Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2766
Mărime: 21.44KB (arhivat)
Publicat de: Daria Adam
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Capitolul I: Succinta prezentare a firmei
  2. Gama de produse sau servicii a firmei
  3. Piața de desfacere
  4. Personal
  5. Capitolul II: Mediul extern al firmei
  6. Micromediul firmei
  7. Macromediul firmei
  8. Capitolul III: Mediul intern al firmei
  9. Capitolul IV: Analiza S.W.O.T. a firmei
  10. Puncte tari
  11. Puncte slabe
  12. Oportunități
  13. Amenintari
  14. Concluzii:
  15. Soluții pentru punctele slabe
  16. Modalitati de depășire a amenințărilor
  17. Bibliografie

Extras din referat

Capitolul I: Succinta prezentare a firmei

Procter & Gamble este un trust multinaţional cu sediul în Statele Unite ale Americii. Numele firmei vine de la cei doi fondatori ai săi, William Procter şi James Gamble. Grupul Procter & Gamble este unul dintre cei mai importanţi producători de bunuri de larg consum

nealimentare la nivel mondial.

Sediul central este în oraşul american Cincinnati, Ohio. Acest oraş este şi locul unde s-a înfiinţat firma, în anul 1837. Pe plan internaţional, firma are circa 140.000 de angajaţi

P&G este prezent în România din 1992. În 1995 trustul Procter & Gamble a cumpărat o parte din fabrica de detergenţi şi înălbitori de la Timişoara, înfiinţînd S.C. Detergenţi S.A., firmă de producţie, care are în prezent aproximativ 850 angajaţi.

Gama de produse sau servicii a firmei

De la data de 1 Julie 2007, operaţiunile companiei sunt structurate in trei “Unităţi Globale de Business”, iar fiecare unitate fiind divizata in “Segmente de Business”.

Conform companiei gama de produse se împarte în mai multe categorii, cum ar fi: Ingrijirea sănătăţii, Intretinerea frumuseţii, Ingrijirea copiilor, Ingrijire feminină şi Produse de curăţat. P&G are în prezent peste 300 de mărci cunoscute pe piata Europei de est, cum ar fi: Ariel, Lenor, Mr. Proper, Duracell, Pampers, Gilette, Pringles, Head and Shoulders, Oral-B, Blend-a-med etc.

Piața de desfacere

Fiind o companie globală, Procter&Gamble este prezentă pe aproximativ 160 de pieţe naţionale. Operaţiunile regionale ale firmei sunt coordonate de la biroul din Bucureşti.

Firma este prezenta în România pe piaţa detergenţilor şi produselor de curăţare, pe piaţa produselor de îngrijire pentru femei, pe piata produselor anti-perspirante

Principalul concurent al P&G este Unilever, companie care deţine marci cum ar fi: Dero, Cocolino, Domestos, Dove, Rexona si multe altele.

Personal

Procter&Gamble a început activitatea din România în 1992 cu doar 3 angajaţi, iar în prezent numarul angajatilor compeniei depaşeşte 300 de angajaţi.

Compania doreşte sa angajeze cei mai buni oameni pentru activitatea firmei. Firma construieşte organizaţia din interior, promovând-şi si recompensându-şi angajatii exclusiv în funcţie de performanţele lor individuale. Firma afirmă că angajaţii vor fi întotdeauna “activul/capitalul cel mai valoros”

Capitolul II: Mediul extern al firmei

Micromediul firmei:

Furnizorii de mărfuri:

Compania Plastipak - fabrica de ambalaje, unul dintre cei mai mari furnizori ai P&G.

Prestatorii de servicii:

Compania Synergy - constructor implicat in proiectul de la Urlati

Furnizorii forţei de muncă sunt reprezentaţi de :

- unităţile de învăţământ;

- oficiile de forţă de muncă;

- site-urile specializate în recrutarea forţei de muncă (www.ejobs.ro, www.myjob.ro);

- persoanele aflate în căutarea unor locuri de muncă.

Clienţii ocupă un loc central în îndeplinirea obiectivelor firmei. Pe lângă persoanele fizice, printre clienţi se mai numără si următoarele persoane juridice: Metro, Carrefour, Penny, Plus, Mega Image, etc.

