul 2007 s-au inregistrat 252 mii decese, cu 10,1 mii persoane mai putine decat in anul 2005 iar rata mortalitatii generale (afandu-se intr-o usoara scadere fata de anul 2005), a ajuns la 11,7 decese la 1000 de locuitori. De asemenea, trebuie precizat faptul ca rata mortalitatii infantile este de 12 ? (in scadere fata de anul 2005) fiind una dintre cele mai mari din Europa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mediului Demografic in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!