Analiza de marketing a unei instituții publice

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 3471
Mărime: 25.81KB (arhivat)
Publicat de: Valentin Nica
Puncte necesare: 7

Extras din referat

1. Consideraţii teoretice

1.1 Conceptul de marketing în administraţia publică

O definiţie a marketingului a fost dată de Philip Kotler în lucrarea sa Principiile marketingului: „marketingul este un proces social şi managerial prin care indivizii sau grupuri de indivizi obţin ceea ce le este necesar şi doresc prin crearea, oferirea şi schimbul de produse şi servicii având o anumită valoare”.

Marketingul în administraţia publică vizează concepte, principii, metode şi tehnici pentru înţelegerea şi perfecţionarea activităţilor de marketing şi de execuţie din instituţiile administraţiei publice (primării, consilii locale, prefecturi, consilii judeţene, ministere, agenţii guvernamentale, instituţii aflate în subordinea guvernului, preşedinţie etc) şi a comportamentului de marketing al funcţionarilor publici, permanenţi şi/sau aleşi din sectorul public .

Marketingul administraţiei publice, în opinia autorului Alexandru Nedelea, este un proces sistematic de cercetare care duce, în final, la cunoaşterea prealabilă a pieţei. Pentru orice instituţie publică, a analiza piaţa înseamnă a cunoaşte toţi factorii care se referă la nevoile şi preferinţele cetăţenilor, la modul de satisfacere a acestora, la factorii care accelerează şi la cei care frânează procesul de administraţie publică.

În literatura de specialitate, marketingul în administraţia publică este definit ca un ansamblu al proceselor şi relaţiilor de marketing, bine determinate, existente între componente ale sistemului administrativ, prin care, se aduc la îndeplinire legile/sau se planifică, se organizează, se coordonează, se gestionează şi se controlează activităţile implicate în realizarea serviciilor care satisfac interesul public .

1.2 Caracteristicile marketingului în administraţia publică

Printre caracteristicile marketingului în administraţia publică pot fi menţionate caracterul integrator, caracterul politic, caracterul de diversitate şi caracterul de sinteză.

Caracterul integrator al marketingului are în vedere că marketingul studiază procesele şi relaţiile din administraţia publică, cu scopul fundamentării soluţiilor de perfecţionare şi raţionalizare a sistemului administrativ, el integrând elemente din toate domeniile vieţii. Caracterul politic poate fi înţeles prin faptul că marketingul urmăreşte, în esenţă, formularea deciziilor de guvernare, care mai departe se transmit sub formă de impulsuri ale executivului în sistemul administraţiei publice. Caracterul de diversitate în marketing se aplică în instituţii cu competenţă generală şi instituţii cu competenţă specială. Caracterul de sinteză al marketingului este dat de faptul că acesta preia elemente din alte domenii (sociologie, psihologie, statistică, drept, economie) .

1.3 Principiile marketingului în administraţia publică

Autorii de specialitate ai domeniului au identificat câteva principii de marketing care ar trebui să se aplice în administraţia publică:

1. Administraţia publică se află în serviciul cetăţeanului

2. Principiul flexibilităţii

3. Cunoaşterea de către autorităţile publice a cerinţelor sociale actuale şi prevederea celor sociale.

Unul dintre principiile de bază ale marketingului în administraţia publică îl constituie, aşadar, orientarea instituţiei publice către cetăţeni. Una dintre direcţii este îmbunătăţirea relaţiei între cetăţean şi instituţia de administraţie publică. Realizarea acestui lucru implică nemijlocit creşterea calităţii serviciilor publice oferite cetăţenilor, creşterea capacităţii comunităţii locale de a identifica nevoile comunitare şi de a lua decizii în folosul satisfacerii acestora.

Bibliografie

I. DOCUMENTE PROGRAMATICE:

1. Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, 2006.

2. Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, 2015.

