Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I: Succinta prezentare a firmei
Gama de produse sau servicii a firmei
Piata de desfacere
Personal
Capitolul II: Mediul extern al firmei
Micromediul firmei
Macromediul firmei
Capitolul III: Mediul intern al firmei
Capitolul IV: Analiza S.W.O.T. a firmei
Puncte tari
Puncte slabe
Oportunitati
Amenintari
Concluzii:
Solutii pentru punctele slabe
Modalitati de depasire a amenintarilor
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I: Succinta prezentare a firmei 
Procter & Gamble este un trust multinational cu sediul in Statele Unite ale Americii. Numele firmei vine de la cei doi fondatori ai sai, William Procter si James Gamble. Grupul Procter & Gamble este unul dintre cei mai importanti producatori de bunuri de larg consum
nealimentare la nivel mondial.
Sediul central este in orasul american Cincinnati, Ohio. Acest oras este si locul unde s-a infiintat firma, in anul 1837. Pe plan international, firma are circa 140.000 de angajati
P&G este prezent in Romania din 1992. In 1995 trustul Procter & Gamble a cumparat o parte din fabrica de detergenti si inalbitori de la Timisoara, infiintind S.C. Detergenti S.A., firma de productie, care are in prezent aproximativ 850 angajati. 
Gama de produse sau servicii a firmei
De la data de 1 Julie 2007, operatiunile companiei sunt structurate in trei "Unitati Globale de Business", iar fiecare unitate fiind divizata in "Segmente de Business". 
Conform companiei gama de produse se imparte in mai multe categorii, cum ar fi: Ingrijirea sanatatii, Intretinerea frumusetii, Ingrijirea copiilor, Ingrijire feminina si Produse de curatat. P&G are in prezent peste 300 de marci cunoscute pe piata Europei de est, cum ar fi: Ariel, Lenor, Mr. Proper, Duracell, Pampers, Gilette, Pringles, Head and Shoulders, Oral-B, Blend-a-med etc.
Piata de desfacere
Fiind o companie globala, Procter&Gamble este prezenta pe aproximativ 160 de piete nationale. Operatiunile regionale ale firmei sunt coordonate de la biroul din Bucuresti. 
Firma este prezenta in Romania pe piata detergentilor si produselor de curatare, pe piata produselor de ingrijire pentru femei, pe piata produselor anti-perspirante 
Principalul concurent al P&G este Unilever, companie care detine marci cum ar fi: Dero, Cocolino, Domestos, Dove, Rexona si multe altele.
Personal
Procter&Gamble a inceput activitatea din Romania in 1992 cu doar 3 angajati, iar in prezent numarul angajatilor compeniei depaseste 300 de angajati.
Compania doreste sa angajeze cei mai buni oameni pentru activitatea firmei. Firma construieste organizatia din interior, promovand-si si recompensandu-si angajatii exclusiv in functie de performantele lor individuale. Firma afirma ca angajatii vor fi intotdeauna "activul/capitalul cel mai valoros"
Capitolul II: Mediul extern al firmei
Micromediul firmei:
Furnizorii de marfuri:
Compania Plastipak - fabrica de ambalaje, unul dintre cei mai mari furnizori ai P&G.
Prestatorii de servicii:
Compania Synergy - constructor implicat in proiectul de la Urlati
Furnizorii fortei de munca sunt reprezentati de :
- unitatile de invatamant;
- oficiile de forta de munca;
- site-urile specializate in recrutarea fortei de munca (www.ejobs.ro, www.myjob.ro);
- persoanele aflate in cautarea unor locuri de munca.
Clientii ocupa un loc central in indeplinirea obiectivelor firmei. Pe langa persoanele fizice, printre clienti se mai numara si urmatoarele persoane juridice: Metro, Carrefour, Penny, Plus, Mega Image, etc.
Concurentii sunt reprezentati de firmele care isi disputa aceleasi categorii de clienti, aceiasi furnizori sau prestatori de servicii, deosebindu-se prin rolul pe care-l joaca in raporturile cu clientii, atitudinea fata de noutati, formele de comunicare cu consumatorii si stilul interventiei pe piata.
Printre concurentii firmei P&G se numara: Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive sau Beiersdorf.
Organismele publice sunt reprezentate de categoriile de public ce manifesta un interes efectiv sau potential, ori care influenteaza capacitatea unei firme de a-si atinge obiectivele, precum :
- Organismele financiare - ce influenteaza capacitatea firmei de a obtin nodurile necesare realizarii obiectivelor propuse;
- mijloacele de informare in masa (internetul);
- organele de stat (organe financiare, vamale, de justitie) - Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
- organele cetatenesti (organizatii ale consumatorilor) - Oficiul pentru Protectia Consumatorilor;
- marele public;
- personalul propriu.
Macromediul firmei:
Mediul tehnologic
Din punct de vedere tehnologic, in Romania se inregistreaza un paradox. Astfel o parte din populatie (destul de mica) din mediul urban si cu preponderenta cu venituri medii spre mari se afla conectata mediul tehnologic mondial, populatie pentru care cuvinte ca Internet sau DVD a intrat in vocabularul uzual. Acest segment al populatiei are dotate gospodariile cu majoritatea aparatelor electrocasnice pe care le-ai gasi intr-o gospodarie din SUA sau din Germania. La cealalta extrema se afla o mare parte din populatia tarii. Gospodariile acestora nu au in dotare nici cele mai elementare aparate electrocasnice (aspirator, frigider, masina de spalat), uneori lipsind chiar si conectarea la reteaua de apa curenta. 
Concret, din punctul de vedere al dotarii cu masini de spalat (atat automate, cat si neautomate) Romania se afla pe unul din ultimele locuri din Europa: 149,6 de masini de spalat la 1000 de locuitori. Astfel, majoritatea gospodariilor romanesti folosesc pentru spalarea rufelor detergenti pentru spalare manuala si/sau sapun de rufe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!