Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul

Referat
8.5/10 (4 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3005
Mărime: 14.07KB (arhivat)
Publicat de: Cristobal Tofan
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Evolutia de ansamblu a economiei mondiale, scoate în evidenta ca, peste tot în lume, comertul, în general, si comertul cu amanuntul, în special, a devenit, în mod progresiv, un sector economic foarte dinamic, aparatul comercial cunoscând profunde mutatii pe toate planurile: metode de vânzare, forme de distributie, repartitie geografica a managementului întreprinderilor. De asemenea, se constata ca respectiva activitate – comertul cu amanuntul – ca ultima veriga a lantului care duce pe producator spre consumatori, este foarte sensibil si vulnerabil la evolutia mediului ambiant, dovedind însa o mare capacitate de a se adapta la noile conditii ale pietei.

În cadrul circuitului comercial al produselor, un rol important revine comertului cu amanuntul, ca veriga intermediara în fluxul relatiilor producator – consumator. Cunoasterea multiplelor aspecte pe care le ridica ansamblul proceselor ce dau profilul acestei activitati, ofera atât orientarea , cât si instrumentul de actiune de care au nevoie întreprinderile din domeniul circulatiei marfurilor.

Comertul cu amanuntul reprezinta o forma a circulatiei marfurilor a carei functie consta în a cumpara marfuri pentru a le revinde consumatorilor sau utilizatorilor finali, în cantitati mici si în stare de a fi întrebuintate.

Economia moderna a generat însa noi exigente fata de comertul cu amanuntul, determinându-l ca fata si alaturi de vânzarea propriu-zisa, sa includa în preocuparile sale ti realizarea unor servicii care sa conduca la îmbunatatirea sistemului de satisfacere a nevoilor consumatorilor sau utilizatorilor finali si implicit la cresterea gradului de satisfactie a acestora. Este vorba atât de servicii pe care le pot realiza însasi comerciantii cu amanuntul, cum ar fi cele de consulting, ajustajul unor produse, cât si de o serie de servicii ce sunt asigurate împreuna cu alte unitati de specialitate cum sunt cele privind asigurarea transportului marfurilor la domiciliul consumatorului, instalarea si garantie postcumparare, asistenta sociala, diverse servicii personale.

II. FACTORII DE INFLUENTA A EVOLUTIEI COMERTULUI CU AMANUNTUL PE PLAN MONDIAL

Un studiu realizat în anul 1987, de catre o comisie de specialitate a ONU, preciza, cu privire la activitatile de comert, câteva aspecte deosebit de importante care pot reprezenta adevaratele elemente cadru pentru urmarirea evolutiei comertului cu amanuntul în preajma anilor 2000. Dintre acestea, un interes deosebit, prezinta:

* recunoastere rolului comertului ca determinant în evolutia economica a diferitelor tari;

* dinamizarea puternica a comertului de catre tehnica electronica si îndeosebi de cea informativa, ce va favoriza modalitati rapide de informare si plata, în raporturile sale cu cumparatorii;

* penetrarea informaticii va modifica gestiunea functiilor vânzarii;

* cartile de credit vor modifica sistemul de raporturi atât cu cumparatorii cât si cu sistemele bancare;

* comertul cu amanuntul va cunoaste puternice influente din partea unor revolutii geografice atât de ordin tehnologic cât si de ordin politic;

* influente care vor modifica concomitent, circuitele economice si fluxurile de cumparatori;

* formele de organizare ale ansamblului de activitati ce dau profilul de organizare ale comertului cu amanuntul se vor caracteriza prin ritmuri rapide, atât sub aspectul evolutiei, cât si sub aspectul conducerii acestora;

* atributiile asa-zise “generaliste” vor cunoaste un ritm mai slab de dezvoltare.

Comertul cu amanuntul a fost puternic influentat, în ceea ce priveste evolutia sa, de o multitudine de fenomene, fiecare dintre acestea punându-si amprenta pe anumite laturi ale acestuia. Asemenea fenomene împartite în doua categorii:

* unele care tin de cumparator;

* altele generate de însasi activitatea comerciala.

În ceea ce priveste influentele care vin din partea cumparatorilor, ele sunt generate de mutatiile intervenite în structura pe vârste a populatiei, în cresterea puterii de cumparare si în transformarile continue care intervin în modul de viata.

Modificarea structurii pe vârste a populatiei genereaza, îndeosebi, prin gusturile si inovatiile fiecarei categorii de consumatori, în mod continuu, noi exigente cu privire la evolutia comertului, în sensul modernizarii sale sub toate formele.

Preview document

Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 1
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 2
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 3
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 4
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 5
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 6
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 7
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 8
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 9
Tendințe în Evoluția Comerțului cu Amănuntul - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Tendinte in Evolutia Comertului cu Amanuntul.doc

Alții au mai descărcat și

Caracterizarea pieței - Metro Cash&Carry

1 Scurt istoric al Metro Cash&Carry In istoria marelui concern METRO Group, anul 1964 reprezinta anul fondarii companiei METRO Cash&Carry de catre...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Modalități de Motivare a Salariaților Utilizate în Cadrul Firmei

După activitatea de recrutare şi selectare a unor noi angajaţi, şi după integrarea socio-profesională a acestora în colectivul hotelului, are loc...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Afacerilor

1.1. Caracteristicile şi conţinutul afacerilor economice internaţionale 1.2. Managementul internaţional: concept şi practică 1.2.1. Definirea...

Managementul unităților din comerț

1.1. DEFINIRE ŞI ROL FIRMA ESTE VERIGA ORGANIZATORICĂ DE BAZĂ A ECONOMIEI NAŢIONALE UNDE ARE LOC FUZIUNEA FACTORILOR DE PRODUCŢIE ÎN SCOPUL...

Te-ar putea interesa și

Consumul de servicii al populației

Introducere Cu toții știm că nimeni nu este sigur de ziua de mâine, o mulțime de întâmplări pot distruge viața cuiva, o boală sau un accident pot...

Comerțul cu amănuntul

1.1. Introducere Un rol important in cadrul sistemelor de distributie a marfurilor revine comertului cu amanuntul, care, alaturi de comertul cu...

Strategii de Management în Vânzarea cu Amănuntul

CAPITOLUL 1. CONSIDERENTE GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL STRATEGIC ŞI IMPLEMENTAREA STRATEGIEI 1.1. Cadrul conceptual al managementului strategic...

Tendințe ale distribuției pe plan internațional

TENDINTE IN EVOLUTIA COMERTULUI PE PLAN MONDIAL, FACTORII DE INFLUENTA, TIPOLOGIA TENDINTELOR TENDINTE IN EVOLUTIA COMERTULUI CU AMANUNTUL PE PLAN...

Analiza activității comerciale - SC Transilvania Internațional Import Export SRL

Capitolul 1 Consideratii privind activitatea comerciala 1.1. Activitatea comerciala. Generalitati Activitatea de comert : reprezinta o...

Structura formelor de comerț la nivel mondial - cauze, tendințe

Comertul are o importanta strategica pentru dezvoltarea echilibrata si viabila a sistemelor economice si sociale din orice tara. Comertul este un...

Baza tehnico-materială

Capitolul I : Definirea noţiunii de baza tehnico-materială a comerţului Pentru desfasurarea activitatii sale, comertul dispune de un anumit...

Tendință în Evoluția Comerțului cu Amănuntul

Evoluţia de ansamblu a activităţii comerţului cu amănuntul va fi marcată de încercările întreprinderilor ce acţionează în acest domeniu de a face...

Ai nevoie de altceva?