Putine companii au fost atat de mult in centrul atentiei precum Tesla si au atras atat aprecieri cat si dispret. Cand Tesla a lansat un produs precum Cybertruck. Criticii au considat ca fondatorul Elon Musk este sortit sa esueze, in timp ce suporterii au lansat comenzi si in termen de o luna Tesla a primit 200.000 de precomenzi pentru noul vehicul. Aceasta situatie este similara cu Ford-150, cea mai vanduta masina din 2018, care a vandut putin peste un milion de vehicule in acel an. Cu toate ca au existat si dezacorduri, compania a mutat industria auto catre vehicule electrice si a obtinut venituri in crestere constanta (peste 20 de miliarde de dolari in 2019). La inceputul anului 2020, Tesla a fost cel mai performant producator auto in ceea ce priveste randamentul total, cresterea vanzarilor si valoarea actiunilor pe termen lung. Cu siguranta, exista o metoda pentru acest demers pe care multi il considera o nebunie. Fie ca a inspirat consumatorii sa spere pentru o lume mai buna, sau pur si simplu sasi doreasca produsele, Elon Musk a comunicat clar misiunea brandului si modul in care produsele ne imbunatatesc viata. Cercetatorii in domeniul tehnologiei si inovarii, au studiat modul in care inovatorii comercializeaza noile tehnologii si l-au intervievat pe Elon Musk, pe co-fondatorul sau J.B. Straubel si pe alti membri importanti ai echipei. Ceea ce au descoperit este ca sub aparenta sa turbulenta, strategia de inovare a Tesla - care se concentreaza pe transformarea industriei auto in ansamblu - ofera lectii durabile pentru orice inovator, mai ales in ceea ce priveste modul in care castiga sprijin pentru o idee si cum aduce noi tehnologii pe piata. Pentru a intelege strategia Tesla, mai intai trebuie sa separam cei doi piloni primari ai acesteia: miscari de atragere, precum lansarea Cybertruck sau Roadster 2.0 (pentru care compania sustine ca va accelera productia mai rapid decat pentru orice masina de productie facuta vreodata) si pariurile mari pe care le realizeaza pe vehiculele de baza, modelele S, X, 3 si Y. Aceste eforturi vizeaza realizarea unor lucruri diferite - castigarea resurselor pentru comercializare vs. comercializarea efectiva a ideii - dar se reunesc pentru a atinge un obiectiv central: aducerea unei noi inovatii pe piata . Sa incepem cu prima parte a strategiei. In opinia noastra, eforturi precum Cybertruck nu se refera la crearea de bani; se refera la atragerea atentiei si dovedirea faptului ca Tesla este una dintre cele mai inovatoare companii din lume, in special in scopul dezvoltarii capacitatii Tesla de a castiga sprijin din partea partilor interesate - ceea ce numim capital pentru inovatie. Rezultatele cercetarilor academice, intervievarea a peste 100 de inovatori si efectuarea de analize atat cantitative cat si calitative ale companiilor inovatoare, au explorat modul in care inovatorii isi construiesc capitalul inovator. Capitalul inovarii(capital inovator ce serveste pentru inovatie) este format din patru factori: 1. Cine sunteti (capitalul uman specific inovarii) - capacitatea dvs. de a gandi in viitor, de a rezolva problemele creative si de a convinge 2. Pe cine cunoasteti (capitalul social specific inovarii) - conexiunile dvs. sociale cu oameni care au resurse valoroase pentru inovare 3. Ce ati facut (capitalul reputatiei specific inovarii) - palmaresul dvs. si reputatia dvs. pentru inovare 4. Lucrurile pe care le faci pentru a genera atentie si credibilitate pentru tine si pentru ideile tale (ceea ce numim amplificatori de impresie). Politicienii cu capital politic pot determina pe altii sa li se alature pentru a-si urmari obiectivele; intr-o maniera similara, liderii de afaceri cu capital de inovare pot atrage resursele necesare pentru ca inovarea sa se dezvolte.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).