Analiza Comparativa dintre BRD si BCR

Cuprins referat Cum descarc?

Cap. I Date generale privind bancile BRD si BCR 3
1.1 Banca Romana de Dezvoltare 3
1.2 Banca Comerciala Romana 4
1.3 Actionariat, numar filiale, produse oferite 5
1.3.1. Actionariat 5 
1.3.2. Filiale 6
1.3.3. Produse oferite 7
Cap. II Cota de piata 13
Cap. III Strategia de marketing a bancilor 15
Bibliografie 18


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
DATE GENERALE PRIVIND BANCILE 
BRD SI BCR
1.4 Banca Romana de Dezvoltare
Banca Romana pentru Dezvoltare este o banca de traditie in sistemul bancar romanesc, fiind descendenta a Societatii Nationale de Credit Industrial, creata in 1923, cu scopul de a incuraja dezvoltarea economiei si indeosebi a industriei.
Banca Romana pentru Dezvoltare s-aiinfiittat la 1 decembrie 1990, prin preluarea activelor si pasivelor fostei Banci de Investitii, fiind nu numai o schimbare de ,,firma", ci si conturarea unor noi orientari si conceptii in organizarea si functionarea bancii. Banca Romana pentru Dezvoltare poate fi considerata ca fiind promotorul pietei de capital romanesti, in urma implicarii sale active, inca din 1992, in primele oferte publice si in infiintarea si dezvoltarea institutiilor pietei de capital din Romania. 
Prin Directia Piete de capital, precum si prin reteaua teritoriala, BRD asigura clientilor sai servicii diversificate, la cele mai inalte standarde.
Una din principalele caracteristici ale BRD o constituie obtinerea unor cote inalte de profitabilitate.
In ultimii ani, BRD a continuat politica de orientare a creditelor spre sectorul privat al economiei, ponderea acestora reprezentand circa 65% din totalul portofoliului de credite.
O preocupare constanta a bancii o constituie largirea si diversificarea bazei de clienti. Orientarea strategica a conducerii bancii a constat in atragerea in randul clientilor cu precadere a producatorilor cu potential de export si cu capacitati reale de dezvoltare, a societatilor cu capital privat si a intreprinderilor mici si mijlocii viabile, instituind totodata si un sistem preferential pentru clientii care deruleaza un volum mare de operatiuni 
Banca Romana pentru Dezvoltare a demarat ample proiecte de informatizare, urmarind obtinerea unui sistem informatic integrat, capabil sa asigure prelucrarea in timp a tuturor operatiunilor bancare si sa ofere instrumente necesare unui management eficient.
Principalele obiective ale bancii sunt: 
-Adaptarea organizarii si a metodelor proprii la strategia clientilor
-Cresterea selectiva a activelor
-Inovatia
-Reducerea coeficientului de exploatare
-Rentabilitate durabila 
Obiectivul major al BRD este dezvoltarea fondului sau de comert pe aceste piete, in cadrul unei strategii de parteneriat pe termen lung cu clientii sai.
Valorile bancii sunt :
o I n fiecare zi, contribuim la realizarea proiectelor dumneavoastra, sprijinim dezvoltarea companiilor si a municipalitatilor.
o In fiecare zi, noi clienti ne acorda increderea lor si noi colaboratori se alatura echipei noastre.
o Reusita acestei strategii de dezvoltare durabila se bazeaza in principal pe valorile impartasite la nivelul intregului Grup Societe Generale : profesionalismul, spiritul de echipa si inovatia.
BRD - Groupe Societe Generale este cea mai mare banca privata din Romania si care se afla in plina expansiune.
1.2 Banca Comerciala Romana
Infiintata printr-o Hotarare de guvern la 1 decembrie 1990 ca societate pe actiuni, Banca Comerciala Romana a inceput sa functioneze prin preluarea portofoliului de credite pentru industrie, gestionat anterior de Banca Nationala, continuand astfel o traditie de peste 50 de ani de activitate comerciala.
Banca Comerciala Romana este cea mai mare institutie bancara din Romania.
La acea data, banca isi incepea activitatea cu o parte din personalul transferat de la B.N.R., iar pe baza de protocol, prelua un activ si pasiv de 273 miliarde de lei. Activele bancii erau aproape in totalitate materializate in credite bancare care insumau 269 miliarde de lei. Activele proprii materializate in mijloace fixe erau doar de 26 miliarde de lei.
Inca din primii ani de functionare, B.C.R. si-a propus sa se dezvolte ca banca universala, capabila sa satisfaca cerintele unor segmente cat mai largi de clienti. B.C.R. s-a impus treptat pe piata interna prin seriozitate, eficienta si oferta diversificata de produse si servicii.
In martie 1997, B.C.R. a fost prima banca din Romania care a iesit pe pietele internationale de capital, fara garantii guvernamentale. Emisiunea inaugurala de euroobligatiuni in valoare de 75 milioane de dolari, lansata cu sprijinul Bancii de investitii "MERRILL LYNCH", a constituit un succes, fiind suprasubscrisa de investitori din Europa si S.U.A.
In decursul perioadei, B.C.R. a ajuns sa detina - in cadrul sistemului - cea mai mare cota pe piata depozitelor atrase de populatie. Devenind principala resursa pentru plasamente, acestea au asigurat independenta bancii de imprumuturile de la B.N.R. si au contribuit la reducerea costurilor de finantare. 
Pe 22 octombrie 1998, BCR a deschis o filiala la Chisinau in Republica Moldova. Banca Comerciala este principala institutie din Grupul BCR, din care mai fac parte BCR Leasing, BCR Securities, BCR Asigurari, BCR Asset Management si Anglo Romanian Bank.
Rezultatele financiare ale anului 1999 au reconfirmat capacitatea bancii de a genera profit, chiar in contextul unui mediu de operare dificil.
In luna decembrie a anului 2005, un pachet de 61,8825% din actiunile BCR au fost preluate de banca austriaca Erste Bank contra sumei de 3,75 miliarde Euro. In octombrie 2006, BCR a inregistrat active in valoare de 11,5 miliarde de euro, a incasat venituri nete din dobanzi de 321,2 milioane euro si venituri nete din comisioane de 92,2 milioane euro.
Noul proprietar are in vedere reorganizarea si eficientizarea bancii, o consecinta a acestor reorganizari va fi reducerea numarului de angajati de la 12.000 in 2005 pana la 8.200 in 2009.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa dintre BRD si BCR.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!