Analiza Concurentei pe Piata Telefoniei Mobile

Extras din referat Cum descarc?

"Marketingul e doar o forma civilizata de razboi, in care cele mai multe batalii se castiga prin cuvinte,idei si gandire disciplinata."(Albert Emery)
Ideea ce reiese din acest citat e faptul ca o trasatura de baza a economiei de piata o reprezinta concurenta,motiv pentru care aceasta este cunoscuta si sub numele de economie concurentiala Studierea concurentei reprezinta unul dintre obiectivele centrale ale cercetarilor de marketing.Ea are la baza cunoasterea continutului si obiectului concurentei,a formelor acesteia,precum si a tipologiei concurentilor. 
Competitia intre intreprinderi se plaseaza pe 2 planuri:pe de o parte isi disputa furnizorii,prestatorii de servicii si disponibilitatile de forta de munca,iar pe de alta parte , clientii Concurenta propriu-zisa se desfasoara insa intre intreprinderi in calitatea lor de ofertanti.Ea imbraca forma luptei pentru cucerirea pietei,intreprinderile concurente straduindu-se sa satisfaca nevoile clientilor in conditii superioare celorlalti ofertanti.Aceste conditii sunt asigurate prin utilizarea unor mijloace si instrumente ce se pot delimita in jurul celor patru piloni ai politicii de marketing: produsul,pretul,promovarea si distributia. 
Analiza concurentei are in verdere,in principal tipul (directa sau indirecta) si marimea acesteia.
Concurenta poate sa imbrace doua forme distincte in functie de piata-tinta (si a nevoilor de consum corespunzatoare) pe care intreprinderile le vizeaza: concurenta directa si concurenta indirecta.In primul caz ,este vorba de relatiile de concurenta dintre intreprinderi care se adrseaza acelorasi nevoi cu produse similare(de acelasi tip) iar in cel de al doilea caz ,de relatii de concurenta stabilite intre intreprinderi care realizand produse diferite,se adreseaza unor nevoi diferite sau chiar acelorasi nevoi ale consumatorilor potentiali.
Cand relatiile dintre intreprinderile concurente se desfasoara in conditiile respectarii legislatiei,se practica concurenta loiala,in caz contrar avem relatii de concurenta neloiala. Principalele forme de concurenta neloiala sunt:
1) Concurenta ilicita(neplata taxelor si impozitelor datorate pentru activitate)
2) Utilizarea preturilor de dumping(vanzarea produselor intreprinderii la un pret situat sub nivelul costurilor)
3) Denigrarea concurentilor(lansarea unor informatii neadevarate despre anumiti concurenti,in scopul prejudicierii "imaginii" acestora)
4) Concurenta parazitara(utilizarea insemnelor de identificare ale unei alte companii fara a avea acordul acesteia).
In functie de cota de piata pe care o detine,o intreprindere poate sa ocupe una din urmatoarele pozitii: Firma "Lider",firma "Challenger",firma "Urmaritor",firma "Mica".
In cele mai multe cazuri pe piata exista un lider (care de regula detine cel putin 1/3 din piata dar se poate si mai mult ),un challenger(aflat la o distanta in urma liderului ce poate fi recuperata),un urmaritor (o firma de mijlocul clasamentului care incearca sa-si mentina pozitia) si mai multe firme mici(aflate la inceputul existentei si/sau specializate pe anumite segmente).
Avand in vedere situatia prezentata mai sus si plecand de la rezultatele unor studii efectuate de Arthur D. Little o intreprindere poate avea,in raport cu concurenta, urmatoarele pozitii:
1) Dominanta,situatie in care intreprinderea influenteaza comportamentul celorlalti
competitori,avand la dispozitie un numar ridicat de alternative strategice.
1) Puternica,intreprinderea putand actiona independent de liderul pietei si avand posibilitatea sa-si mentina pozitia in cazul atacurilor celorlalti competitori.
2) Favorabila, caz in care intreprinderea are posibilitaea sa-si intareasca pozitia pe piata,daca alege anumite strategii si beneficiaza de o conjunctura favorabila pe piata.
3) Durabila, situatia este satisfacatoare dar pozitia ocupata de intreprindere este fragila (in raport cu concurenta) si poate fi imbunatatita cu greutate, intreprinderea trebuind sa se hotarasca daca mai ramane pe piata sau se retrage.
4) Slaba, rezultatele obtinute de intreprindere sunt nemultumitoare,iar singura solutie este retragerea de pe piata.
Astfel in functie de pozitia pe piata,cota de piata,capacitatea pietei(efectiva si potentiala) o intreprindere manifesta anumite atitudini fata de concurenta.Intreprinderile puternice,cu pozitii consolidate in cadrul pietei(lideri,chalengeri) prezinta o atitudine ofensiva fata de ceilalti concurenti,intreprinderea dorind de fapt imbunatatirea pozitiei pe piata prin cresterea cotei de piata.Exista mai multe variante ofensive in functie de pozitia pe piata a intreprinderii si de obiectivele urmarite(Ofensiva preventiva, Contraofensiva, Ofensiva prin evitare, Ofensiva frontala etc.).
Intreprinderile cu o pozitie relativ modesta sau cele care doresc sa-si pastreze o anumita pozitie pe piata,practica o strategie defensiva ce se poate concretiza in doua variante:una care urmareste mentinerea cotei de piata si una care are in vedere posibilitatea restrangerii cotei de piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Concurentei pe Piata Telefoniei Mobile.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!