Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 953
Mărime: 21.29KB (arhivat)
Publicat de: Theodor Popescu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: C-tin Duguleana
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice

Extras din referat

Cap 1. Modelul econometric

Modelul econometric folosit este:

VAt = a0 + a1VCt + εt

unde:

VAt = vânzările de automobile în luna t;

VCt = volumul creditelor în luna t;

a0 , a1 = parametrii modelului;

εt = eroarea de specificare.

Datele folosite pentru rezolvarea modelului sunt:

Luna Vânzări de

automobile Volum credite (milioane lei)

Ianuarie 5550 398

Februarie 5439 369

Martie 4290 268

Aprilie 5502 484

Mai 4871 394

Iunie 4708 332

Iulie 4627 336

August 4110 383

Septembrie 4122 258

Octombrie 4842 277

Noiembrie 5740 456

Decembrie 5094 355

Prezentarea rezultatelor estimării parametrilor:

VAt = 2835,32 + 5,770571VCt + et

(4,402652) (3,274912)

R2 = 0,51

n = 12

(•) = raţia Student

Primul test pe care l-am aplicat este testul Student, din care reiese că volumul creditelor au o influenţă semnificativă asupra vânzârilor de automobile. Aceasta este indicată prin faptul că raţia student (3,274912) pentru volumul creditelor în model este mai mare decât t teoretic (2,2281). Putem garanta cu o probabilitate de 95% că volumul creditelor a influenţat semnificativ vânzările de automobile în anul 2009.

Continuând cu testul Fischer, obţinem valoarea F* = 10,72505 pe care o comparăm cu valoarea teoretică calculată pentru o valoare a probabilităţii α = 0,05 şi 1 respectiv 10 grade de libertate. În urma calculului se obţine valoare teoretică F = 4,9646. Putem observa că valoarea lui F* este mai mare decât valoarea teoretică, de unde rezultă că putem garanta cu o probabilitate de 95% că modelul este global semnificativ. Variabila explicativă (volumul creditelor) influenţează în proporţie de 51% variabila vânzări de automobile.

Modelul econometric folosit este:

VAt = a0 + a1VCt + a2PAt + a3Gt + a4CPt + εt

unde:

VAt = vânzările de automobile în luna t;

VCt = volumul creditelor în luna t;

PAt = preţuri automobile în luna t;

Gt = garanţia în luna t;

CPt = cheltuieli publicitare în luna t;

a0 ‚ a1 , a2 , a3 , a4 = parametrii modelului;

εt = eroarea de specificar.

Preview document

Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 1
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 2
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 3
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 4
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 5
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 6
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 7
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 8
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 9
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 10
Studiul Influenței Volumului Creditelor Asupra Vânzărilor de Automobile din România în Anul 2009 - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Studiul Influentei Volumului Creditelor Asupra Vanzarilor de Automobile din Romania in Anul 2009.doc

Ai nevoie de altceva?