Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Orbit si Winterfresh

Extras din referat Cum descarc?

* Aparitia gumei de mestecat
Cand au dezgropat obiecte preistorice, arheologii au descoperit bucati intregi de rasina de copaci mestecata. Se poate spune ca oamenii din antichitate au fost adevaratii inventatori ai gumei de mestecat.
Guma de mestecat se presupune ca era utila la curatarea dintilor si pentru a reimprospata respiratia. Vechii greci mestecau Eastiche o guma de mestecat facuta din rasina unui copac care crestea in Turcia si Grecia. Vechii maya mestecau Ahicle care era seva de la copacul Yapodilla. Indienii nord-americani mestecau seva de la molid iar locuitorii timpurii ai Americii mestecau guma facuta din seva de molid si ceara de albine. 
In 1848, John B. Curtis a facut si a vandut prima guma de mestecat comerciala, pura de molid- (state of mine pure spruce gum). 
In 1850, Curtis a inceput sa vanda guma cu aroma de parafina care a devenit mai populara decat guma din molid. 
In 28 decembrie 1869, William Finley a devenit prima persoana care a brevetat guma de mestecat.
In 1871, Thomas Adams a brevetat prima masina de fabricat guma de mestecat.
In 1880, John Colan a inventat o cale pentru ca guma de mestecat sa aiba un gust mai bun chiar dupa o lunga perioada de timp de mestecat.
In 1888, guma de mestecat a lui Adams, numita Tutti-Frutti, a devenit cea mai bine vanduta guma de mestecat dintr-un tonomat. Tonomatul era localizat intr-o statie de metrou in New York. 
In 1914 a fost creata guma Wrigley Doublemint. 
In 1928 Walter Diemer a inventat guma roz de succes Dubble Bubble (baloane duble), o guma foarte elastica. Aceasta guma a fost roz din intamplare, pentru ca asta era culoarea pe care a avut-o la indemana firma Fleer Chewing Gum Company la care lucra Walter Diemer. Multe tipuri de gume de mestecat au fost inventate de farmacisti, chimisti si doctori, dar Walter Diemer era contabil.
In epoca moderna, in care viteza e cuvantul de ordine, guma de mestecat a devenit un produs aproape indispensabil. Gustul racoritor care alunga mirosurile neplacute si proprietatile de ingrijire pe care le are asupra dintilor au facut din acest produs unul cu mare priza la publicul de toate varstele.
Piata romaneasca a gumei de mestecat se poate mandri cu un nivel de crestere extrem de accelerat si cu o oferta la fel de variata ca si omoloagele ei europene. Avand in vedere ca guma de mestecat e cel mai consumat produs din categoria dulciuri dupa ciocolata se poate deduce ca ea nu poate lipsi de pe rafturile niciunui comerciant. In opinia specialistilor, guma de mestecat este un tip de produs apreciat de comercianti, indiferent de dimensiunea acestora.
Pe piata autohtona a gumei de mestecat , Wrigley este liderul incontestabil. Printre brandurile comercializate de compania americana Wrigley, componenta a Wm. Wrigley Jr. Company din Chicago, se numara Orbit, Airwaves, Wrigley Spearmint, Double Mint, Juicy Fruit si Hubba Bubba.
PARTEA 1.
ANALIZA COMUNICARII DE MARKETING 
pentru marcile : Orbit si Winterfresh.
A. Demersurile comunicationale ale marcii Orbit.
1. Emitatorul
Guma de mestecat Orbit face parte din brandurile companiei Wrigley , cea mai mare companie producatoare de guma de mestecat. Compania Wrigley Romania, unicul importator al produselor Wrigley pentru piata romaneasca, a fost fondata in 1992 si detine un rol-cheie in intreaga regiune sud-est europeana, coordonand din anul 2004 nu doar activitatile din tara noastra, ci si pe cele din Bulgaria, Macedonia, Albania si Kosovo.
2. Analiza marcii
Lansat in Romania in urma cu 15 ani,Orbit este marca-leader pe segmentul de guma de mestecat din Romania. Potrivit reprezentantilor companiei, Orbit Professional a contribuit la intarirea pozitiei de leader a marcii Orbit, fiind in crestere de la an la an. 
Produsele care fac parte din gama Orbit Professional sunt: 
- Orbit Professional Strong Mint,
- Orbit Professional Fresh Mint, 
- Orbit Professional White, 
- Orbit Professional Herbal Mint
- noul Orbit Professional cu Calciu. 
Efectul Orbit Proffesional: dinti albi si sanatosi 
Pe piata produselor de tip guma de mestecat, ambalajul si noutatea la nivel estetic conteaza foarte mult in strategia de vinzari. In acest context, Wrigley a lansat un nou ambalaj pentru Orbit Sugarfree: recipientul continind 46 de pastile. In masina, la birou sau acasa, recipientul cu 46 de pastile are dimensiunea ideala pentru a fi mereu la indemana iar capacul cu sistem de inchidere solid asigura mentinerea calitatii produsului dupa desigilarea recipientului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Orbit si Winterfresh.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!