Extras din referat
1. Explicaţi rolul analizei diagnostic pentru organizaţie.
Analiza diagnostic reprezintă mijlocul prin care o firma poate să-și identifice propriile-i puteri și slăbiciuni, în raport cu mijloacele de care dispune, precum și cu oportunitățile ivite și amenințările la adresa ei. Astfel, conducerea firmei dobândește posibilitatea de a găsi soluții de rezolvare a problemelor sau optimizare a dezvoltării activității .
Analiza diagnostic are ca scop caracterizarea unei întreprinderi prin evidenţierea punctelor tari si punctelor slabe, ceea ce va permite fundamentarea raţionamentelor pentru proiecţiile prevăzute în planul de afaceri și a principalelor măsuri necesare asigurării viabilităţii si dezvoltării firmei în viitor.
Procesul de evaluare economica are drept obiectiv stabilirea valorii de piață, a valorii de circulație a bunurilor, activelor și întreprinderilor, el constituie un instrument de orientare a operatorilor economici în spațiul economic al țării.
2. Explicaţi necesitatea evaluării unei întreprinderi.
Procesul de evaluare economică are drept obiectiv:
stabilirea valorii de piaţă,
a valorii de circulaţie a bunurilor, activelor și întreprinderilor,
el constituie un instrument de orientare a operatorilor economici în spaţiul economic al țării.
Necesitatea evaluării unei întreprinderi apare când în viața întreprinderii au loc unele schimbări semnificative cum sunt:
- modificări în mărimea și structura capitalului social,
- modificări în numărul și componența acţionarilor sau asociaţilor,
- acțiuni juridice cu scop patrimonial (succesiuni, falimente, partaje),
- în cazul tranzacţiilor comerciale,
- cu ocazia privatizării când elementele prezentate în bilanţul contabil nu reflectă valori de piaţă ci mai degrabă valori administrative, sau costuri istorice mult diferite de valorile juste.
3. Definiţi micromediul şi prezentaţi componenţii acestuia.
Micromediul este reprezentat de ansamblul relațiilor dezvoltate de agentul economic cu furnizorii și beneficiarii săi, legături ce implică, de regulă și alți participanți intermediari,concurenți, public.
Micromediul cuprinde:
Furnizorii
Intermediarii,
Clienții,
Concurența.
Furnizorii sunt parteneri în cadrul pieței care procură diverse materiale sau servicii ce concură la asigurarea fluxului complex al fiecărui produs prezent pe piață. Influențeaza activitatea firmei în general, și activitatea de marketing în special. În cadrul procesului de cumpărare, atât persoanele fizice,cât și cele juridice, după identificarea problemei, descrierea generală a nevoii, formularea specificațiilor produsului, vor trece la identificarea furnizorilor cei mai potriviți.
Intermediarii sunt indivizi sau organizații de afaceri specializate în realizarea diferitelor funcții de marketing. Cele mai importante funcții ale intermediarilor sunt: informarea consumatorilor, promovarea produselor, negocierea contractului, lansarea comenzii, finanțarea, asumarea riscului, posesia fizică a produselor, plata și transmiterea dreptului de proprietate.
Clienții pot fi actuali, efectivi sau pot fi potențiali. Crearea unei clientele fidele duce la creșterea veniturilor firmei. Pentru firmele orientate spre client, satisfacția clienților reprezintă atât un obiectiv cât și un instrument de marketing.
Cunoașterea propriilor concurenți este un element de importanță vitală pentru o orice firmă cu activitate eficientă. Orice firmă trebuie să aibă în vedere activitatea de distribuție și de promovare ale concurenților. În acest fel, ea poate identifica zonele de avantaj și dezavantaj concurențial. Din punct de vedere al gradului în care se poate vorbi de produse substituibile între ele, putem distinge:
concurență la nivel de marcă;
concurență la nivel de sector de activitate;
concurență la nivel de forma.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Diagnostic a Mediului de Afaceri.docx