Analiză comparativă

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Managementul calitatii totale este o strategie organizationala fundamentat pe ideea ca performanta in atingerea unor calitati superioare este realizata doar prin implicarea cu perseverenta a intregii organizatii in procese de imbunatatire permanenta.Obiectivul este cresterea eficientei si eficacitatii in satisfacerea clientilor.

Conceptul de management al calitatii totale(Total Quality Management-TQM) a fost propus de Dr.Edward Leming in 1940,dar utilizarea lui a inceput in 1985 odata cu preluarea de catre americani a unor principii de lucru din industria japoneza:

-concentrarea pe produsele de imbunatatire permanenta,astfel incat procesele sa fie vizibile,repetabile si masurabile(Kaizen);

-concentrarea pe analizarea si eliminarea efectelor nedorite ale proceselor de productie(Atarimae Hinshitsu);

-examinarea modului prin care utilizatorii folosesc produsele in scopul imbunatatirii produsului(Konsei);

-extinderea preocuparilor manageriale dincolo de produs(Miryokuteki Hinshisu);

Elementele definitorii din Managementul Calitatii Totale sunt:"imbunatatirea permanenta" si "la nivelul intregii organizatii",iar toate procesele implicate accentueaza bucla de feed-back.De exemplu:sunt firme in care angajatii sunt remunerate suplimentar,doar pe baza numarului de imbunatatiri aduse sau altele in care angajatii trebuie sa aduca cel putin o idee de imbunatatire pe saptamana.

Unii autori considera ca elementele de continut ale managementului calitatii totale,urmatoarele:

-clientul are prioritate absoluta;

-munca in echipa si cooperarea sunt esentiale;

-clientul intern este important;

-satisfacerea clientului este mai importanta decat orice indicator;

-imbunatatirea pe termen lung este preferabila orientarii pe termen scurt;

-implicarea intregului personal este esentiala.

Standardul ISO 9000/2000 defineste TQM ca pe un sistem de management orientat pe calitate,extins la toate activitatile desfasurate in structurile organizatorice ale unui STE si bazat pe o cultura si o filosofie de organizatie in spiritul calitatii,pe participarea tuturor angajatilor,urmarindu-se asigurarea succesului pe termen lung,prin satisfacerea deplina a clientilor si obtinerea de avantaje pentru toate partile implicate.

In definitia adoptata de standard regasim toate elementele care sunt luate in considerare pentru delimitarea cadrului conceptual ale TQM,astfel:

-calitatea reprezinta punctul de primire pentru toate activitatile STE;

-calitatea se realizeaza cu participarea intregului personal;

-STE urmareste sa obtina rezultate pe termen lung prin satisfacerea clientului,obtinerea de avantaje pentru toti angajatii si pentru organizatie.

Din precizarile facute in standard rezulta ca succesul in TQM depinde de implicarea hotarata si permanenta a conducerii de varf si ca TQM presupune realizarea tuturor obiectivelor managementului si nu doar pe cele de calitate.

CAP 2 Metoda QFD

(Quality Function Deployment)

Notiunea de QFD "Quality Function Deployment" poate fi tradusa ca "Instrument de planificare si dezvoltare a functiilor calitatii conform proprietatilor de calitate cerute de client".Aceasta metoda mai este cunoscuta si sub denumirea de "casa calitatii".

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza Comparativa.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 334 cuvinte
Nr caractere:
8 696 caractere
Marime:
15.38KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
conducere, decizii, calitate
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Ion Popescu
Sus!