CAP. 1. Prezentarea companiilor CAP. 2. Analiza PEST CAP. 3. Analiza SWOT CAP. 4. Analiza comparativa a strategiilor de marketing utilizate
1. Prezentarea companiilor NIKE companie ce produce si comercializeaza articole sportive, atat de imbracaminte, incaltaminte cat si accesorii. sediul companiei : SUA in orasul Beaverton, in apropiere de Portland, Oregon. a fost fondata pe 25 ianuarie 1964 sub numele de "Blue Ribbon Sports" de Bill Bowerman si Philip Knight, iar oficial a devenit "Nike Inc." sloganul folosit de companie este :"Just do it". vanzari anuale de peste 18,6 milioane de dolari peste 35000 de angajati la nivel mondial ADIDAS produce si comercializeaza articole sportive, atat de imbracaminte, incaltaminte cat si accesorii. sediul companiei : Germania a aparut in 1949, iar numele vine chiar de la fondatorul ei, ADI DASSLER sloganul folosit de companie este " Adidas is all in" vanzari anuale de 14,9 miliarde de euro peste 53.000 de angajati in intreaga lume 2. Analiza PEST Analiza PEST a firmei NIKE Factori economici - NIKE ar trebui sa fie familiarizata cu cresterea economica, ratele dobanzilor, inflatia, ratele de schimb, tarifele si taxele de impozitare din tara in care doreste sa patrunda, deoarece aceasta marca nu se vinde la clasele inferioare. Factori sociali - este bine cunoscut si popular in cultura tineretului, cultura vedetelor si cultura hip hop ca ofertant in moda urbana. Factori tehnologici - Nike a reusit sa colaboreze cu Apple, astfel au fost creati pantofii de running inteligenti Nike+ sau Nike Air Zoom. Factori legali - o companie atat de recunoscuta, trebuie sa aiba in vedere indeplinirea tuturor obligatiilor legale. Analiza PEST a firmei ADIDAS Factori politici - in lupta pentru suprematie pe piata Americana, trebuie tinut cont de reticenta americanilor in a folosi produse straine precum si de accentuata tendinta de protejare a economiei nationale, repectiv produsele americane marca NIKE. Factori sociali - compania Adidas respecta mediul cultural si in tarile in care religia nu permite putarea stilului vestimentar pe care compania il creaza, astfel, aceasta se afla in permanenta in cautarea unor strategii de adaptare la oricare mediu cultural, considerand foarte important respectarea oricarei culturi/religii. Factori tehnologici - tendinta viitoare a tuturor marilor corporatii producatoare de bunuri este folosirea unor materiale si mijloace de productie cat mai putin poluante si din surse regenerabile.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).