Analiza de marketing a unei institutii publice

Extras din referat Cum descarc?

1. Consideratii teoretice 
1.1 Conceptul de marketing in administratia publica
O definitie a marketingului a fost data de Philip Kotler in lucrarea sa Principiile marketingului: ,,marketingul este un proces social si managerial prin care indivizii sau grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse si servicii avand o anumita valoare".
Marketingul in administratia publica vizeaza concepte, principii, metode si tehnici pentru intelegerea si perfectionarea activitatilor de marketing si de executie din institutiile administratiei publice (primarii, consilii locale, prefecturi, consilii judetene, ministere, agentii guvernamentale, institutii aflate in subordinea guvernului, presedintie etc) si a comportamentului de marketing al functionarilor publici, permanenti si/sau alesi din sectorul public . 
Marketingul administratiei publice, in opinia autorului Alexandru Nedelea, este un proces sistematic de cercetare care duce, in final, la cunoasterea prealabila a pietei. Pentru orice institutie publica, a analiza piata inseamna a cunoaste toti factorii care se refera la nevoile si preferintele cetatenilor, la modul de satisfacere a acestora, la factorii care accelereaza si la cei care franeaza procesul de administratie publica.
In literatura de specialitate, marketingul in administratia publica este definit ca un ansamblu al proceselor si relatiilor de marketing, bine determinate, existente intre componente ale sistemului administrativ, prin care, se aduc la indeplinire legile/sau se planifica, se organizeaza, se coordoneaza, se gestioneaza si se controleaza activitatile implicate in realizarea serviciilor care satisfac interesul public .
1.2 Caracteristicile marketingului in administratia publica
Printre caracteristicile marketingului in administratia publica pot fi mentionate caracterul integrator, caracterul politic, caracterul de diversitate si caracterul de sinteza.
Caracterul integrator al marketingului are in vedere ca marketingul studiaza procesele si relatiile din administratia publica, cu scopul fundamentarii solutiilor de perfectionare si rationalizare a sistemului administrativ, el integrand elemente din toate domeniile vietii. Caracterul politic poate fi inteles prin faptul ca marketingul urmareste, in esenta, formularea deciziilor de guvernare, care mai departe se transmit sub forma de impulsuri ale executivului in sistemul administratiei publice. Caracterul de diversitate in marketing se aplica in institutii cu competenta generala si institutii cu competenta speciala. Caracterul de sinteza al marketingului este dat de faptul ca acesta preia elemente din alte domenii (sociologie, psihologie, statistica, drept, economie) .
1.3 Principiile marketingului in administratia publica
Autorii de specialitate ai domeniului au identificat cateva principii de marketing care ar trebui sa se aplice in administratia publica:
1. Administratia publica se afla in serviciul cetateanului
2. Principiul flexibilitatii
3. Cunoasterea de catre autoritatile publice a cerintelor sociale actuale si prevederea celor sociale.
Unul dintre principiile de baza ale marketingului in administratia publica il constituie, asadar, orientarea institutiei publice catre cetateni. Una dintre directii este imbunatatirea relatiei intre cetatean si institutia de administratie publica. Realizarea acestui lucru implica nemijlocit cresterea calitatii serviciilor publice oferite cetatenilor, cresterea capacitatii comunitatii locale de a identifica nevoile comunitare si de a lua decizii in folosul satisfacerii acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de marketing a unei institutii publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

I. DOCUMENTE PROGRAMATICE:
1. Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, 2006.
2. Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020, 2015.
II. CARTI, MONOGRAFII:
1. Alexandru Nedelea, Marketing in administratia publica, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2006.
2. I. Pterescu, F. Muscalu, Tratat de management public, Ed. Univ. << Lucian Blaga >>, Sibiu, 2008.
3. V.A. Munteanu, Marketing public, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2006.
4. C. Iftimoaie, V. Verdinas, Administratia publica locala din Romania din perspectiva integrarii europene, Ed. Economica, Bucuresti, 2003.
5. Filip, M. Onofrei, Elemente de stiinta administratiei, Ed. Junimea, Iasi, 2006.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!