Extras din referat
Pentru acest studiu de caz s-a ales barul „Laptaria lui Enache” situat in centrul Bucurestiului la unul din etajele superioare ale Teatrului National Bucuresti, adresa fiind Bd. Nicolae Balcescu nr. 2. Scopul acestei dependinte este de a oferi clientilor sai o atmosfera placuta si relaxanta in timp ce acestia se bucura de o gama larga de bauturi alcoolice si nu numai, ce acopera gusturile tuturor. Ocazional, localul se poate inchiria pentru petreceri private de catre persoane juridice in diferite scopuri dar si de persoane fizice pentru aniversari si alte ocazii. De altfel, in mod regulat se tin si concerte ale diverselor trupe de muzica autohtone, precum si spectacole de teatru si stand-up comedy
Istoric si structura
Infiintata in 1994, „Laptaria lui Enache” este o companie certificata pentru distributia de produse alcoolice si racoritoare, servirea acestora intr-un mod profesionist precum si sustinerea de evenimente culturale in cadrul incintei unde isi desfasoara activitatea. Barul e inregistrat la Registrul comertului cu numarul J23/26560/1994, C.I.F/C.U.I: RO6547256 cu un capital social de 15.000 RON si sediul social la adresa Bd. Nicolae Balcescu, nr. 2, Et.8, telefon 315.85.08.
Barul deruleaza activitati de distributie spre consum si organizarea de evenimente cultural si nu numai ce se desfasoara la o singura locatie aflata la adresa realtata mai sus. Aici clientii beneficiaza de o gama variata de produse consumabile. La ora actual acesta se afla in top 5 al celor mai populare locuri de recreere, detianand o cota de piata de 18.7.%. in anul 2007, aceasta cota de piata aflandu-se in continua crestere in perioada de inceput a anului 2008.
Misiunea firmei
Un partener pe termen lung. Incredere totala.
Suntem o un bar care ofera servicii unei game variate de clienti. Am implementat modelul afacerilor americane aducand pe piata romaneasca o viziune noua asupra conceptului de customer service, cel mai important obiectiv pentru fiecare membru al companiei noastre fiind multumirea clientilor. Promitem clientilor nostri ca pot avea incredere totala in noi, strategia nostra fiind dezvoltarea unor relatii pe termen lung cu clientii nostri si crearea unei loialitati care ne vor ajuta sa ne consolidam pozitia de lider pe segmentul nostru de piata.
Obiectivele firmei
- Sa efectueze programe de pregatire profesionala pentru barmanii ce lucreaza in incinta localului.
- Sa stabileasca relatii stranse cu distribuitorii in vederea cresterii gamei de produse comercializate la preturi mai accesibile pentru clienti.
- Cresterea cu peste 25-30% a cifrei de afaceri in perioada iunie-septembrie 2008, fata de aceeasi perioada a anului 2007.
- Extindearea la nivel national prin deschiderea unor locatii similare in alte 4 orase principale din Romania, si anume Brasov, Iasi, Constanta si Timisoara.
Mediul intern
Resurse materiale
-21 de mese de lemn mobile
-55 de bancute de lemn mobile
-20 de scaune toate
-2 banci de metal fixe
-o scena fixa
-o cabina pentru DJ echipata cu intrumente specifice
-mixer, casti, boxe, subwoofer
-barul si rafturile din spatele lui
-robotul de bucatarie
-paharele si linguritele, paiele, umbrelutele si alte accesorii.
-intrumentele de preparat bauturi
-baxurile si butoaiele de bere, vin, whiskey, sampanie, vodka, apa plata, lamai, apa minerala, Fanta, Cola, Pepsi, Mirinda, Sprite, Schweppes, ceaiuri, energizante, suc de rosii, suc de portocale, portocale, etc.
Resursele financiare
-incasarile efectuate in urma vanzarii produselor comercializate
-taxele de inchiriere a localului
-comisionul incasat in urma vanzarii biletelor cu ocazia spectacolelor tinute in aceasta locatie.
Resursele umane
- 6 barmani ce lucreaza in 2 schimburi
-4 debarasadori ce lucreaza in 2 schimburi
-1 manager
-1 contabil.
Mediul extern
Micromediul
Furnizori
-furnizorii de bauturi nealcoolice: SC Nova Energy SRL, All Star Drinks SRL, Coca Cola Romania SRL
-furnizori de bauturi alcoolice: Stuff Distribution Group, United Romanian Breweries Bereprod SRL
-furnizorii accesorii diverse (de paie, lingurite de plastic, servetele si altele): Gold Plast Production SRL.
-furnizor echipamente de mobilier: SC Mobila Radauti SA
-furnizor echipamente audio: SC DjSperStore SA.
-furnizori ai fortei de munca: Oficiul pentru ocuparea fortei de munca, scolile de bucatari, picoli, chelneri si barmani, site-uri specializate ca ejobs.ro, bestjobs.ro etc.
Prestatori servicii
-energie terminca: SC Radet SA
-gaze: SC Distrigaz SA
-energia elecrtica: SC Electrica Muntenia SA
-servitii de curatenie: SC Euroclean SRL
-servicii telecomunicatii: Romtelecom
-servicii internet: RDS-RCS
Clienti
elevi, studenti, angajati, oameni de cultura, profesori, artisti, liber profesionisti
Concurenti: Arcade Café, Club A, Déjà vu, Café Deko
Organismele publice: OPC, Garda financiara
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Mediului de Marketing.doc