Analiza comparativă dintre BRD și BCR

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 5087
Mărime: 78.58KB (arhivat)
Publicat de: Dumitru Macovei
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Catalin Barbu
UNIVERSTITATEA DIN CRAIOVA Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor Specializarea: Finanţe-Bănci

Cuprins

  1. Cap. I Date generale privind băncile BRD şi BCR 3
  2. 1.1 Banca Română de Dezvoltare 3
  3. 1.2 Banca Comercială Română 4
  4. 1.3 Acţionariat, număr filiale, produse oferite 5
  5. 1.3.1. Acţionariat 5
  6. 1.3.2. Filiale 6
  7. 1.3.3. Produse oferite 7
  8. Cap. II Cota de piaţă 13
  9. Cap. III Strategia de marketing a băncilor 15
  10. Bibliografie 18

Extras din referat

CAPITOLUL I

DATE GENERALE PRIVIND BĂNCILE

BRD ŞI BCR

1.4 Banca Română de Dezvoltare

Banca Română pentru Dezvoltare este o bancă de tradiţie în sistemul bancar românesc, fiind descendentă a Societăţii Naţionale de Credit Industrial, creată în 1923, cu scopul de a încuraja dezvoltarea economiei şi îndeosebi a industriei.

Banca Romana pentru Dezvoltare s-aîinfiiţtat la 1 decembrie 1990, prin preluarea activelor şi pasivelor fostei Bănci de Investiţii, fiind nu numai o schimbare de „firmă”, ci şi conturarea unor noi orientări şi concepţii în organizarea şi funcţionarea băncii. Banca Română pentru Dezvoltare poate fi considerată ca fiind promotorul pieţei de capital româneşti, în urma implicării sale active, încă din 1992, în primele oferte publice şi în înfiinţarea şi dezvoltarea instituţiilor pieţei de capital din România.

Prin Direcţia Pieţe de capital, precum şi prin reţeaua teritorială, BRD asigură clienţilor săi servicii diversificate, la cele mai înalte standarde.

Una din principalele caracteristici ale BRD o constituie obţinerea unor cote înalte de profitabilitate.

În ultimii ani, BRD a continuat politica de orientare a creditelor spre sectorul privat al economiei, ponderea acestora reprezentând circa 65% din totalul portofoliului de credite.

O preocupare constantă a băncii o constituie lărgirea şi diversificarea bazei de clienţi. Orientarea strategică a conducerii băncii a constat în atragerea în randul clienţilor cu precădere a producătorilor cu potenţial de export şi cu capacităţi reale de dezvoltare, a societăţilor cu capital privat şi a întreprinderilor mici şi mijlocii viabile, instituind totodată şi un sistem preferenţial pentru clienţii care derulează un volum mare de operaţiuni

Banca Română pentru Dezvoltare a demarat ample proiecte de informatizare, urmărind obţinerea unui sistem informatic integrat, capabil să asigure prelucrarea în timp a tuturor operaţiunilor bancare şi să ofere instrumente necesare unui management eficient.

Principalele obiective ale băncii sunt:

-Adaptarea organizării şi a metodelor proprii la strategia clienţilor

-Creşterea selectivă a activelor

-Inovaţia

-Reducerea coeficientului de exploatare

-Rentabilitate durabilă

Obiectivul major al BRD este dezvoltarea fondului său de comerţ pe aceste pieţe, în cadrul unei strategii de parteneriat pe termen lung cu clienţii săi.

Valorile bancii sunt :

• Î n fiecare zi, contribuim la realizarea proiectelor dumneavoastră, sprijinim dezvoltarea companiilor şi a municipalităţilor.

• În fiecare zi, noi clienţi ne acordă încrederea lor şi noi colaboratori se alătură echipei noastre.

• Reuşita acestei strategii de dezvoltare durabilă se bazează în principal pe valorile împărtăşite la nivelul întregului Grup Société Générale : profesionalismul, spiritul de echipă şi inovaţia.

BRD - Groupe Société Générale este cea mai mare bancă privată din România şi care se află în plină expansiune.

1.2 Banca Comercială Română

Înfiinţată printr-o Hotărâre de guvern la 1 decembrie 1990 ca societate pe acţiuni, Banca Comercială Română a început să funcţioneze prin preluarea portofoliului de credite pentru industrie, gestionat anterior de Banca Naţională, continuând astfel o tradiţie de peste 50 de ani de activitate comercială.

Banca Comercială Română este cea mai mare instituţie bancară din România.

La acea dată, banca îşi începea activitatea cu o parte din personalul transferat de la B.N.R., iar pe bază de protocol, prelua un activ şi pasiv de 273 miliarde de lei. Activele băncii erau aproape în totalitate materializate în credite bancare care însumau 269 miliarde de lei. Activele proprii materializate în mijloace fixe erau doar de 26 miliarde de lei.

