Tehnici de animație în turism

Extras din referat Cum descarc?

Animatia a aparut si s-a dezvoltat ca o componenta a agrementului, avand ca scop petrecerea in mod placut si de cele mai multe ori si util a timpului liber, a turistilor, atat pe perioada calatoriei cat si in timpul sejurului.
Termenul de animatie provine din limba greaca, de la verbul *anima* care se traduce prin *a da viata* si este utilizat in mai multe domenii ca: cinematografie, marketing, management si incepand cu anii *60 si in turism, perioada din care dateaza si primele definitii date conceptului de animatie in turism.
Rolul animatiei in turism este de a da viata activitatilor de agrement, a antrena mai mult sau mai putin activ participantii la actiunile programului turistic.
Astfel, animatia in turism poate fi privita ca o tehnica de organizare a activitatilor menite sa antreneze participarea turistilor in scopul de a petrece util si placut timpul, de a se distra, de a se relaxa activ, dand posibilitatea tuturor de a-si exprima personalitatea si spiritul creativ.
Conceptul de animatie in turism nu reprezinta o simpla dezvoltare a activitatii de agrement, liberul acces al turistului la mecanismul formelor de agrement sau un simplu exercitiu de creativitate, ci constituie un proces complex de dezvoltare a comunicarii umane si a vietii sociale prin metode de integrare semidirective, un mod de dezvoltare a personalitatii umane sub aspect cultural, etic, moral si estetic.
Romania este o tara cu vocatie turistica, beneficiind de un bogat patrimoniu istoric, cultural, de un potential natural valoros, cu mari disponibilitatii de valorificare superioara.
Incepand cu anul 1977 numarul turistilor straini care vizitau Romania a scazut de la 2, 1 mil. la 0,8 mil. in anul 1994, ajungand in anul 2003la 1, 1 mil., in timp ce numarul turistilor romani care au calatorit in tara a scazut de la 10,8 mil. in anul 1990 la 3,9 mil. in anul 2003.
Pornind de la aceste realitati, consideram animatia in hotel un factor important al cresterii gradului de ocupare al hotelurilor. In acest context se impune a se actiona activ si rapid pentru realizarea si punerea in aplicare a programelor de animatie specifice, in hotelurile de vacanta si de cura balneara, acordand o atentie deosebita si programelor de formare a animatorilor specializati.
Pe plan national cat si pe plan international, prin imbunatatirea sustinuta a calitatii serviciilor oferite consumatorilor de produse turistice, prin cresterea confortului in ceea ce priveste conditiile de cazare si alimentatie, apare si necesitatea diversificarii formelor de agrement in sectorul turismului de recreere, cat si in celelalte forme de turism.
Astfel tinand cont de durata sejurului 12-15 zile, marile companii promotoare de turism au lansat pe piata un produs nou - animatia.
Animatia in momentul de fata apare ca o activitate noua; de altfel putin cunoscuta in Romania, un subiect complex care da nastere la diverse interpretari, un ansamblu de actiuni in adaptare la o piata in continua miscare.
Aceasta se raporteaza in permanenta la perioada vacantei, perioada de timp privilegiata, asociata de cele mai multe ori unei experiente turistice.
Dezvoltarea remarcabila a timpului liber a antrenat schimbari radicale in viata oamenilor si tinde sa creeze o noua civilizatie. Referindu-ne la aspectul economic, se constata ca odata cu cresterea veniturilor individuale, o suma din ce in ce mai mare alocata activitatii de petrecere a timpului liber, acesta luand forma agrementului, respectiv a animatiei.
Luand in considerare rolul si functiile atribuite timpului liber, se observa ca acesta se afla in stransa legatura cu:


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici de Animatie in Turism.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!