Analiza Activitatii de Produs la Firma Adidas si Strategia de Marketing Urmata de Aceasta pentru Imbunatatirea Imaginii Firmei

Extras din referat Cum descarc?

CAP I. POLITICA DE PRODUS 
Daca veti intreba un cercetator din orice alt domeniu ce este un produs raspunsul va fi cu siguranta altul decat cel dat de un marketer ,caci pentru acesta produsul nu este altceva decat expresia fizica a raspunsului intreprinderii la cerere. 
Pentru fiecare produs, exista doua dimensiuni: trasaturile caracteristice si beneficiile. Marketerii subliniaza beneficiile, deoarece se poate spune ca utilizatorii produsului respectiv cumpara produsul pentru satisfactiile pe care acesta le aduce consumatorului. Satisfactiile pot fi: economice, fiziologice, sociale sau psihologice.
La conceperea unui produs se tine cont in primul rand de optiunile consumatorilor dar si de capacitatea tehnologica ,de potentialul comercial si financiar al firmei. Dar cum politica de produs este parte componenta a politicii de ansamblu a firmei in stabilirea acesteia se va tine cont de celelalte politici adoptate.
1.1 Marketingul produselor noi 
Intr-un studiu efectuat in 700 de companii americane responsabile pentru introducerea pe piata a 13 000 de noi produse pe parcursul a 5 ani, s-au identificat sase categorii de noi produse dupa cum urmeaza:
1. Produse noi pentru intreaga lume - reprezinta produse noi care creeaza o noua piata (10 % din introduceri).
2. Noi linii de produse - produse noi care permit intrarea pe piata pentru prima data a unei firme (20% din introduceri).
3. Extinderi - produse noi care suplimenteaza produsele existente ale unei companii ( 26%).
4. Imbunatatiri revizii ale produselor existente - produse noi care aduc performante imbunatatite sau o valoare perceputa mai mare si care inlocuiesc produsele existente (26%).
5. Repozitionari - produse existente care sunt reorientate catre alte piete sau segmente de piata (7%).
6. Reduceri de costuri - produse noi care au performante similare, la costuri mai scazute (11%).
In ciuda proceselor sofisticate de dezvoltare a produselor noi si a unui management prudent, numai 65% din noile produse au succes. 
Produsele noi sunt introduse dintr-o serie de motive strategice si tactice. Motivele strategice sunt privite pe termen lung si includ urmatoarele:
-Mentinerea profitului. Prin urmarirea ciclului de viata al unui produs se poate observa ca in timpul perioadelor de maturitate si declin profiturile decat intr-un ritm extrem de rapid. Mentinerea unui nivel al profitului satisfacator este posibila prin inlocuirea vechilor produse cu altele noi.
-Cresterea profitului. Pentru a realiza acest lucru este necesara largirea portofoliului de produse prin introduceri succesive de noi produse.
-Mentinea cotei de piata. Deoarece concurenta apare pe piata in stadiul de crestere / maturitate al ciclului de viata al produsului, cota de piata a inovatorului se poate eroda. 
-Intrarea pe o noua piata sau orientarea catre un nou segment de piata.
-Mentinerea statutului de produs inovator.
1.2 Dezvoltarea produselor noi
Un produs nou, poate sa apara in mai multe feluri. Uneori apare o idee care este apoi dezvoltata si este apoi cautata o piata. In alte cazuri, propunea pentru un produs nou este o consecinta a analizelor de piata. Aceasta ultima abordare este mai "corecta" pentru o companie orientata spre marketing. 
In moda, produsul este caracterizat de o "perisabilitate" destul de accentuata. Iar pentru ca nevoia schimbarii se manifesta atat de pregnant in psihicul consumatorilor, creatorii de moda trebuie sa vina mereu cu noi propuneri incitante si atragatoare. Uneori acestea sunt creatii cu totul originale, iar alteori sunt doar reluari ale unor foste tendinte readaptate.
Ideile pot fi generate din numeroase surse, folosind mai multe metode de colectare si stimulatori de creativitate. 
Orice casa de moda, dispune de un compartiment de cercetare-dezvoltare sau birou de creatie in care lucreaza designeri firmei. Acestea in conceperea noilor modele folosesc diferite surse de inspiratie (din natura, din porturile populare, din moda altor secole, etc.). Oricat de originale ar fi modelele create, ele pastreaza liniile, trasaturile, tendintele modei sezonului respectiv. Rareori modele cu totul originale si care ieseau de sub tendinta generala a modei au patruns cu succes pe piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Activitatii de Produs la Firma Adidas si Strategia de Marketing Urmata de Aceasta pentru Imbunatatirea Imagini Firmei.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!