Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2086
Mărime: 13.79KB (arhivat)
Publicat de: Marin Filimon
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marian Mihai

Extras din referat

Cooperaţia constituie o formă specifică de organizare a activităţii umane, care s-a manifestat şi se manifestă încă şi astăzi în lume, în sfera producţiei industriale şi agricole, a creditului şi consumului, a serviciilor şi a altor sectoare. Deşi rădăcinile ei sunt înfipte adânc în secolele civilizaţiei umane la aproape toate popoarele lumii, în sens modern, cooperaţia ca sistem a apărut în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, în Europa Occidentala, cuprinzând cu timpul state de pe toate continentele.

Cooperativa de credit este o instituţie de credit constituită ca o asociaţie autonomă de persoane fizice, unite voluntar în scopul îndeplinirii nevoilor şi aspiraţiilor lor comune de ordin economic, social şi cultural, a cărei activitate se desfăşoară , cu precădere, pe principiul întrajutorării membrilor cooperatori. Fără prezenţa cooperativelor de credit peste tot în lume, nu se ştie cum ar fi arătat lumea azi. Absenţa cooperativelor de credit şi a organizaţiilor similare, ţin oamenii în sărăcie , fără alternative pentru serviciile financiare. Microcreditele acordate de cooperativele de credit, permit oamenilor şi familiilor lor să-şi poarte de grijă din punct de vedere financiar şi să devină parte a economiei.

Anii 2000, 2001, au fost unii dintre cei mai buni ani pentru economia globala şi acest lucru va continua şi în anii următori. Noi trăim acum într-un mediu economic competitiv. Pentru că procesul inflaţional s-a schimbat , s-a schimbat şi flexibilitatea preţurilor. Ciclurile economice au devenit mai scurte , iar preţurile produselor şi serviciilor nu pot fi schimbate la întâmplare, iar uneori firmele î-şi limitează costurile de producţie doar pentru a rămâne competitive. De asemenea , în anii care vor urma fuziunile şi achiziţiile vor continua la nivel global , nu numai în domeniul serviciilor financiare , dar şi în alte ramuri , pentru unele companii asemenea soluţii vor fi pentru depăşirea momentelor critice , pentru intrarea pe alte pieţe , dar şi pentru fructificarea avantajelor oferite de nivelul multinaţional. Cooperativele de credit vor trebui să facă faţă acestor provocări, prin oferta unor servicii şi produse de un înalt nivel calitativ, dezvoltarea unor noi relaţii de afaceri, implementarea efectiva a controlului şi analiza resurselor, pentru a satisface cerinţele clienţilor.

Cooperativele de credit trebuie să facă faţă schimbării atitudinii clienţilor lor, pe măsură ce aceştia pot apela la tot mai multe servicii datorita internetului. Acesta deschide clienţilor apetit pentru noi servicii şi pentru creşterea vitezei de oferire a acestor servicii. Cooperativele de credit vor trebui să-şi pună cei mai buni oameni la telefoane pentru că numărul de telefoane va creşte în strânsă legătură cu adaptarea la comerţul electronic. Se preconizează ca în următorii 3 ani , datorită dezvoltării puternice a telefoniei mobile şi a comunicaţiilor , se va trece de la comerţ electronic la o nouă etapă numită comerţ mobil. Cooperativele de credit trebuie să se adapteze la toate aceste schimbări tehnologice sau vor dispărea.

Una dintre cele mai mari provocări pentru cooperativele de credit în viitor, va fi conducerea lor. Conducătorul cooperativei de credit de mâine va fi lider puternic profesional, datorită puterii lui de a anticipa viitorul în acest domeniu. Calităţile necesare unui lider sunt: cinste, anticipare, inspiraţie, competenţă şi, nu în ultimul rând, să fie bine intenţionat. De asemenea cooperativele de credit trebuie să atragă tânăra generaţie. Dacă nu se reuşeşte acest lucru , vor pierde această generaţie şi potenţialii membrii, care se vor îndrepta spre alte instituţii financiare.

Bibliografie

Dr. Paul Emanoil Barbu, „Istoria Cooperaţiei de consum şi de credit din România „ Vol .II , Ed. UNIVERSUL , Bucureşti , 2000;

Regulament privind clasificarea creditelor şi plasamentelor precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor de risc de credit. Monitorul Oficial nr. 626/23.08.2002;

Norme metodologice pentru aplicarea regulamentului B N R nr. 5/2002 privind clasificarea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit. Monitorul Oficial nr. 626/23.08.2006;

Norme privind fondurile proprii ale organizaţiilor cooperatiste de credit şi ale reţelelor cooperatiste de credit. Monitorul Oficial nr. 672/10.09.2002;

Norme privind acordarea de credite membrilor cooperatori CREDITCOOP BUCUREŞTI - Martie 2005.

Preview document

Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 1
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 2
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 3
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 4
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 5
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 6
Tendințe în Dezvoltarea Cooperativelor de Credit - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Tendinte in Dezvoltarea Cooperativelor de Credit.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor

ABSTRACT A major risk for banks is the reputational risk that may occur as a result of their involvement in money laundering activities or in...

Sistemul Bancar Internațional

CAPITOLUL I. EVOLUŢIA SISTEMULUI BANCAR INTERNAŢIONAL 1.1 Băncile şi intermedierea financiară Conceptul de bancă datează din cele mai vechi...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Relații economice internaționale

CAPITOLUL 1 ECONOMIA MONDIALA ŞI SISTEMUL RELAŢIILOR ECONOMICE INTERNAŢIONALE INTRODUCERE Cea mai cuprinzătoare şi cea mai largă categorie...

Stabilirea dozelor de îngrășăminte chimice și organice pentru cultura de măr în contextul practicării unei agriculturi de tip convențional, în varianta moderat intensivă

CAPITOLUL 1 CHIMIZAREA AGRICULTURII IN CONTEXTUL SOCIETĂŢII CONTEMPORANE 1. 1. CAI SI MIJLOACE DE SPORIRE A PRODUCŢIEI AGRICOLE 1. 2....

Contabilitatea Împrumuturilor Acordate Clientelei de Către Cooperativele de Credit - Paralelă între Sistemul Contabil al Cooperațiilor de Credit și Cel al Băncilor

CAP.1. TENDINŢE ÎN DEZVOLTAREA COOPERATIVELOR DE CREDIT ÎN ROMÂNIA 1.1. APARIŢIA COOPERATIVELOR DE CREDIT Cooperativa de credit este o...

Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională

Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JBIC) are un madat statutar de acordare a împrumuturilor şi de întreprindere a altor operaţiuni...

Banca Centrală a Franței

În perioada Evului Mediu şi la începutul timpurilor moderne, activităţile bancare din Franţa au cunoscut o întârziere şi mai dificilă de dezvoltare...

Ai nevoie de altceva?