Analiza Diagnostic a Mediului de Afaceri

Extras din referat Cum descarc?

1. Explicati rolul analizei diagnostic pentru organizatie.
Analiza diagnostic reprezinta mijlocul prin care o firma poate sa-si identifice propriile-i puteri si slabiciuni, in raport cu mijloacele de care dispune, precum si cu oportunitatile ivite si amenintarile la adresa ei. Astfel, conducerea firmei dobandeste posibilitatea de a gasi solutii de rezolvare a problemelor sau optimizare a dezvoltarii activitatii .
Analiza diagnostic are ca scop caracterizarea unei intreprinderi prin evidentierea punctelor tari si punctelor slabe, ceea ce va permite fundamentarea rationamentelor pentru proiectiile prevazute in planul de afaceri si a principalelor masuri necesare asigurarii viabilitatii si dezvoltarii firmei in viitor. 
Procesul de evaluare economica are drept obiectiv stabilirea valorii de piata, a valorii de circulatie a bunurilor, activelor si intreprinderilor, el constituie un instrument de orientare a operatorilor economici in spatiul economic al tarii. 
2. Explicati necesitatea evaluarii unei intreprinderi. 
Procesul de evaluare economica are drept obiectiv: 
? stabilirea valorii de piata, 
? a valorii de circulatie a bunurilor, activelor si intreprinderilor,
? el constituie un instrument de orientare a operatorilor economici in spatiul economic al tarii.
Necesitatea evaluarii unei intreprinderi apare cand in viata intreprinderii au loc unele schimbari semnificative cum sunt:
- modificari in marimea si structura capitalului social, 
- modificari in numarul si componenta actionarilor sau asociatilor,
- actiuni juridice cu scop patrimonial (succesiuni, falimente, partaje), 
- in cazul tranzactiilor comerciale, 
- cu ocazia privatizarii cand elementele prezentate in bilantul contabil nu reflecta valori de piata ci mai degraba valori administrative, sau costuri istorice mult diferite de valorile juste.
3. Definiti micromediul si prezentati componentii acestuia.
Micromediul este reprezentat de ansamblul relatiilor dezvoltate de agentul economic cu furnizorii si beneficiarii sai, legaturi ce implica, de regula si alti participanti intermediari,concurenti, public.
Micromediul cuprinde:
Furnizorii 
Intermediarii,
Clientii,
Concurenta.
Furnizorii sunt parteneri in cadrul pietei care procura diverse materiale sau servicii ce concura la asigurarea fluxului complex al fiecarui produs prezent pe piata. Influenteaza activitatea firmei in general, si activitatea de marketing in special. In cadrul procesului de cumparare, atat persoanele fizice,cat si cele juridice, dupa identificarea problemei, descrierea generala a nevoii, formularea specificatiilor produsului, vor trece la identificarea furnizorilor cei mai potriviti.
Intermediarii sunt indivizi sau organizatii de afaceri specializate in realizarea diferitelor functii de marketing. Cele mai importante functii ale intermediarilor sunt: informarea consumatorilor, promovarea produselor, negocierea contractului, lansarea comenzii, finantarea, asumarea riscului, posesia fizica a produselor, plata si transmiterea dreptului de proprietate.
Clientii pot fi actuali, efectivi sau pot fi potentiali. Crearea unei clientele fidele duce la cresterea veniturilor firmei. Pentru firmele orientate spre client, satisfactia clientilor reprezinta atat un obiectiv cat si un instrument de marketing.
Cunoasterea propriilor concurenti este un element de importanta vitala pentru o orice firma cu activitate eficienta. Orice firma trebuie sa aiba in vedere activitatea de distributie si de promovare ale concurentilor. In acest fel, ea poate identifica zonele de avantaj si dezavantaj concurential. Din punct de vedere al gradului in care se poate vorbi de produse substituibile intre ele, putem distinge:
? concurenta la nivel de marca;
? concurenta la nivel de sector de activitate;
? concurenta la nivel de forma.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Diagnostic a Mediului de Afaceri.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!