Tehnici de animație în turism

Referat
5.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1860
Mărime: 11.56KB (arhivat)
Publicat de: Mihnea Danciu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Animația a apărut și s-a dezvoltat ca o componentă a agrementului, având ca scop petrecerea în mod plăcut și de cele mai multe ori și util a timpului liber, a turiștilor, atât pe perioada călătoriei cât și în timpul sejurului.

Termenul de animație provine din limba greacă, de la verbul *anima* care se traduce prin *a da viață* și este utilizat în mai multe domenii ca: cinematografie, marketing, management și începând cu anii *60 și în turism, perioada din care datează și primele definiții date conceptului de animație în turism.

Rolul animației în turism este de a da viață activităților de agrement, a antrena mai mult sau mai puțin activ participanții la acțiunile programului turistic.

Astfel, animația în turism poate fi privită ca o tehnică de organizare a activităților menite să antreneze participarea turiștilor în scopul de a petrece util și plăcut timpul, de a se distra, de a se relaxa activ, dând posibilitatea tuturor de a-și exprima personalitatea și spiritul creativ.

Conceptul de animație în turism nu reprezintă o simplă dezvoltare a activității de agrement, liberul acces al turistului la mecanismul formelor de agrement sau un simplu exercițiu de creativitate, ci constituie un proces complex de dezvoltare a comunicării umane și a vieții sociale prin metode de integrare semidirective, un mod de dezvoltare a personalității umane sub aspect cultural, etic, moral și estetic.

România este o țară cu vocație turistică, beneficiind de un bogat patrimoniu istoric, cultural, de un potențial natural valoros, cu mari disponibilității de valorificare superioară.

Începând cu anul 1977 numărul turiștilor străini care vizitau România a scăzut de la 2, 1 mil. la 0,8 mil. în anul 1994, ajungând în anul 2003la 1, 1 mil., în timp ce numărul turiștilor români care au călătorit în țară a scăzut de la 10,8 mil. în anul 1990 la 3,9 mil. în anul 2003.

Pornind de la aceste realități, considerăm animația în hotel un factor important al creșterii gradului de ocupare al hotelurilor. În acest context se impune a se acționa activ și rapid pentru realizarea și punerea în aplicare a programelor de animație specifice, în hotelurile de vacanță și de cură balneară, acordând o atenție deosebită și programelor de formare a animatorilor specializați.

Pe plan național cât și pe plan internațional, prin îmbunătățirea susținută a calității serviciilor oferite consumatorilor de produse turistice, prin creșterea confortului în ceea ce privește condițiile de cazare și alimentație, apare și necesitatea diversificării formelor de agrement în sectorul turismului de recreere, cât și în celelalte forme de turism.

Astfel ținând cont de durata sejurului 12-15 zile, marile companii promotoare de turism au lansat pe piață un produs nou – animația.

Animația în momentul de față apare ca o activitate nouă; de altfel puțin cunoscută în România, un subiect complex care dă naștere la diverse interpretări, un ansamblu de acțiuni în adaptare la o piață în continuă mișcare.

Aceasta se raportează în permanență la perioada vacanței, perioada de timp privilegiată, asociată de cele mai multe ori unei experiențe turistice.

Dezvoltarea remarcabilă a timpului liber a antrenat schimbări radicale în viața oamenilor și tinde sa creeze o nouă civilizație. Referindu-ne la aspectul economic, se constată că odată cu creșterea veniturilor individuale, o sumă din ce în ce mai mare alocată activității de petrecere a timpului liber, acesta luând forma agrementului, respectiv a animației.

Luând în considerare rolul și funcțiile atribuite timpului liber, se observă că acesta se află în strânsă legătură cu:

Preview document

Tehnici de animație în turism - Pagina 1
Tehnici de animație în turism - Pagina 2
Tehnici de animație în turism - Pagina 3
Tehnici de animație în turism - Pagina 4
Tehnici de animație în turism - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de Animatie in Turism.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Restaurantelor

Cap. I. Alimentatia publica a. Conceptul si elementele serviciilor de alimentatie Alimentatia publica reprezinta o ramura a comertului cu...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de Promovare a Vânzărilor în Domeniul Hotelier

INTRODUCERE Decizia de a aborda această temă are la bază importanta tehnicilor promotionale utilizate în domeniul hotelier; astfel se doreste...

Posibilități de Relansare pe Piață a Hotelurilor de pe Litoral

INTRODUCERE Subiectul pe care această lucrare îşi propune să-l trateze în cele ce urmează îl constituie competitivitatea redusă a majorităţii...

Organizarea evenimentelor în cadrul Hotelului West Plaza

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales să abordez această temă pentru a redactarea lucrarea de disertație a fost din dorința de a atrage atenția...

Analiza ofertei de agrement Vatra Dornei

INTRODUCERE Activitatea turistică se numără printre acele câteva fenomene care s-au impus, şi care au căpătat o importanţă tot mai mare în epoca...

Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice

INTRODUCERE Turismul face parte din sectorul serviciilor și își pune amprenta hotărâtoer asupra economiei mondiale prin efectele considerabile pe...

Animație în Turism

Introducere Animatia a fost definita ca “o forma de ingrijire pentru clientii unui hotel sau pentru turistii unei destinatii, care are rolul de a...

Organizarea unui eveniment de animație în parcul de distracție Europa Park din Germania

I. Introducere in animatia in parcurile de distractie • Limba romana Parcurile tematice sunt jucatori din industria turismului, şi joacă un rol...

Promovarea în Domeniul Hotelier

Argument personal Motivaţie Decizia de a aborda această temă are ca punct de plecare importanţa pe care o exercită promovarea în cadrul...

Ai nevoie de altceva?