Training si Dezvoltare

Extras din referat Cum descarc?

Training si dezvoltare
Conceptul de training 
Training-ul este cea mai cunoscuta strategie de imbunatatire a performantei profesionale. Dezvoltarea personalului in orice organizatie include, pe langa training, si alte activitati cum ar fi dezvoltarea carierei si dezvoltarea organizationala. 
Definitiile date conceptului de "training" sunt variate pentru ca si specialistii care le-au emis sunt diferiti. Dar, cel mai adesea, training-ul este descris ca fiind un proces sistematic de dobandire de noi cunostinte, abilitati si atitudini necesare indeplinirii mai eficace a atributiilor unui anumit post, prezent sau viitor.
Pentru a intelege mai bine termenul si a vedea unde se incadreaza in dezvoltarea individului, este necesar sa vorbim de alte doua concepte: educatie si dezvoltare. 
Beneficiile universal recunoscute ale training-ului sunt: 
- cresterea eficientei 
- cresterea satisfactiei clientilor 
- cresterea satisfactiei si moralului angajatilor 
- atingerea obiectivelor companiei 
Cu alte cuvinte, training-ul este eficace (produce rezultate), atunci cand raspunde, in egala masura, nevoilor organizatiei si ale angajatului. 
O evaluare a programului de instruire este necesara pentru a determina daca training-ul si-a atins obiectivele. Din pacate, acesta este, adesea, cel mai neglijat aspect al training-ului, in special in sectorul public. Evaluarea imbunatateste programul de instruire, prin furnizarea de feedback trainerilor, participantilor si managerilor, si verifica nivelurile de abilitati ale angajatilor. Evaluarea poate fi folosita pentru a verifica schimbarile in cunoastere, in nivelurile de abilitati, in atitudini si comportamente, dar si in nivelurile de eficienta, atat a indivizilor, cat si a organizatiei. 
Specialistii sugereaza ca sunt 4 niveluri principale la care programele de instruire pot fi evaluate. Primul nivel masoara reactiile participantilor la programul de instruire, acestea reiesind din nivelul de satisfactie a clientilor. Astfel, se poate stabili ca invatarea a avut loc cand una sau mai multe dintre urmatoarele se observa: atitudinile sunt schimbate, nivelul de cunostinte a crescut si abilitatile sunt imbunatatite.
Al doilea nivel al evaluarii stabileste daca invatarea a avut loc ca un rezultat al instruirii. 
Pentru a avea loc schimbarea trebuie, insa, indeplinite 4 conditii: 
o angajatul trebuie sa aiba dorinta de schimbare;
o trebuie sa stie ce sa faca si cum sa faca;
o trebuie sa munceasca intr-un climat favorabil;
o trebuie recompensat pentru schimbare. 
A patra conditie, aceea ca angajatul sa fie recompensat pentru schimbare, poate include sentimentele de satisfactie, de reusita, competenta si mandrie, care pot aparea printr-o schimbare realizata cu succes. Recompensele extrinseci, precum lauda din partea managerului, recunostinta din partea altora si posibile recompense de merit sau promovari pot, de asemenea, fi un rezultat al schimbarii. 
Obiectivele oricarui pachet de instruire: 
- contribuie la dobandirea de noi cunostinte, abilitati si atitudini, toate avand ca rezultat cresterea performantei organizatiei; 
- modul in care invata angajatii, pun in practica si cum poate fi folosit in scopul motivarii si cresterii performantei; 
- cum se poate implementa o strategie de training care sa serveasca realizarii obiectivelor de crestere a performantei clientului.
Trainingul trebuie sa fie strans legat de obiectivele strategice ale organizatiilor. Avand in vedere accentul pus, in prezent, pe evaluarea rezultatelor, este foarte important ca programele de instruire sa fie proiectate pentru a creste performantele individuale, de grup sau ale departamentului, dar si organizationale.
Pe masura ce solicitarile pentru organizatiile publice si nonprofit sunt in continua schimbare, organizatiile trebuie sa implementeze activitatile de training si dezvoltare a carierei, pentru a se asigura ca personalul dispune de cunostintele, aptitudinile, abilitatile si alte caracteristici care se impun, pentru a se confrunta cu aceste noi provocari. Training-ul poate avea ca scop ajutarea angajatilor in a dobandi noi abilitati specifice posturilor, imbunatatirea performantei acestora sau schimbarea atitudinilor. 
Schimbarile trebuie anticipate, nevoile de training si dezvoltare trebuie identificate, planificate si bugetate. Dezvoltarea unui program global de training presupune un plan strategic al managementului resurselor umane si recunoasterea faptului ca, in economia cunoasterii din prezent, angajatii sunt resursa cea mai valoroasa. 
In timp ce cunoasterea este principalul factor economic, abilitatile fortei de munca sunt adevaratul capital. 
Training-ul si dezvoltarea trebuie integrate printre functiile managementului resurselor umane. Training-ul si programele de dezvoltare a carierei cauta sa modifice abilitatile, cunostintele sau atitudinile angajatilor. Programele ar putea fi axate pe imbunatatirea cunostintei de sine a fiecarui individ, crescand capacitatea individului in una sau mai multe arii de expertiza, sau crescand motivatia individului de a-si indeplini bine sarcinile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Training si Dezvoltare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!