Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4124
Mărime: 30.91KB (arhivat)
Publicat de: Ernest Nica
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Introducere

La acest început de mileniu, mass-media rămâne unul dintre cei mai redutabili formatori de opinie. Mass-media dă tonul în ceea ce privește moda, politica, religia, știința, muzica, etc.

Cine poate să conducă sau chiar să manipuleze masele de oameni? Președintele? Guvernul? Parlamentul? Liderii religioși? Mass-media? Se spune că mass-media reprezintă a patra putere în stat. Este oare a patra putere, sau este chiar prima?

Un exemplu pozitiv este demisia președintelui american Richard Nixon. Când ziarul Washington Post, prin reporterii săi Bob Woodward și Carl Bernstein, a reușit să dezvăluie ilegalitățile comise de Nixon, acesta a fost silit să-și dea demisia.

Mass-media a fost mai puternică decât președintele și decât Casă Albă.În acest caz, mass-media a fost în slujba adevărului și a dreptății. În schimb, un exemplu profund negativ este legalizarea avortului în SUA. În istoria lumii, au existat momente când mass-media au avut de suferit cenzura autorităților de stat, mai ales în timp de război sau în regimuri totalitare, numai că excesele și abuzurile politicienilor în gestionarea treburilor publice au devenit insuportabile.

De aceea, un președinte american a declarat că, în lipsa celorlalte puteri, preferă să guverneze împreună cu presa. Să nu ne facem iluzii ca atunci, ca și acum, presa exprimă în totalitatea ei numai voința și idealurile populare. Ca sursă de informație, presa înseamnă putere.(ziare.com, 2014)

Rețelele de comunicare permit omenirii să treacă granițele timpului și a spațiului și de a accesa și a deschide noi frontiere de interacțiune umană. E. Noelle-Neumann apreciază că există un procent de 20% din oameni, care exprimă convingerile lor cu fermitate chiar dacă acestea sunt în contracdicție cu opinia dominantă. (Almond& Verba, 1996) ; (Neumann, 2004)

Una dintre principalele funcții ale mass media este funcția de socializare. Mass media stabilește un mod specific de interacțiune socială, de stimulare și organizare a nevoi umane pentru socializare. (Rotariu, 2010)

Studiu de caz

În prezenta cercetare, voi analiza reacțiile și opiniile persoanelor intervievate cu privire la eficiența activității mass media în zonă Statelor Unite ale Americii și totodată se va analiză și impactul mass media asupra sistemului economic, social și politic din S.U.A.

Astfel, voi utiliza interviul ca metodă de cercetare calitativă pentru a confirma sau a infirma ipotezele acestei cercetări :

a) Mass media are un impact mare asupra economiei americane, datorită bugetelor foarte mari alocate pentru acest domeniu.

b) Mass media are o influență foarte mare în societatea din S.U.A., având rolul de a iniția și promova o serie de campanii sociale dedicate cetățenilor americani.

c) Partidele politice generează o influență negativă asupra organizațiilor mass media din S.U.A.

Tema interviului utilizat este: Activitatea mass media din Statele Unite ale Americii. Impactul generat în sistemul economic, social și politic.

Obiectivul principal al cercetării constă în prezentarea reacțiilor persoanelor intervievate cu privire atât la eficiența activității mass media în zona Statelor Unite ale Americii, cât și impactul mass media asupra sistemului economic, social și politic din S.U.A.

Interviul a avut ca target de subiecți persoanele fizice cu vârsta peste 20 ani, cu studii superioare, angajate în cadrul companiilor publice sau private, care au vizitat Statele Unite ale Americii, dar și numeroase țări din Europa și Asia. Cu siguranță această categorie este reprezentată de persoane care se informează foarte des din mass media și care au termen de comparație foarte clar în ceea ce privește activitatea mass media la nivel mondial. Interviul a fost adresat unui număr de 26 de persoane.

Durata medie a desfășurării interviului este de 15 minute, incluzând răspunsuri detaliate pentru toate întrebările adresate.

Perioada în care s-au desfășurat interviurile este : 3 Martie 2014 - 8 Martie 2014.

În urma centralizării, interpretării și analizei răspunsurilor, voi răspunde celor două întrebări de cercetare formulate :

- Generează mass media o influență negativă sau pozitivă asupra sistemului economic, social și politic din S.U.A. ?

- Dacă nu ar exista mass media, cum ar fi economia, societatea și politica din S.U.A. ?

Structura interviului este următoarea: 10 întrebări care au obiectivul principal de a măsura reacțiile persoanelor intervievate cu privire atât la eficiența activității mass media în zona Statelor Unite ale Americii, cât și impactul mass media asupra sistemului economic, social și politic din S.U.A.

Bibliografie

[1] Almond G., Verba S., (1996,2004) Cultură civică, Bcuurești, Editura Du style

[2] Noelle-Neumann, E. (2004), Spirala tăcerii. Opinia publică, București, Editura „Comunicare.ro”

[3] Rotariu I. (2010) Comunicare și relații publice în afaceri, Sibiu, Editura ULBS

[4] www.ziare.com, articol 19.01.2014

Preview document

Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 1
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 2
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 3
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 4
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 5
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 6
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 7
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 8
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 9
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 10
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 11
Activitatea companiilor mass media din Statele Unite ale Americii - impactul generat în economie, societate și politică - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Activitatea Companiilor Mass Media din Statele Unite ale Americii - Impactul Generat in Economie, Societate si Politica.docx

Ai nevoie de altceva?