Analiza macromediului la Green Hills Chișinău

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 30 în total
Cuvinte : 8953
Mărime: 137.23KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Saharnean Liliana
Academia de Studii Economice din Republica Moldova Catedra: Marketing şi Logistică

Cuprins

  1. Cuprins:
  2. 1. Mediul demografic 2
  3. 2. Mediul economic 8
  4. 3. Mediul tehnologic 15
  5. 4. Mediul natural 17
  6. 5. Mediul cultural 18
  7. 6. Mediul politico-legislativ 23
  8. 7. Concluzii 26

Extras din referat

“Mediul functioneaza ca o lentila prin care consumatorul vede produsele.”

Această analiză, ca prim pas în elaborarea strategiei reţelei de magazine Green Hills Chişinău cuprinde forţele externe care acţionează asupra întreprinderii, macromediul stimulând sau frânând activitatea desfăşurată de aceasta. Aceşti factori exercită în permanenţă o influenţă mai mică sau mai mare asupra activităţii întreprinderii, aflându-se într-o permanentă schimbare. Toate firmele sunt conştiente de acest lucru dar nu toate sunt la fel de eficiente în monitorizarea mediului extern, a tendinţelor factorilor de mediu şi în adaptarea activităţilor desfăşurate în consecinţă. Elementele macromediului sunt clasificate în şase mari categorii: mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic, mediul natural, mediul cultural şi cel politico-legislativ. Problema fundamentală a analizei mediului înconjurător este de a înţelege modul în care acesta influenţează organizaţia şi lucru mai dificil, modul în care o va face în viitor.

Mediul demografic

Mediul demografic este reprezentat de populaţie şi structurile sale, persoanele ce fac parte din zona de activitate a firmei. Prin analiza modelelor în structura populaţiei este posibilă anticiparea comportării consumatorilor de pe o anumită piaţă, în măsura în care numărul mare de nevoi şi dorinţe ale acestora sunt exprimate de trăsături demografice precum: vârsta, sexul, starea civilă, ocupaţia. O serie de modificări semnificative în datele demografice (accentuarea procesului de îmbătrânire a populaţiei, proliferarea familiei netradiţionale, scăderea natalităţii) se reflectă într-un mod semnificativ asupra comportamentului de cumpărare al populaţiei, asupra dimensiunilor şi structurii cererii. Aceste atribute sunt utilizate de întreprindere în determinarea dimensiunilor pieţei potenţiale, în elaborarea de estimări privind evoluţia cererii de produse si servicii, în stabilirea celui mai potrivit mix pentru piaţa respectivă. Atributele demografice pot furniza indicii clare asupra structurii gamei de produse, asupra preţurilor pe care consumatorii sunt dispuşi să le plătească pentru aceste produse, asupra modalităţilor optime de distribuire a lor şi a celor mai potrivite acţiuni promoţionale.

Figura 1

Un prim aspect util în analiza factorilor demografici este numărul şi structura pe sexe a populaţiei ce face parte din piaţa firmei Green Hills, atât sub aspectul volumului, cât şi al dinamicii şi evoluţiei în timp. În general, pe ansamblul economiei se constată o uşoară scădere a populaţiei, datorită scăderii natalităţii, a căsătoriilor la vârste mai înaintate şi tendinţei generale de a pune pe prim plan cariera, dar şi datorită factorilor ce ţin de stilul de viaţă şi atitudinea faţă de viaţa personală.

Între anii 1998-2007 populaţia oraşului a cunoscut o creştere semnificativă, cu 240 locuitori pe an, însă, începând cu anul 2001 scăderea continuă a ratei natalităţii a favorizat şi a condus la o diminuare vizibilă a populaţiei. În prezent, numărul populaţiei atinge cifra de 422224 persoane, din care 68,7% aparţin mediului urban şi 31,3% mediului rural. Prezentarea succintă a evoluţiei în timp a populaţiei poate fi interpretată sub forma tabelului:

Tabelul 1

Populaţia orașului Chișinău şi modificarea în date absolute

2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008

Sursă “Anuarul statistic al Moldovei ”Ediţia 2008, Chișinău, BNS

Din punct de vedere al evoluţiei pe sexe a populaţiei, datele se prezintă sub forma:

Tabelul 2

Populaţia pe sexe şi ponderea lor în perioada 1993-2003

Anul Feminin Masculin Feminin(%) Masculin(%) Total

Sursă: “Anuarul statistic al Moldovei”Ediţia 2008, Chişinău, BNS

Din punct de vedere al ponderii sexelor în totalul populaţiei, se observă că în ultimii trei ani, populaţia feminină a decalat cu câteva procente pe cea masculină.

Un alt aspect legat de analiza factorilor demografici face referire la rata natalităţii şi a mortalităţii, elemente ce concură la stabilirea sporului natural al populaţiei. O evaluare a tendinţei acestor factori în perioada 2001-2007 conduce la ideea că, în general populaţia tinde să se micşoreze

Preview document

Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 1
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 2
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 3
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 4
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 5
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 6
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 7
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 8
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 9
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 10
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 11
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 12
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 13
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 14
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 15
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 16
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 17
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 18
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 19
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 20
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 21
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 22
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 23
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 24
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 25
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 26
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 27
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 28
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 29
Analiza macromediului la Green Hills Chișinău - Pagina 30

Conținut arhivă zip

  • Analiza Macromediului la Green Hills Chisinau
    • cuprins.doc
    • Green Hills.doc
    • titlu la macromediu.doc

Ai nevoie de altceva?