Analiza Concurentei pe Piata Berii din Romania

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins
Teorie:
Introducere.3
Obiectul si Continutul Concurentei.3
Formele Concurentei3
Concurenta Perfecta si Concurenta Imperfecta4
Practica:
Analiza Concurentei pe Piata Berii din Romania.5
- Heineken Romania.5
- URSUS Breweries5
- Interbrew6
- United Romanian Breweries Bereprod.6
- Tendinte si Prognoze.6
- Romanii Prefera Berea Ieftina7
- In Ceea c Priveste 2007.7
Bibliografie7


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
O trasatura de baza a economiei de piata o reprezinta concurenta, motiv pentru care aceasta este cunoscuta si sub numele de economie concurentiala. Tendinta oricarui intreprinzator este aceea de a actiona singur in cadrul pietei. Ea este insa contracarata de reducerea treptata, pe masura aparitiei a noi intreprinzatori, a posibilitatilor de a fi singuri pe piata, prin ocuparea niselor libere din cadrul acesteia. In consecinta situatia de monopol este efemera, firmele actionand practic intr-o piata concurentiala.
Toate firmele au concurenti. Chiar daca ar fi o singura linie aeriana, competitorii ei ar fi trenurile, autobusele, masinile, bicicletele sau chiar faptul ca unii oameni prefera sa mearga pe jos pina la destinatiile lor.
Cu cit succesul companiei e mai mare cu atit mai mare e concurenta. Majoritate pietelor pot fi comparate cu jungla. In acest mediu sau inghiti tu sau esti inghitit. 
De o mare importanta pentru orice firma este ca aceasta sa aiba concurenti buni, care pot fi comparati cu o binecuvantare. Acestia sunt ca niste invatatori care ne maresc viziunile si ne imbunatatesc abilitatile. Concurentii medii sunt o neplacere. Cei rai sunt o durere pentru fiecare competitor.
Cei mai periculosi concurenti sunt insa acei ce seamana cel mai mult cu compania ta.
Deci clientul nu poate sa vada diferenta si de aceea azi vedem, dupa cum spune Theodore Levitt, competitia nu este intre insasi ceea ce produc firmele, dar intre ceea ce se adauga la produs sub forma ambaljului, serviciilor, publicitatii, finantarii, conditiilor de livrare si alte lucruri care sunt apreciate de oameni.
Calea spre victorie asupra competitorului este atacul in primul rind asupra propriei firme. Trebuie depus un efort enorm pentru a face linia ta de productie invechita inainte sa ti-o faca concurentii.
Fii atent la competitorii indepartati la fel ca si la cei apropiati. Concurenta fatala va veni de la un competitor mic care arde de pasiune sa schimbe regulile jocului. IBM a facut o mare greseala cind se ingrijora mai mult de Fujitsu decat de un necunoscut atunci, Bill Gates care lucra asupra softului in garajul sau.
Astfel studierea concurentei reprezinta, alaturi de investigarea pietei, unul din obiectivele centrale ale cercetarilor de marketing.
Obiectul si continutul concurentei
Ansamblul raporturilor de interactiune in care intra agentii economici in lupta pentru asigurarea surselor de aprovizionare si a pietelor de desfacere formeaza sistemul relatiilor de concurenta.
Relatiile de concurenta ale intreprinderii sunt cele care se stabilesc intre aceasta si ceilalti competitori de pe piata. Relatiile de concurenta pot sa aiba o intensitate diferita, in functie de o serie de factori, precum numarul si forta economica a concurentilor, nevoile de consum satisfacute, pozitia pe piata a intreprinderii (lider, urmaritor etc.).
Formele concurentei
Concurenta poate sa imbrace doua forme distincte, in functie de piata-tinta (si a nevoilor de
consum corespunzatoare) pe care intreprinderile le vizeaza: concurenta directa si concurenta indirecta.
In primul caz, este vorba de relatiile de concurenta dintre intreprinderi care se adreseaza
acelorasi nevoi cu produse similare (de acelasi tip) iar in cel de al doilea caz, de relatii de concurenta stabilite intre intreprinderi care realizand produse diferite, se adreseaza unor nevoi diferite sau chiar acelorasi nevoi ale consumatorilor potentiali. La randul sau concurenta directa se-mparte in concurenta de marca, cand firmele apar pe piata cu produse identice sau similare destinate acelorasi nevoi, diferentierea dintre concurenti realizanduse prin imaginea de marca, pe care fiecare se straduieste sa o confere produselor proprii, si concurenta la nivel de industrie, cand producatorii din aceeasi industrie satisfac in masura diferita aceeasi nevoie, competitia realizanduse prin diferentierea calitativa a produselor. Concurenta indirecta poate fi concurenta formala, cand aceeasi nevoie poate fi satisfacuta in mai multe moduri, cu produse diferite, si concurenta generica, care se refera la faptul ca in general, suma de bani pe care un individ o are la un anumit moment este limitata. In functie de anumite prioritati trebuie ierarhizata utilizarea ei si pentru cumpararea de bunuri materiale sau servicii. Acest lucru ne determina sa apreciem ca, la ora actuala, aproape nu putem sa mai vorbim de relatii de nonconcurenta la nivelul vreunei piete. Relatiile dintre intreprinderile concurente, desfasurate in conditiile respectarii legislatiei in vigoare, reprezinta concurenta loiala. Totusi, uneori pot exista si situatii in care unii dintre concurenti incearca sa-si creeze avantaje concurentiale prin incalcarea legii. In acest caz avem de-a face cu relatii de concurenta neloiala. Principalele forme de concurenta neloiala intalnite sunt:


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Concurentei pe Piata Berii din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!