Tehnici de Crestere a Creativitatii Gandirii si Decizie Colective

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere 2
2. Rolul creativitatii si aplicare ei in intreprinderi 2
3. Clasificarea tehnicilor de stimulare a creativitatii 3
a. Metodele analogice .4
b. Metode antitetice 4
c. Metode aleatorii 5
d. Metodele analitice 5
e. Metode libere 6
4. Caracteristicile principalelor tehnici de stimulare a creativitatii 7
a. Brainstorming .7
b. Sinetica 9
c. Delphi .11
d. Phillips 6-6 12
e. Delbecq 13
5. Studiu de caz .14
6. Bibliografie 15


Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Societatea umana depinde de cunoastere, de gandire creativa si de inovare, de tehnologiile in continua perfectionare. ,,Viitorul nu este automat, ci creativ".Se afirma uneori ca nimic nu se poate opune mai puternic automatismului decat creativitatea. Dar, poate ca nici nu se opune, ci, mai curand, creativul este complementul automatului. Si mai bine ar fi poate sa spunem ca automatismul trebuie sa fie desavarsirea si implinirea creativului pana la epuizarea potentialului innoitor al acestuia din urma".
Conceptul de creativitate poate fi denumit ca: un proces din care rezulta un lucru nou, acceptat ca util, bun de ceva sau satisfacator, de catre un grup semnificativ de oameni intr-o perioada oarecare de timp.
2. Rolul creativitatii si aplicare ei in intreprinderi
Creativitatea este necesara ori de cate ori trebuie inovat ori introdusa o schimbare originala intr-o situatie.Nevoia de a crea poate fi determinata de existenta unei disfunctionalitati (exista o problema reala), dar si de dorinta de a progresa, de exemplu, fara a exista disfunctionalitati reale, pentru a intari pozitia in raport cu concurenta, din spirit de competitie.
Exista trei mari familii de aplicatii ale creativitatii:
- crearea, inventia, inovatia;
- rezolvarea problemelor;
- optimizarea a ceea ce exista.
Creativitatea este necesara pentru cei ce vor sau au de indeplinit cel putin una din aceste trei misiuni. Dar si pentru toti cei ce vor sa aiba putere asupra derularii propriei lor existente.
In functie de circumstante, creativitatea este diferita:
- artistica sau tehnica;
- intelectuala sau aplicata;
- ameliorare sau creatie pura;
- generalizare sau creatie noua;
- descoperire/cercetare;
- idee noua sau asocierea a doua idei cunoscute;
- modesta sau grandioasa.
Treptat, stimularea creativitatii devine solutia de rezolvare a crizelor, de implementare a schimbarilor, de raspuns la ramanerile in urma ale unor tari fata de altele, ale unor intreprinderi fata de altele.Pentru intreprindere sunt foarte importante inovatiile in domeniul produselor si tehnologiilor, dar nu trebuie deloc neglijate inovatiile in alte departamente (sisteme informationale, structuri organizatorice, procedeedecizionale s.a.). Pe plan mondial se manifesta tot mai accentuat tendinta de proliferare a acestora din urma, ceea ce va duce la optimizarea activitatilor in cadrul intreprinderilor.
Lansarea unui nou produs inaintea altora, gasirea celei mai ingenioase modalitati de a evidentia avantajele sale, dinamizarea echipelor de cercetare si dezvoltare, mobilizarea fortelor de vanzare, iata obiectivele care au permis a demonstra rentabilitatea investitiilor in domeniul creativitatii si au permis practicienilor a-si consacra energia cercetarii metodologice.
Spunem pur si simplu ca modelul capetelor ce gandesc si al membrilor care executa si-a aratat limitele: intreprinderea, societatea de astazi au nevoie de toate talentele, fara exceptie. Ramane problema coordonarii lor.
3. Clasificarea tehnicilor de stimulare a creativitatii
Creativitatea este un proces abordat din perspectivele cerintelor si solicitarilor, din mediul intern si extern la care contribuie pe de o parte studiile, iar pe de alta parte trebuinta de actualizare a potentialului creativ. 
Cresterea rapida a concurentei in comert si in industrie este adesea folosita ca o motivare a dorintei de a intelege mai profund procesele creative. Multe firme se simt fortate sa imbunatateasca neincetat vechile sisteme si produse. 
Dezvoltarea si supravietuirea pot fi legate direct de capacitatea unei organizatii de a produce noi produse, servicii sau procedee, tehnice, de asemenea, managerii trebuie sa descopere metode mai noi si mai bune de solutionare a problemelor ce trebuie sa contina: noutate, originalitate si utilitate. 
Prin tehnica manageriala intelegem: un ansamblu de reguli specifice, procedee si instrumente aplicate cu o anumita maiestrie personala in vederea solutionarii unor probleme ce decurg din anumite functii manageriale. 
In management exista numeroase tehnici, dintre care cele de stimulare a creativitatii personalului. Ele au aparut din necesitatea optimizarii deciziilor de identificare a problemelor aparute si vizeaza cresterea eficientei managementului firmei. 
Identificarea problemelor este vazuta ca o activitate foarte importanta, iar definirea unei probleme depinde de modul in care au fost precizate obiectivele. 
Exista tehnici specifice proiectate mai ales in scopul identificarii, definirii si redefinirii problemelor. 
Obiectivul primar al acestor tehnici consta in descoperirea unei perspective noi asupra unei probleme focale. 
In general in teoria si practica manageriala exista peste 50 de tehnici de stimulare a creativitatii personalului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici de Crestere a Creativitatii Gandirii si Decizie Colective.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!