Vânzarea Produselor pe Internet

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 7964
Mărime: 43.46KB (arhivat)
Publicat de: George Alexa
Puncte necesare: 6
Magazine virtuale

Extras din referat

Istoricul INTERNET-ului

Suntem în anul 2009, un mileniu şi o eră a comunicaţiilor şi a electronicii, suntem abia la începuturi, dar suntem încrezători şi inovatori astfel încât totul se desfăşoară foarte rapid.

După ce Uniunea Sovietică a lansat primul satelit în spaţiu, era evident că Statele Unite vor avea o reacţie la aceasta. Şi într-adevăr reacţiile au fost mai multe (în afara programului spaţial), iar una dintre ele ne influenţează astăzi viaţa din plin: Internetul.

La început, reţeaua, care se numea ARPANET, era disponibilă doar pentru uz militar şi pentru anumite institute de cercetare. Totuşi, dezvoltarea acesteia a căpătat în curând amploare pe măsură ce tot mai multe universităţi au căpătat permisiunea de a se conecta la ea. Singura problemă ţinea de tehnologie, din moment ce sistemul de comunicaţii era unul închis. Un protocol standardizat de transmisie a fost introdus abia cu TCP/IP. Datorită acestuia şi adreselor IP care începeau să fie acum folosite, reţele care înainte erau separate puteau fi conectate între ele, iar termenul de “INTERNET” a început să prindă contur. În 1989 este dezvoltat HTML, serviciul World Wide Web (WWW) şi primul server Web, iar un an mai târziu reţeaua NSF-NET preia funcţiile Arpanet şi este deschisă pentru prima oară uzului comercial. În 1994 apar primele magazine online, printre care si Amazon.com. Astazi un miliard şi jumătate folosesc zilnic Web-ul, dintre care 390 milioane in Europa şi sunt trimise in jur de 100 miliarde de e-mail-uri.

Evoluţia INTERNET-ului

Această dezvoltare fără precedent a INTERNET-ului a dus în ultimii ani la o serie de fenomene şi procese ce caracterizează evoluţia societăţii umane care indică faptul că aceasta se transformă dintr-o societate industrială într-un nou tip de societate, cea informaţională. Această transformare este este mult mai evidentă în ţările dezvoltate, dar se prefigurează şi în ţările în curs de dezvoltare elementele acestei noi societăţi coexiatând cu elementele constitutive ale societăţii industriale. Cel mai evident aspect al noii societăţi este viteza cu care sunt introduse, difuzate şi utilizate tehnologiile informaţionale şi de comunicaţii, aspect ce pune în umbră faptul că are loc şi o transformare majoră a concepţiilor, structurilor şi instituţiilor specifice societăţii industriale.

Evoluţia omenirii, prin informatizare, către societatea informaţională reprezintă tendinţa majoră a contemporaneităţii şi se caracterizează printr-o extindere la nivel planetar. Devenită o realitate tangibilă a ţărilor avansate, societatea informaţională constituie o miză strategică pentru toate ţările, indiferent de stadiul şi decalajele existente între ele, în dezvoltarea economiei şi infrastructurii lor informatice. La originea evoluţiei omenirii către societatea informaţională se situează creşterea complexităţii sistemelor economico-sociale, accentuarea necesităţilor de cunoaştere şi intervenţie inteligentă asupra acestor sisteme. Ele se reflectă în cerinţe de o amploare şi diversitate fără precedent în materie de comunicare, prelucrare şi utilizare a informaţiilor şi cunoştinţelor la scară organizaţională şi socială. Avansul societăţii informaţionale este considerat a fi indus prin dezvoltarea explozivă, în ultimile decenii, a tehnologiei mocroelectronicii şi informaticii, a industriei calculatoarelor şi serviciilor de telecomunicaţii. Reprezentative pentru stadiul actual sunt staţiile de lucru inteligente, pe care devin operaţionale sisteme expert, precum şi sistemele multimedia, care integrează informaţia de tip text, sunet şi imagine. Economia bazată pe informaţii se caracterizează prin proliferarea structurilor nonierarhice de decizie şi acţiune în locul celor de tip piramidal proprii societăţii industriale. În plus, infrastructura tipică pentru societatea informaţională este articulată prin reţele de calculatoare şi telecomunicaţii, în special prin reţeaua INTERNET, aflată într-o expansiune făă precedent.

“O reţea de calculatoare reprezintă un ansamble de calculatoare legate între ele în vederea comunicării de mesaje şi partajare a resurselor.”

