Analiza Costului de Productie in Vederea Fundamentelor Preturilor

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I : Fundamentarea si actualizarea preturilor de oferta 5
1.Analiza costului de productie in vederea fundamentarii pretului 5
1.1. Actualizarea costului de productie sub influenta factorilor endogeni si exogeni 6
1.2. Modele de calcul economic privind optiunile posibile producatorului in raport cu costul, in functie de utilizarea factorilor de productie 10
Anexe 15
CAPITOLUL II : STUDIU DE CAZ PRIVIND GESTIUNEA DESEURILOR 
-REGIUNEA -8 ,BUCURESTI - ILFOV 2006 - 2013 18
CONCLUZII 34
BIBLIOGRAFIE 35


Extras din referat Cum descarc?

Scopul studiului
Scopul acestui studiu este acela de a va arata fundamentarea preturilor pe baza costurilor de productie care implica adoptarea unor strategii corespunzator obiectivelor strategice ale unei intreprinderii, asigurand astfel integrarea politicii de pret in politica generala a firmei. Datorita dinamismului cereriisi costurilor, a preturilor pe piata, maximizarea profitului pe termen scurt, trebuie imbinata cu realizarea celorlalte obiectivelor strategice ale firmei (mentinerea sau cresterea pozitiei detinute pe piata, cresterea cifrei reale de afaceri, minimizarea riscurilor, cresterea valorii intreprinderii).
Definirea obiectivelor
OBIECTIVELE de atins sunt prezentate in PRGD si includ:
o tinte pentru cresterea gradului de colectare a deseurilor din zonele rurale nearondate in prezent unor servicii de salubritate,
o inchiderea vechilor depozite neconforme si reabilitarea ecologica,
o construirea si operarea unor depozite noi conforme,
o reducerea cantitatii de deseuri biodegradabile ajunse la depozite,
o tinte de reciclare pentru deseurile de ambalaje, echipamente electrice si electronice, vehicule scoase din uz.
Cuvinte cheie
o costul de productie
o pret de oferta
o deseuri biodegradabile
o gestiunea deseurilor
o ambalaje 
Introducere
Conduita intreprinderii in materie de preturi este dictata, in principal, de integrarea datelor exogene intreprinderii (comportamentul consumatorului, concurenta, reglementarile juridice, conjunctura economica) in cele endogene (costul de productie, relatia cost-volum de activitate - profit, experienta etc.). Astfel, in stabilirea preturilor, politicile "pretului intrinsec", asezate asupra costurilor, sunt insotite de politicile ,,pretului extrinsec", bazat pe analiza datelor exogene intreprinderii. 
Politica pretului concretizeaza previziunea financiara pe termen lung la nivelul intreprinderii. Strategiilesi tacticile de preturi urmaresc cresterea valorii intreprinderii, adaptarea rapidasi eficienta a acesteia la schimbarile in mediul economic. 
In economia de piata, relatia dintre costsi pret este de interdependenta. Costul influenteaza direct pretul format pe piata, prin intermediul ,,costului de oferta", care se regaseste in pretul fundamentat de producatorsi propus pentru negociere. 
In functie de raportul cerere-oferta, ale carui dimensiuni economicesi sociale sunt recunoscute prin mecanismul pietei, pretul obtinut poate fi mai mare, mai mic sau egal cu costul de productie (si distributie). 
Asadar pretul nu se formeaza numai in functie de costuri, ci de posibilitatea echilibrarii acestor doua categorii valorice la un anumit nivel. Jocul liber al preturilor pe piata incita agentii economici spre progres. 
Desi nivelul costului de productie este in exclusivitate o componenta a politicii intreprinderii, concurenta directa prin pret antreneaza o concurenta indirecta, prin costuri. 
Orice producator trebuie sa realizeze o fundamentare a costuluisi profitului pentru a putea aprecia, inainte ca legitatile pietei sa actioneze asupra nivelului pretului, daca fabricarea produsului respectiv este rentabila sau nu. Mai mult previzionarea costurilorsi pretului trebuie facuta in mai multe variante, pentru a se putea alege varianta optima. 
Partea teoretica
FUNDAMENTAREA SI ACTUALIZAREA PRETURILOR DE OFERTA
1. Analiza costului de productie in vederea fundamentarii pretului
In economia de piata, producatorul este interest sa obtina produsul cu un cost mai mic inca din momentul proiectari unui nou produs sau al findamentarii pretului in vederea negocierii lui, cand se stabilesc normele consumurilor material si al consumurilor de manopera. De eceea, este necesar, mai ales in etapa de tranzitie la economie de piata, sa se apeleze la analiza costurilor proiectate, care are ca obiectiv eliminarea costurilor nereale, exagerate si risipitoare, respectarea normelor consumurilor material, de munca si financiarem pe baza carora se elaboreaza calculele de fundamentare a costului in documentatia tehnica si economica specifica stabilirii preturilor.
Necesitatea analizei costului in vederea minimizarii lui decurge din faptul ca in functie de pretul negociat cu cumparatorii, pe de o parte, si in functie de costul de fabricatie, pe de alta parte, profitul va fi mai mare sau mai mic.
Principalele obiective ale analizei costurilor sunt: folosirea normelor de consum pentru materii prime, material, combustibil, energie, revizuite periodic, in concordant cu gradul de preluare; calcului scazamintelor de materii prime si material in limitele cotelor normate de pierderi tehnologice, de depozitare, transport etc.; respectarea indicilor de utilizare a materiilor prime si materialelor luati in calcul la elaborarea documentatiilor de pret; regasirea materialelor recuperabile si refolosibile; determinarea manoperei pe baza normelor de munca reale, in vederea asigurarii cresterii productivitatii muncii.
Cuprinderea costurilor de productie in nivelul preturilor este, de asemenea, precedata de analiza posibilitatilor de valorificare maxima a rezervelor interne si oglindirea cheltuielilor realmente necesare, justificate din punct de vedere economic, pentru fabricarea diferitelor produse, precum si de verificarea privind calitatea acestora. 
Preturile de oferta trebuie fundamentate si correlate prin calculi economice detaliate, pe variante, in cadrul unei documentatii de pret, care sa serveasca agentului economic in optiunile sale privind pretul in procesul negocierii, in strategiile elaborate pentru comportamentul intern si extern specific economiei de piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Costului de Productie in Vederea Fundamentelor Preturilor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!