Extras din referat
Animația a apărut și s-a dezvoltat ca o componentă a agrementului, având ca scop petrecerea în mod plăcut și de cele mai multe ori și util a timpului liber, a turiștilor, atât pe perioada călătoriei cât și în timpul sejurului.
Termenul de animație provine din limba greacă, de la verbul *anima* care se traduce prin *a da viață* și este utilizat în mai multe domenii ca: cinematografie, marketing, management și începând cu anii *60 și în turism, perioada din care datează și primele definiții date conceptului de animație în turism.
Rolul animației în turism este de a da viață activităților de agrement, a antrena mai mult sau mai puțin activ participanții la acțiunile programului turistic.
Astfel, animația în turism poate fi privită ca o tehnică de organizare a activităților menite să antreneze participarea turiștilor în scopul de a petrece util și plăcut timpul, de a se distra, de a se relaxa activ, dând posibilitatea tuturor de a-și exprima personalitatea și spiritul creativ.
Conceptul de animație în turism nu reprezintă o simplă dezvoltare a activității de agrement, liberul acces al turistului la mecanismul formelor de agrement sau un simplu exercițiu de creativitate, ci constituie un proces complex de dezvoltare a comunicării umane și a vieții sociale prin metode de integrare semidirective, un mod de dezvoltare a personalității umane sub aspect cultural, etic, moral și estetic.
România este o țară cu vocație turistică, beneficiind de un bogat patrimoniu istoric, cultural, de un potențial natural valoros, cu mari disponibilității de valorificare superioară.
Începând cu anul 1977 numărul turiștilor străini care vizitau România a scăzut de la 2, 1 mil. la 0,8 mil. în anul 1994, ajungând în anul 2003la 1, 1 mil., în timp ce numărul turiștilor români care au călătorit în țară a scăzut de la 10,8 mil. în anul 1990 la 3,9 mil. în anul 2003.
Pornind de la aceste realități, considerăm animația în hotel un factor important al creșterii gradului de ocupare al hotelurilor. În acest context se impune a se acționa activ și rapid pentru realizarea și punerea în aplicare a programelor de animație specifice, în hotelurile de vacanță și de cură balneară, acordând o atenție deosebită și programelor de formare a animatorilor specializați.
Pe plan național cât și pe plan internațional, prin îmbunătățirea susținută a calității serviciilor oferite consumatorilor de produse turistice, prin creșterea confortului în ceea ce privește condițiile de cazare și alimentație, apare și necesitatea diversificării formelor de agrement în sectorul turismului de recreere, cât și în celelalte forme de turism.
Astfel ținând cont de durata sejurului 12-15 zile, marile companii promotoare de turism au lansat pe piață un produs nou – animația.
Animația în momentul de față apare ca o activitate nouă; de altfel puțin cunoscută în România, un subiect complex care dă naștere la diverse interpretări, un ansamblu de acțiuni în adaptare la o piață în continuă mișcare.
Aceasta se raportează în permanență la perioada vacanței, perioada de timp privilegiată, asociată de cele mai multe ori unei experiențe turistice.
Dezvoltarea remarcabilă a timpului liber a antrenat schimbări radicale în viața oamenilor și tinde sa creeze o nouă civilizație. Referindu-ne la aspectul economic, se constată că odată cu creșterea veniturilor individuale, o sumă din ce în ce mai mare alocată activității de petrecere a timpului liber, acesta luând forma agrementului, respectiv a animației.
Luând în considerare rolul și funcțiile atribuite timpului liber, se observă că acesta se află în strânsă legătură cu:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici de Animatie in Turism.doc