Teoria Luarii Deciziilor

Extras din referat Cum descarc?

Obiectivele capitolului :
- Intelegerea importantei luarii deciziilor ca activitate de baza in management.
- Identificarea tipurilor de decizii pe care trebuie sa le ia managerii.
- Descrierea cerintelor prealabile luarii deciziilor.
- Discutarea conditiilor de mediu in care managerii trebuie sa ia decizii.
- Intelegerea rolului managerilor in luarea deciziilor. 
- Intelegerea etapelor procesului rational de luare a deciziilor si a modului in care acesta poate fi utilizat de catre manageri.
- Discutarea metodelor de imbunatatire a eficacitatii deciziilor manageriale prin imbunatatirea calitatii deciziei si implicarea celor care o vor implementa.
- Descrierea argumentelor pro si contra tehnicilor de luare de decizii in grup
Deciziile programate sunt cele repetitive si de rutina si sunt adoptate din obisnuinta sau pe baza politicilor organizatiei. Deciziile neprogramate sunt nestructurate si au caracter de unicat.
Managerii trebuie sa ia decizii in conditii de mediu schimbatoare si complexe care au o influenta semnificativa asupra deciziilor prin cantitatea informatiilor disponibile (conditii de certitudine, risc si incertitudine), obiectivele organizationale si cele individuale ale decidentului, sistemul de valori al managerului si cultura organizationala precum si o serie de alte conditii de mediu intern sau extern.
Unele decizii trebuie delegate pentru a le permite managerilor sa isi utilizeze timpul pentru rezolvarea problemelor cele mai importante pentru realizarea obiectivelor organizationale. Este recomandabila utilizarea unui proces rational de luare a deciziilor care cuprinde 5 pasi.
Managerii trebuie sa decida cand si in ce masura isi vor implica subordonatii in luarea deciziilor. Implicarea subordonatilor poate conduce la cresterea calitatii deciziilor si a gradului de implicare in implementarea acestora. Ea se va realiza numai in anumite conditii si pentru anumite decizii deoarece implica costuri ridicate. 
Luarea deciziilor reprezinta activitatea centrala a unui manager; toate celelalte activitati sunt desfasurate pentru a se asigura luarea de decizii corecte sau, daca decizia a fost deja adoptata, pentru implementarea si monitorizarea eficientei sale.
LUAREA DECIZIILOR 
In mediul actual aflat in permanenta schimbare, procesul complex al luarii de decizii devine tot mai dificil. Cei care iau decizii sunt constransi de mediul in care actioneaza. Desi luarea deciziilor reprezinta un proces dinamic si in permanenta dezvoltare, deciziile au cateva elemente comune. Fiecare decizie este


Fisiere in arhiva (1):

  • Teoria Luarii Deciziilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!