Analiza gradului de internaționalizare - Samsung

Cuprins referat

Cap.1. Prezentarea companiei 3
1.1 Denumirea companiei 3
1.2. Piata de origine 3
1.3. Industria/industriile in care opereaza compania 3
1.4. Aspecte importante privind organizarea companiei 4
1.5. Compania pe pieta externa 4
Cap. 2. Analiza gradului de internationalizare 6
2.1. Calcularea indicatorilor necesari pentru analiza gradului de internationalizare al companiei 6
2.2. Compararea indicelui de transnationalitate al firmelor concurente cu cel al companiei Samsung 7
2.3. Dinamica internationalizarii 7
2.4. Compararea indicelui de transnationalitate al companiei cu indicele de transnationalitate mediu 8
Cap.3 Compania Samsung Electronics pe piata din Romania 9
Bibliografie 10


Extras din referat

Cap.1. Prezentarea companiei
1.1 Denumirea companiei : Samsung Electronics Co., Ltd.
1.2. Piata de origine : 
Samsung inseamna trei stele in coreana. Lee Byung-Chull a fondat Samsung in 1938 incepand cu o mica societate comerciala, cu 40 de angajati, localizata in Seul. Compania a prosperat pana in perioada invaziei comuniste din 1950, ce a adus numeroase prejudicii fondatorului sau. Acesta a fost fortat sa plece si sa ia totul de la capat in Suwon in anul 1951. In doar un an de zile, valoarea companiei a crescut de douazeci de ori. In 1953, Lee a deschis o rafinarie de zahar - prima instalatie de fabricatie din Coreea de Sud, de dupa Razboiul Corean. Compania a prosperat sub conducerea lui Lee, al carui scop a fost ca Samsung sa fie lider de piata in fiecare industrie in care activa (Samsung Elecronics). Compania a inceput sa se extinda si in domeniul serviciilor, precum asigurari, giranti si la inceputul anilor '70, Lee a imprumutat bani de la companii straine pentru a se lansa in industria de comunicare in masa prin statii radio si de televiziune (Samsung Electronics). Regimul lui Park Chung-Hee, presedintele sud-corean din anii '60 si '70 a ajutat Samsung Electronics si multe alte firme coreene. Park a conferit o mare importanta dezvoltarii economice si a sustinut companiile mari, profitabile, protejandu-le de competitie si ajutandu-le din punct de vedere financiar. Guvernul sau a interzis mai multor companii externe sa-si vanda produsele electronice in Coreea de Sud. Pentru a compensa lipsa de expertiza tehnologica din Coreea de Sud, guvernul sud-corean a solicitat furnizori straini de echipament de telecomunicatii care sa ofere tehnologie avansata de semiconductor in schimbul permiterii accesului la piata coreana (Samsung Elecronics). Acest lucru a ajutat enorm compania Samsung in incercarea sa de a crea primele cipuri coreene de memorie pentru accesare rapida. Mai mult, desi Samsung Electronics putea investi in companii din afara tarii, investitorilor straini le era interzis sa cumpere actiuni Samsung (Samsung Electronics). Samsung a prosperat semnificativ pe piata interna.
1.3. Industria/industriile in care opereaza compania:
Samsung Electronics este lider mondial in industria semiconductorilor, a telecomunicatiilor, a dispozitivelor media digitale si a convergentei digitale, cu vanzari de aproximativ 116,7 miliarde USD in anul 2009, conform Agerpres. Compania are aproximativ 188.000 de angajati in 185 de birouri din 65 de tari, fiind alcatuita din opt divizii principale de afaceri - Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor si LCD. Recunoscut ca unul din brandurile cu cea mai rapida dezvoltare in lume, Samsung Electronics este lider in productia de monitoare digitale, chip-uri de memorie, telefoane mobile si televizoare TFT-LCD.
1.4. Aspecte importante privind organizarea companiei:
Mai tarziu, Grupul Samsung s-a divizat in mai multe ramuri, precum Samsung Elecron Devices Co., Samsung Elecro-Mechanics Co., Samsung Corning Co. si Samsung Semiconductor & Telecommunications Co., toate fiind grupate sub numele de Samsung Electronics Co., Ltd., in anii 1980. Primul produs al companiei a fost un televizor alb-negru. La sfarsitul anilor 80' si inceputul anilor 90', Samsung Electronics a investit masiv in cercetare si dezvoltare, precum si in cladirea companiei ca lider in industria globala de electronice. In anii 80', Samsung producea, transporta si vindea in intreaga lume o serie larga de instalatii si produse electronice. (Samsung Electronics). In 1982 a deschis o fabrica de asamblare de televizoare in Portugalia; in 1984, a construit o fabrica de 25 de milioane de dolari in New York; iar in 1987 a amenajat un nou spatiu de 25 milioane de dolari in Marea Britanie. In 1993, Lee Kun-Hee, succesorul lui Lee Byung-Chull, a vandut zece dintre filialele Grupului Samsung, a restrans compania si a imbinat diferite operatiuni concentrandu-se asupra a trei industrii: electronica, de inginerie si chimica (Samsung Elecronics). In 1992, Samsung a devenit cel mai mare producator de cipuri de memorie din lume. In 1995 a proiectat primul sau display cu cristale lichide, egalandu-si in cele din urma nivelul tehnologic cu cel al lui Sony (Lee Kun-Hee). Samsung a incercat, de asemenea, sa-si imbunatateasca imaginea la nivel international. Incepand cu anul 1998, a cheltuit mai bine de 6 miliarde de dolari pentru marketing, a sponsorizat ultimele cinci editii ale jocurilor olimpice si a montat o mare reclama video in Times Square in 2002 (Lee Kun-Hee). Compania Samsung este de asemenea implicata in Jocurile Asiatice, contribuind prin Competitia Samsung Nations Cup Riding, Festivalul Samsung de alergare, Campionatul mondial Samsung si multe altele in intreaga lume (Samsung Elecronics).
1.5. Compania pe pieta externa:
La mijlocul anilor 1980 Samsung Electronics a prospectat piata mondiala, a incheiat aliante si contracte pentru a deveni principalul furnizor mondial de circuite integrate low-tech cu densitate mica. 
In anul 1982, Samsung Electronics a deschis o fabrica de asamblat televizoare in Portugalia pentru a furniza pe piata europeana 300.000 de televizoare anual. 
In 1984 a construit o fabrica de 25 milioane USD in New York care era capabila sa produca 1 milion de televizoare pe an si 400.000 de cuptoare cu microunde. 
Apoi in 1987 a deschis o alta fabrica in Anglia, fabrica producea 400.000 de televizoare color, 300.000 de video recordere si 300.000 de cuptoare cu microunde. 
O alta filiala a companiei a fost infiintata in anul 1988 in Mexic. Pana la sfarsitul acelui an, Samsung Electronics ajunsese sa aiba 12 filiale de vazari aflate in afara Coreei de Sud.
Asia a fost o destinatie importanta pentru investitiile directe ale companiei sud-coreene. Reteaua Samsung Electronics s-a raspandit rapid din 1989, atunci cand a fost deschisa in Singapore o uzina de asamblare TV pentru produsele low-end. Tot aici a fost infiintat in anul 1991 Biroul de Cumparare, ce cumpara si distribuia o cantitate foarte mare de componente printre filialele Samsung Electronics si omologi japonezi situati in diferite regiuni. Acest Birou de Cumparare ajuta la accelerarea internationalizarii productiei. Urmand ca in anul 1995, in Singapore sa fie stabilit un sediu regional al companiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Gradului de Internationalizare - Samsung.docx

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!