În acest fel este posibilă transmiterea informaţiei între utilizatori situaţi în puncte diferite, folosirea simultană a informaţiilor din bazele de date, băncilor de date şi depozitelor de date de către diferite categorii de utilizatori. Faţă de sistemele din ani ’80, reţelele de calculatoare asigură flexibilitate sporită cât şi avantaje economice. Flexibilitatea sporită este dată de posibilităţile de extindere a reţelei prin adăugarea de noi staţii de lucru sau servere, sau de împărţirea resurselor între utilizatori. Avantajele economice sunt determinate de costurile mai reduse ale echipamentelor dar şi de exploatarea în comun a mai multor resurse: date programe, echipamente. Reţelele de calculatoare se pot clasifica, după aria geografică, în LAN (Local Area Network) care conectează utilizatorii dintr-o clădire sau dintr-un grup de clădiri, MAN (Metropolitan Area Network) care conectează utilizatorii dintr-un oraş sau regiune, WAN (Wide Area Network) reţea cu arielargă de răspândire geografică.

Nevoia de mobilitate a dus la dezvoltarea de noi tehnologii de comunicaţii cum ar fi telefonia mobilă. Astfel INTERNET-ul s-a pliat perfect pe această tehnologie fiind introduc WAP (Wireless Application Protocol) care a dus la evoluţia e-commerce-ului în m-commerce care se bazează pe vânzarea şi cumpărarea de bunuri şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile. WAP-ul reprezintă standardizarea unui set de protocoale de comunicare care reglează modul în care sistemele care utilizează comunicare prin unde electromagnetice. El poate fi utilizat pentru a accesa INTERNET-ul si în special e-mail-ul. Această nouă tehnologie împreună cu m-commerce-ul a avut un real succes mai ales în Europa folosindu-se telefoane mobile care au instalate micro-browsere pentru web.

O altă nouă tehnologie este Bluetooth-ul care a fost implementată atât pe telefoanele mobile cât şi pe calculatoarele portabile (laptop-uri) şi care pot oferii servicii de fax, e-mail, transfer de fişiere şi telefonie într-un singur sistem. Această tehnologie reprezintă o serie de specificaţii ce permit telefoanelor mobile şi calculatoarelor să interacţioneze unele cu celelalte. Tehnologia a apărut in anul 2000, este disponibilă oriunde in lume şi se bazeaza pe microcip-uri cu adrese unice standardizate IEEE, care pot comunica în banda de frecvenţa de 2,45 GHz. În ultimii ani a început să se dezvolte şi tehnologia INTERNET mobil, bazate modemuri mobile de mare viteză (exemplu modemuri EV-DO pe tehnologie CDMA).

Preview document

Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 1
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 2
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 3
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 4
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 5
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 6
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 7
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 8
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 9
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 10
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 11
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 12
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 13
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 14
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 15
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 16
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 17
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 18
Vânzarea Produselor pe Internet - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Vanzarea Produselor pe Internet.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Strategii de marketing ale liderilor de pe segmentul marilor distribuitori

CAP. I – Strategiile de piaţă a distribuitorilor Este important pentru orice afacere, în cadrul procesului complex de planificare a activităţii pe...

Servicii Internet Magazine Virtulale

1. REŢEAUA INTERNET SERVICII INTERNET 1.1. Internet - descriere Internet-ul este o gigantică reţea de calculatoare – mai precis o reţea de reţele...

Comerțul Electronic

1. Introducere Comertul electronic se poate defini ca fiind o activitate comerciala în care o firma (comerciant) foloseste Internetul pentru a-si...

Strategia de pătrundere pe o piață internațională în cadrul Bitdefender SRL

Introducere Managementul și marketingul se află într-o strânsă relație, buna desfășurare în practică a acesteia influențând semnificativ existența...

Comerț Electronic

CAPITOLUL I: INTRODUCERE ÎN COMERTUL ELECTRONIC 1.1. Scurt istoric al comertului electronic Implicatiile dezvoltarii extrem de rapide a...

Managementul Resurselor Umane

Capitolul I: Prezentarea generala a bancii BANCPOST Infiintata in 1991, Bancpost opereaza printr-o retea de peste 200 de unitati la nivelul...

E-Business și e-Commerce

Sistemul Internet este marcat, in zilele noastre, de o dezvoltare uimitoare si ofera, astfel, noi dimensiuni de extindere a oportunitatilor de...

Politică de promovare

Mixul promotional al serviciilor financiar-bancare se particularizeaza prin utilizarea cu precadere a tehnicilor marketingului direct si a fortelor...

Ai nevoie de altceva?