Concurenţii sunt reprezentaţi de firmele care îşi dispută aceleaşi categorii de clienţi, aceiaşi furnizori sau prestatori de servicii, deosebindu-se prin rolul pe care-l joacă în raporturile cu clienţii, atitudinea faţă de noutăţi, formele de comunicare cu consumatorii şi stilul intervenţiei pe piaţă.

Printre concurenţii firmei P&G se numară: Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive sau Beiersdorf.

Organismele publice sunt reprezentate de categoriile de public ce manifestă un interes efectiv sau potenţial, ori care influenţează capacitatea unei firme de a-şi atinge obiectivele, precum :

- Organismele financiare – ce influenţează capacitatea firmei de a obţin nodurile necesare realizării obiectivelor propuse;

- mijloacele de informare în masă (internetul);

- organele de stat (organe financiare, vamale, de justiţie) – Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

- organele cetăţeneşti (organizaţii ale consumatorilor) – Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor;

- marele public;

- personalul propriu.

Macromediul firmei:

Mediul tehnologic

Din punct de vedere tehnologic, în Romania se înregistreaza un paradox. Astfel o parte din populatie (destul de mica) din mediul urban si cu preponderenta cu venituri medii spre mari se afla conectata mediul tehnologic mondial, populatie pentru care cuvinte ca Internet sau DVD a intrat în vocabularul uzual. Acest segment al populatiei are dotate gospodariile cu majoritatea aparatelor electrocasnice pe care le-ai gasi într-o gospodarie din SUA sau din Germania. La cealalta extrema se afla o mare parte din populatia tarii. Gospodariile acestora nu au în dotare nici cele mai elementare aparate electrocasnice (aspirator, frigider, masina de spalat), uneori lipsind chiar si conectarea la reteaua de apa curenta.

Concret, din punctul de vedere al dotarii cu masini de spalat (atat automate, cat si neautomate) Romania se afla pe unul din ultimele locuri din Europa: 149,6 de masini de spalat la 1000 de locuitori. Astfel, majoritatea gospodariilor romanesti folosesc pentru spalarea rufelor detergenti pentru spalare manuala si/sau sapun de rufe.

Preview document

Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 1
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 2
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 3
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 4
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 5
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 6
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 7
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 8
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 9
Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Analiza Mediului de Marketing Procter Gamble SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza influenței mediului extern asupra companiei SC Biofarm SA

MEMORIU JUSTIFICATIV Vremurile in care traim sunt caracterizate, poate mai mult decat cele trecute, prin complexitate si dinamism, in deplina...

Plan de marketing pentru gama de produse Dove

INTRODUCERE Acest plan a fost realizat in vederea influentarii comportamentului consumatorilor pentru maximizarea profitabilitatii gamei Dove,...

Ciocolată Milka

Capitolul 1: Analiza preliminara a produsului/serviciului ales La trei ani de la momentul lansării ciocolatei Milka pe piaţa românească,...

Analiza Instrumentelor de Marketing Intern la SC Carrefour România SA

Prezentarea generală a S.C. CARREFOUR ROMANIA S.A Scurt istoric Carrefour Compania CARREFOUR a fost fondată în anul 1959 în Franţa de către...

Activitatea de Marketing a Firmei Carrefour

1. Introducere Întreprinderea nu trăieşte izolat. Fie că este vorba de marea întreprindere, care are un impact de netăgăduit asupra dezvoltării...

Coordonate ale pieței internaționale și strategia de marketing - analiza hipermarketului Carrefour

COORDONATE ALE PIEŢEI INTERNAŢIONALE ŞI STRATEGIA DE MARKETING CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIEŢEI INTERNAŢIONALE 1.1. Definirea şi...

Proiect marketing - Coca-Cola, mai mult decât o băutură

INTRODUCERE Cine şi-ar fi închipuit în 1886 ca o nouă băutură carbogazoasă de dozator va deveni, în cursul următoarelor 12 decenii, cea mai...

Analiza Companiei Procter and Gamble

Istoria Infiintata in 1837, compania Procter & Gamble a inceput activitatea in Cincinnati, Ohio, SUA ca o firma mica, familiala ce producea sapun...

Te-ar putea interesa și

Logistica mărfurilor - La Fântâna

Caracterizarea firmei La Fântâna – Date de identificare Bazele companiei La Fântâna au fost puse la inceputul anului 2001, printr-o investie...

Ai nevoie de altceva?