II. CĂRŢI, MONOGRAFII:

1. Alexandru Nedelea, Marketing în administraţia publică, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2006.

2. I. Pterescu, F. Muscalu, Tratat de management public, Ed. Univ. « Lucian Blaga », Sibiu, 2008.

3. V.A. Munteanu, Marketing public, Ed. Sedcom Libris, Iaşi, 2006.

4. C. Iftimoaie, V. Verdinaş, Administraţia publică locală din România din perspectiva integrării europene, Ed. Economică, Bucureşti, 2003.

5. Filip, M. Onofrei, Elemente de ştiinţa administraţiei, Ed. Junimea, Iaşi, 2006.

Preview document

Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 1
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 2
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 3
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 4
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 5
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 6
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 7
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 8
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 9
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 10
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 11
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 12
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 13
Analiza de marketing a unei instituții publice - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Analiza de marketing a unei institutii publice.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul On-line în administrația publică - Utilizarea internetului în administrația publică

Marketingul în administrația publică presupune o relație continuă cu cetățeanul, care se află într-o triplă ipostază: de solicitant (client),...

Influența factorilor micromediului asupra actvității firmei

CAPITOLUL 1. IMPLICAREA FACTORILOR DE MEDIU ÎN ACTIVITATEA ÎNTREPRINDERII Ca agent economic firma îsi organizeaza si desfasoara activitatea sub...

Politică de comunicare de marketing

I) În mod inevitabil fiecare firmă trebuie să desfășoare activități de comunicare de marketing .Acțiunile promoționale de orice natură au...

Rolul Comunicației Promoționale în Economia Modernă

Activitatea promoţională – componentă a marketingului moderne În condiţiile unei concurenţe tot mai acerbe, activitatea de marketing a...

Prețul

1.Definirea noțiunii de preț Prețul este expresia bănească a valorii mărfii și exprimă cantitatea de monedă ce trebuie plătită pentru...

Marketingul în Serviciile Publice

Capitolul 1 Marketingul în serviciile publice şi valenţele sale în piaţa liberă - 1.1.Serviciile publice – concept. - 1.2.Tipologia serviciilor...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Produsul

”Mulți oameni cred că un produs este o ofertă concretă și materială, dar un produs poate fi mai mult decât atât. Un produs este orice lucru care...

Te-ar putea interesa și

Înființarea unui service auto

Rezumatul lucrării Creşterea continuă a parcului de autovehicule din România, reprezintă o oportunitate, în vederea construirii şi administrării...

Proiect Economic

REZUMAT În mediul de afaceri firmele au 2 tipuri de poziţie: de a fi interesat să privească pe un spaţiu îngust, de regulă doar acţiunile firmei,...

Marketingul în administrația publică într-o primărie - Primăria Timișoara, România

1. Introducere in domeniul Marketingului Public Marketingul public ca o functie organizationala si un process de creare,comunicare si furnizare a...

Mixul de marketing în instituțiile publice

Descrierea entitatii studiate (D.I.T.L Sector 1) Una dintre componentele importante ale vietii si dezvoltarii socio-economice o constituie...

Strategie de marketing Primăria Sugag

1. Date de identificare a organizatiei.Aspecte legale de constituire si functionare. 1.1. Despre necesitatea marketingului in institutiile publice...

Urmărirea și evaluarea activității de marketing din instituțiile publice

Urmarirea si evaluarea activitatii de marketing din institutiile publice. 1.Prezentarea temei Rolul institutiei publice este acela de a oferi...

Obținerea de finanțare cu fonduri europene

I. Proiectul 1. Titlul proiectului Achizitia de mijloace si utilaje specifice activitatii SC BUILDUP SRL 2. Scopul si obiectivele proiectului...

Munții Bucegi

Romanie dispune de toate conditiile naturale pentru a deveni una din cele mai importante destinatii turistice europene. In cadrul potentialului...

Ai nevoie de altceva?