Încă din primii ani de funcţionare, B.C.R. şi-a propus să se dezvolte ca bancă universală, capabilă să satisfacă cerinţele unor segmente cât mai largi de clienţi. B.C.R. s-a impus treptat pe piaţa internă prin seriozitate, eficienţă şi oferta diversificată de produse şi servicii.

În martie 1997, B.C.R. a fost prima bancă din România care a ieşit pe pieţele internaţionale de capital, fără garanţii guvernamentale. Emisiunea inaugurală de euroobligaţiuni în valoare de 75 milioane de dolari, lansată cu sprijinul Băncii de investiţii “MERRILL LYNCH”, a constituit un succes, fiind suprasubscrisă de investitori din Europa şi S.U.A.

În decursul perioadei, B.C.R. a ajuns să deţină – în cadrul sistemului – cea mai mare cotă pe piaţa depozitelor atrase de populaţie. Devenind principala resursă pentru plasamente, acestea au asigurat independenţa băncii de împrumuturile de la B.N.R. şi au contribuit la reducerea costurilor de finanţare.

Pe 22 octombrie 1998, BCR a deschis o filială la Chişinău în Republica Moldova. Banca Comercială este principala instituţie din Grupul BCR, din care mai fac parte BCR Leasing, BCR Securities, BCR Asigurări, BCR Asset Management şi Anglo Romanian Bank.

Rezultatele financiare ale anului 1999 au reconfirmat capacitatea băncii de a genera profit, chiar în contextul unui mediu de operare dificil.

În luna decembrie a anului 2005, un pachet de 61,8825% din acţiunile BCR au fost preluate de banca austriacă Erste Bank contra sumei de 3,75 miliarde Euro. În octombrie 2006, BCR a înregistrat active în valoare de 11,5 miliarde de euro, a încasat venituri nete din dobânzi de 321,2 milioane euro şi venituri nete din comisioane de 92,2 milioane euro.

Noul proprietar are în vedere reorganizarea si eficientizarea băncii, o consecinţă a acestor reorganizări va fi reducerea numărului de angajaţi de la 12.000 în 2005 până la 8.200 în 2009.

Preview document

Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 1
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 2
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 3
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 4
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 5
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 6
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 7
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 8
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 9
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 10
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 11
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 12
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 13
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 14
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 15
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 16
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 17
Analiza comparativă dintre BRD și BCR - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa dintre BRD si BCR.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza comparativă a politicii de marketing în domeniul financiar - bancar - BRD

I. Prezentarea domeniului financiar-bancar romanesc 1.1. Structura si evolutia sistemului bancar În perioada economiei cu planificare centrala,...

Comparație între BRD și Banca Transilvania

Introducere în lumea bancară Banca este o institutie financiară care are ca obiect principal de activitate atragerea de depozite si acordarea de...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Factori determinanți ai probabilității de nerambursare a creditelor acordate persoanelor fizice - Studiu de caz

Introducere Lucrarea de disertație prezintă creditele neperformante acordate persoanelor fizice precum și modalități de prevenire și recuperare....

Creditul bancar, diagnosticul financiar și finanțarea firmei

Introducere Lucrarea de licență prezintă creditarea bancară a persoanelor juridice, cu precădere asupra IMM-urilor. Decizia de creditare se face...

Analiza dinamică a cifrei de afaceri în cadrul BRD - Groupe Societe Generale

Introducere Tema aleasa pentru acest referat este analiza diagnostic a cheltuielilor de exploatare ale unei intreprinderi, pe total si pe...

Proiect - evaluarea întreprinderii la SC Easymatch SRL

Scopul procesului de evaluare este stabilirea valorii actuale – respectiv a rezultatelor financiare ale societăţii în vederea cunoaşterii situaţiei...

Operațiuni de Plăți și Creditare a Persoanelor Fizice

Introducere Serviciile financiare au devenit un factor de creştere a eficienţei tranzacţiilor, dar şi a independenţelor între partenerii de...

Cardul - instrument modern de plată

Cap 1. Istoricul apariţiei şi dezvoltǎrii cardului Realizǎrile ştiinţifice din domeniul tehnologiei informaţionale şi telecomunicaţiei digitale de...

Produse și Servicii Bancare

I. Piaţa bancară în România Gradul de bancarizare în România este încă redus, consideră reprezentanţi ai mediului bancar. Gradul de concentrare...

Produse de creditare bancară pe termen mediu și lung pentru clienți corporate în România - studiu comparativ

1. Noțiuni generale privind produsele de creditare bancară corporate pe termen mediu și lung Creditul reprezintă o operațiune economică prin...

Ai nevoie de altceva?