Analiza comparativă a strategiilor de marketing utilizate de Nike și Adidas

Cuprins referat Cum descarc?

CAP. 1. Prezentarea companiilor
CAP. 2. Analiza PEST
CAP. 3. Analiza SWOT
CAP. 4. Analiza comparativa a strategiilor de marketing utilizate


Extras din referat Cum descarc?

1. Prezentarea companiilor
NIKE
companie ce produce si comercializeaza articole sportive, atat de imbracaminte, incaltaminte cat si accesorii. 
sediul companiei : SUA in orasul Beaverton, in apropiere de Portland, Oregon. 
a fost fondata pe 25 ianuarie 1964 sub numele de "Blue Ribbon Sports" de Bill Bowerman si Philip Knight, iar oficial a devenit "Nike Inc." 
sloganul folosit de companie este :"Just do it".
vanzari anuale de peste 18,6 milioane de dolari
peste 35000 de angajati la nivel mondial
ADIDAS
produce si comercializeaza articole sportive, atat de imbracaminte, incaltaminte cat si accesorii. 
sediul companiei : Germania
a aparut in 1949, iar numele vine chiar de la fondatorul ei, ADI DASSLER
sloganul folosit de companie este " Adidas is all in"
vanzari anuale de 14,9 miliarde de euro
peste 53.000 de angajati in intreaga lume
2. Analiza PEST
Analiza PEST a firmei NIKE
Factori economici - NIKE ar trebui sa fie familiarizata cu cresterea economica, ratele dobanzilor, inflatia, ratele de schimb, tarifele si taxele de impozitare din tara in care doreste sa patrunda, deoarece aceasta marca nu se vinde la clasele inferioare.
Factori sociali - este bine cunoscut si popular in cultura tineretului, cultura vedetelor si cultura hip hop ca ofertant in moda urbana.
Factori tehnologici - Nike a reusit sa colaboreze cu Apple, astfel au fost creati pantofii de running inteligenti Nike+ sau Nike Air Zoom. 
Factori legali - o companie atat de recunoscuta, trebuie sa aiba in vedere indeplinirea tuturor obligatiilor legale.
Analiza PEST a firmei ADIDAS
Factori politici - in lupta pentru suprematie pe piata Americana, trebuie tinut cont de reticenta americanilor in a folosi produse straine precum si de accentuata tendinta de protejare a economiei nationale, repectiv produsele americane marca NIKE.
Factori sociali - compania Adidas respecta mediul cultural si in tarile in care religia nu permite putarea stilului vestimentar pe care compania il creaza, astfel, aceasta se afla in permanenta in cautarea unor strategii de adaptare la oricare mediu cultural, considerand foarte important respectarea oricarei culturi/religii. 
Factori tehnologici - tendinta viitoare a tuturor marilor corporatii producatoare de bunuri este folosirea unor materiale si mijloace de productie cat mai putin poluante si din surse regenerabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza comparativa a strategiilor de marketing utilizate de Nike si Adidas.pptx

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!