In ciuda celor mai optimiste previziuni balanta cerere / oferta se asteapta sa fie asimetrica in 2013. Flota urmeaza sa se extinda la tonaj istoric, cu ambarcatiuni de mare tonaj si va fi dominata de nave post-Panamax. Ne asteptam ca tendinta piata sa fie testata in cursul anului 2013. In 2012, se asteapta ca flota sa creasca pana la 8% si sa atinga 16.6 milioane TEU la sfarsitul anului 2012. In consecinta, flota a crescut cu 35% din anul 2008. In acelasi timp, distanta parcursa de navele de mare tonaj a crescut cu 12%. Prin urmare, cresterea flotei a depasit factorul de cerere de aproape 3 ori. In principal nave mari sunt cele care au intrat in flota in ultimii ani. Aceasta a condus la o restructurarea a principalelor linii de comert si navele mari au fost lansate in principal pe rutele de comert EST-VEST. Drept rezultat, navele mai mici Post-Panamax (sub 8.000 teu) sunt directionate catre alte rute producand o rearanjare a rutele alese de containere Aceasta evolutie este foarte probabil sa continue in 2013, in timp ce cresterea ofertei se estimeaza sa depaseasca cererea cu 3 procente. Super navele Post-Panamax alcatuiesc aproximativ 40% din livrarile programate in 2013 Registru de comenzi este in scadere cu 800.000 TEU in 2012 Registru de comenzi a scazut cu 19%, sau 800.000 TEU, din Ianuarie 2012 pana la cel mai mic nivel din 2002 (22% din flota). In 2002, 1 milion TEU a fost comandat, si registru de comenzi curent este de 3 ori voluminos decat in acel moment. Noi prin urmare argumentam faptul ca nivelul mic al raportului Registru de comenzi/Flota nu implica sfarsitul dezvoltarii ofertei (fig. 10) 520.000 TEU asteptat sa intre in flota din August pana in Decembrie Un total de 520.000 TEU este programat sa fie livrat pana la sfarsitul anului 2012. Aceasta va duce la un flux anual de 1.5 milioane TEU. Estimam 80.000 TEU ar putea fi anulati avand in vedere ca flota va creste cu 8% (1.2 milioane TEU) in 2012 (fig. 11) 1.6 Milioane TEU se astepta sa intre in flota in 2013 In 2013, 1.6 Milioane TEU este programat sa intre in flota. Infuzia masiva de nave Post-Panamax este asteptata sa continue, ca si un nou record atins de 1.4 Milioane TEU programat spre livrare; in vreme ce, segmentul va creste cu 17%. Registrul de comenzi al Panamax este in prezent la 132.000 TEU din care 20.000 TEU este programat sa fie livrat in ultimele 4 luni ale lui 2012. In segmentul Sub-Panamax 40.000 teu este asteptat sa fie livrat in 2013, 56.000 TEU este asteptat in segmentul Handy si 2.600 TEU in segmentul Feeder (fig. 11) 300.000 TEU au atins perioada pentru dezmembrare in 2013 Un total de 300.000 TEU au atins perioada pentru dezmembrare in 2013 daca numaram navele mai vechi de 25 de ani. Perioada de folosinta a containerelor ar indica faptul ca, in primul rand un numar mai mic de segmente au atins perioada pentru dezmembrare, deoarece vasele mari sunt in general mai noi decat cele mici. (fig. 11) Dezvoltarea segmentului de nave in 2013 In 2012, operatorii au mutat vasele mici Post-Panamax (sub 8.000 TEU) catre alte rute de comert incluzand Africa, Coasta de Vest a US si de asemenea America de Sud. Livrarile in 2013 se asteapta sa atinga 1.6 milioane TEU. Din acestea, 1.4 milioane TEU (88%) sunt vase Post-Panamax - 600.000 TEU sunt vase Super Post-Panamax (fig. 12). Acele vase vor fi foarte probabil lansate pe rutele de comert ASIA - Europa. Drept urmare planuim un proces de restructurare pe partea ofertei care va continua in 2013 si va duce la o crestere a ofertei pe rutele de comert minore.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).