Activitatea de Marketing Specifica unei Societati Comerciale - Metro Sibiu

Extras din referat Cum descarc?

Termenul de "marketing" isi are radacinile in spatiul anglo-saxon. Provine de la participiul prezent, a verbului " to market" care inseamna a cumpara si a vinde, adica a desfasura tranzactii pe piata. Ideea de marketing a fost expusa pentru prima oara in Marea Britanie in 1776 de Adam Smith in "The Wealth of Nations" astfel: "Consumul este scopul ultim al productiei, iar interesul producatorului trebuie sa fie urmarit pana unde este necesar pentru al promova pe cel al consumatorului". Termenul de "marketing" apare prima data in anul 1902 in Buletinul Universitatii din Michigan. 
Marketingul este complex si, totodata, dinamic. El este rezultatul unui lung proces de sintetizari, delimitari si clarificari in privinta principiilor marketingului, a functiilor si a locului sau in viata firmelor. Astazi disciplina marketingului este mult mai extinsa si are multe intelesuri in viata economica si sociala. 
O definitie cuprinzatoare a marketingului ar trebui sa includa urmatoarele elemente: o conceptie moderna in orientarea intreprinderilor, concretizate intr-un ansamblu coerent de activitati practice, programate si organizate prin utilizarea unor metode si tehnici stiintifice. Numai luate impreuna, aceste trei elemente explica continutul concret al marketingului. Astfel marketingul reprezinta:
- o noua optica (viziune), o noua conceptie asupra organizarii si desfasurarii activitatii economice care trebuie indreptata in directia satisfacerii cerintelor consumatorilor cu maximum de eficienta;
- un ansamblu de activitati practice, concrete, in cadrul carora se materializeaza noua orientare a intreprinderii, respectiv activitati specifice precum: investigarea pietei si urmarirea comportarii produselor in consum;
- desfasurarea intr-o noua orientare a activitatii intreprinderilor, respectiv utilizarea unui instrumentar de marketing, stiintific, adecvat pentru cercetarea nevoilor de consum, investigarea pietei, fundamentarea stiintifica a deciziilor de marketing.
Firmele sunt tot mai mult obligate sa-si restructureze radical obiectivele si strategiile de piata. De unde anterior ele operau in conditiile unei concurente si clientele stabile, cunoscute, in prezent firmele activeaza in conditiile unui adevarat razboi, in care au loc schimbari rapide ale concurentei, progrese tehnologice, aparitii de noi legi si politici comerciale si o scadere continua a fidelitatii clientelei.
Trebuie avut in vedere faptul ca, astazi, cumparatorii sunt pusi in fata unei game uriase de produse de tot felul. Nu trebuie, de asemenea, uitat ca ei au reactii si cerinte diferite fata de pretul unui produs sau de raportul produs/servicii oferite. Nu in ultimul rand, cerintele lor in ceea ce priveste calitatea sunt in continua crestere. Avand posibilitati nelimitate de a alege, ei se vor orienta catre acele oferte care corespund cel mai bine asteptarilor si nevoilor lor; decizia de a cumpara se va baza pe capacitatea de perceptie a valorii.
Asadar nu este de mirare ca firmele cele mai prospere sunt cele care reusesc sa ofere clientilor satisfactia scontata, intelegand marketingul nu ca pe o functie separata, ci ca pe o filosofie de insusiri la nivelul intregii organizatii. Ceea ce se cere compartimentului de marketing este identificarea categoriilor de consumatori si a nevoilor pe care le satisface in mod profitabil, precum si a modalitatilor prin care acest obiectiv poate fi atins cu o eficienta sporita in comparatie cu alti concurenti. Acest tip de firme isi canalizeaza eforturile in directia satisfacerii la maximum a cerintelor pietei-tinta. Intentia lor nu este de a ocupa pozitia a treia sau a patra pe piata; daca nu reusesc sa aduca ceva special pe piata-tinta, ele nu vor rezista prea mult. Acestea sunt genul de firme orientate in principal catre piata si client si nu catre produs sau costuri. Ele acorda o atentie deosebita calitatii si serviciilor, infrunta concurenta si stiu cum sa coopereze cu partenerii strategici din cadrul retelelor de aprovizionare si distributie. Telul lor este eficienta activitatii, dar fara a actiona in detrimentul flexibilitatii.
Numeroase lucrari de specialitate includ in cadrul formelor de organizare a activitatii de marketing, organizarea orientata spre piata (Baker, 1996, pag.565; Kotler, 2005, pag.357) careia ii corespunde o structura organizatorica adecvata. In cele mai multe cazuri formele organizatorice prezentate au ca element central un criteriu de structurare interna a compartimentelor de marketing care asigura o orientare eficienta spre piata a intreprinderii. 
Orientarea de marketing a activitatii unei firme moderne ii scoate in evidenta cateva trasaturi caracteristice si anume: 
- receptivitate fata de cerintele societatii, ale pietei, garantia desfasurarii unei activitati utile constituind-o tocmai orientarea ei catre nevoile de consum, catre cerintele pietei;
- cunoasterea riguroasa a acestor cerinte, urmarirea sistematica si chiar anticiparea lor - proces ce presupune o abordare stiintifica a mediului social-economic, prin utilizarea unui instrumentar adecvat de lucru;
- o inalta capacitate de adaptare a activitatii la evolutia cerintelor de consum, la dinamica pietei, flexibilitate in mecanismul de functionare a unitatilor economice;
- inventivitate, spirit creator, preocupari permanente pentru innoire si modernizare - obiectul acestor preocupari constituindu-l deopotriva produsele, serviciile, formele de distributie, metodele de promovare, relatiile unitatiilor economice cu piata, etc.;
- viziune unitara asupra intregului sir de activitati care alcatuiesc ciclul economic complet al bunurilor si serviciilor, din momentul conceperii (proiectarii) lor pana in momentul intrarii efective in consum;
- eficienta maxima, obtinuta ca rezultat al orientarii efective a activitatii economice catre nevoile reale de consum, catre cerintele pietei.


Fisiere in arhiva (2):

  • Activitatea de Marketing Specifica unei Societati Comerciale - Metro Sibiu.rtf
  • Activitatea de Marketing Specifica unei Societati Comerciale - Metro Sibiu.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!