Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
La acest inceput de mileniu, mass-media ramane unul dintre cei mai redutabili formatori de opinie. Mass-media da tonul in ceea ce priveste moda, politica, religia, stiinta, muzica, etc.
Cine poate sa conduca sau chiar sa manipuleze masele de oameni? Presedintele? Guvernul? Parlamentul? Liderii religiosi? Mass-media? Se spune ca mass-media reprezinta a patra putere in stat. Este oare a patra putere, sau este chiar prima? 
Un exemplu pozitiv este demisia presedintelui american Richard Nixon. Cand ziarul Washington Post, prin reporterii sai Bob Woodward si Carl Bernstein, a reusit sa dezvaluie ilegalitatile comise de Nixon, acesta a fost silit sa-si dea demisia. 
Mass-media a fost mai puternica decat presedintele si decat Casa Alba.In acest caz, mass-media a fost in slujba adevarului si a dreptatii. In schimb, un exemplu profund negativ este legalizarea avortului in SUA. In istoria lumii, au existat momente cand mass-media au avut de suferit cenzura autoritatilor de stat, mai ales in timp de razboi sau in regimuri totalitare, numai ca excesele si abuzurile politicienilor in gestionarea treburilor publice au devenit insuportabile.
De aceea, un presedinte american a declarat ca, in lipsa celorlalte puteri, prefera sa guverneze impreuna cu presa. Sa nu ne facem iluzii ca atunci, ca si acum, presa exprima in totalitatea ei numai vointa si idealurile populare. Ca sursa de informatie, presa inseamna putere.(ziare.com, 2014)
Retelele de comunicare permit omenirii sa treaca granitele timpului si a spatiului si de a accesa si a deschide noi frontiere de interactiune umana. E. Noelle-Neumann apreciaza ca exista un procent de 20% din oameni, care exprima convingerile lor cu fermitate chiar daca acestea sunt in contracdictie cu opinia dominanta. (Almond& Verba, 1996) ; (Neumann, 2004)
Una dintre principalele functii ale mass media este functia de socializare. Mass media stabileste un mod specific de interactiune sociala, de stimulare si organizare a nevoi umane pentru socializare. (Rotariu, 2010)
Studiu de caz
In prezenta cercetare, voi analiza reactiile si opiniile persoanelor intervievate cu privire la eficienta activitatii mass media in zona Statelor Unite ale Americii si totodata se va analiza si impactul mass media asupra sistemului economic, social si politic din S.U.A. 
Astfel, voi utiliza interviul ca metoda de cercetare calitativa pentru a confirma sau a infirma ipotezele acestei cercetari : 
a) Mass media are un impact mare asupra economiei americane, datorita bugetelor foarte mari alocate pentru acest domeniu. 
b) Mass media are o influenta foarte mare in societatea din S.U.A., avand rolul de a initia si promova o serie de campanii sociale dedicate cetatenilor americani. 
c) Partidele politice genereaza o influenta negativa asupra organizatiilor mass media din S.U.A. 
Tema interviului utilizat este: Activitatea mass media din Statele Unite ale Americii. Impactul generat in sistemul economic, social si politic. 
Obiectivul principal al cercetarii consta in prezentarea reactiilor persoanelor intervievate cu privire atat la eficienta activitatii mass media in zona Statelor Unite ale Americii, cat si impactul mass media asupra sistemului economic, social si politic din S.U.A. 
Interviul a avut ca target de subiecti persoanele fizice cu varsta peste 20 ani, cu studii superioare, angajate in cadrul companiilor publice sau private, care au vizitat Statele Unite ale Americii, dar si numeroase tari din Europa si Asia. Cu siguranta aceasta categorie este reprezentata de persoane care se informeaza foarte des din mass media si care au termen de comparatie foarte clar in ceea ce priveste activitatea mass media la nivel mondial. Interviul a fost adresat unui numar de 26 de persoane.
Durata medie a desfasurarii interviului este de 15 minute, incluzand raspunsuri detaliate pentru toate intrebarile adresate. 
Perioada in care s-au desfasurat interviurile este : 3 Martie 2014 - 8 Martie 2014. 
In urma centralizarii, interpretarii si analizei raspunsurilor, voi raspunde celor doua intrebari de cercetare formulate : 
- Genereaza mass media o influenta negativa sau pozitiva asupra sistemului economic, social si politic din S.U.A. ? 
- Daca nu ar exista mass media, cum ar fi economia, societatea si politica din S.U.A. ? 
Structura interviului este urmatoarea: 10 intrebari care au obiectivul principal de a masura reactiile persoanelor intervievate cu privire atat la eficienta activitatii mass media in zona Statelor Unite ale Americii, cat si impactul mass media asupra sistemului economic, social si politic din S.U.A.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea Companiilor Mass Media din Statele Unite ale Americii - Impactul Generat in Economie, Societate si Politica.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

[1] Almond G., Verba S., (1996,2004) Cultura civica, Bcuuresti, Editura Du style
[2] Noelle-Neumann, E. (2004), Spirala tacerii. Opinia publica, Bucuresti, Editura ,,Comunicare.ro"
[3] Rotariu I. (2010) Comunicare si relatii publice in afaceri, Sibiu, Editura ULBS
[4] www.ziare.com, articol 19.01.2014


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!