Analiză comparativă website-uri

Extras din referat

ANALIZA COMPARATIVA WEBSITE-URI
Studiu piata online servicii si produse de telefonie mobila
1. Justificarea alegerii domeniului
Numarul telefoanelor mobile vandute in 2006 a crescut cu 22,5% ajungand la 1,02 miliarde.
Producatorii de telefoane mobile au depasit pentru prima data cifra de 1 miliard de terminale vandute intr-un an, ajutati fiind de o perioada a sarbatorilor in care vanzarile au ajuns la 295 de milioane de device-uri, conform datelor publicate de IDC.
Mai mult de jumatate dintre acestea au fost vandute pe pietele in curs de dezvoltare. Aceasta tendinta va continua, deoarece aceste piete ofera oportunitati de atragere a cumparatorilor care se afla la primul telefon mobil.
In ceea ce priveste cota de piata detinuta de principalii producatori, Nokia ramane lider de piata cu 105,5 milioane terminale vandute in Q4 2006, in crestere cu 26% fata de Q4 2005 si o cota de piata de 35,8% la sfarsitul anului
Motorola continua sa fie numarul 2, cu 65,7 milioane device-uri vandute in Q4 2006, o crestere de 47% si o cota de piata de 22,3% (de la 18,1% in Q4 2005)
Cele doua companii si-au consolidat pozitia pe piata, inregistrand aproape 50% din totalul vanzarilor.
Utilizatorii romani de telefonie au vorbit peste 10 miliarde de minute la telefon, estimeaza ANRC pe baza datelor de piata valabile la jumatatea anului 2006. [EurActiv.ro] 
Potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) traficul de voce generat de utilizatorii din Romania a crescut cu 26,6% fata de primul semestru al anului 2005, ajungand la 10,61 de miliarde de minute vorbite in perioada ianuarie-iunie 2006. 
Volumului de trafic prin retelele mobile a crescut cu aproape 57% fata de primul semestru al anului 2005, ajungand la peste 6,5 miliarde de minute. Potrivit ANRC, principala sursa a evolutiei ascendente a traficului o constituie convorbirile efectuate in cadrul aceleiasi retele de telefonie mobila, care detin o pondere de 77% din traficul total. Majoritatea utilizatorilor de servicii de telefonie mobila (66%) utilizeaza cartele preplatite, in timp ce doar o treime dintre acestia sunt posesori ai unui abonament. 
Numarul mesajelor scrise trimise de pe telefonul mobil a crescut cu aproximativ 50%, depasind pragul de 1 miliard de mesaje trimise (exclusiv mesaje trimise in roaming), in timp ce traficul de mesaje multimedia a crescut cu 46%, ajungand la 13,7 milioane de MMS-uri.
Avand un produs si un serviciu atat de solicitate pe piata si aflate intr-o continua modificare si retehnologizare, devine o conditie de baza existenta unei comunicari constante, continue, individualizate si interactive, informatia necesitand a fi permanent actualizata. 
Realizarea unei astfel de comunicari, continue, cu un numar cat mai mare de prospecti, insa in acelasi timp personalizat, devine eficienta numai prin utilizarea Internetului ca principal mediu de comunicare, rezultand astfel necesitatea aplicarii tehnicilor de Web Marketing in acest domeniu.
In conditia cresterii numarului utilizatorilor de Internet, si a preferintei pentru o comunicare online, apar atat oportunitati cat si amenintari, domeniul telefoniei mobile fiind unul ce permite atat exploatarea oportunitatilor dar si prevenirea amenintarilor, dintre care cea mai insemnata fiind banalizarea locului de achizitie care poate fi insa inlaturata prin oferirea de produse individualizate, adaptate nevoilor personale ale utilizatorilor, demers ce implica existenta unei cunoasteri cat mai profunde si exacte a dorintelor acestora.
Obiectiv : analiza utilizarii siteului comercial in vederea implementarii tehnicilor de Web Marketing in domeniul telefoniei mobile
Se va urmari modul in care site-urile reusesc :
- sa razbata prin desisul informatiei prezente pe Internet,
- sa atraga si sa fidelizeze vizitatori, 
- sa se diferentieze de concurenti, 
- sa evite pericolul banalizarii locului de achizitie, devenind astfel esentiala preocuparea pentru acordarea unui surplus de valoare clientilor.
Etapele analizei comparative:
a. Stabilirea punctelor forte, a punctelor slabe si a particularitatilor Home Page-ului (Pagina de introducere) deoarece aceasta este cea care creaza prima impresie, si cea mai importanta, a vizitatorilor unui site. In realizarea acestui demers se va tine cont cele 10 reguli de eficienta a site-ului comercial ca instrument de fidelizare si relationare :


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa Website-uri.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!