Studiu de Caz - SC Schaeffler Romania SRL

Cuprins referat Cum descarc?

1.Aparitia grupului Schaeffler 3
2.De ce Schaeffler in Romania, de ce in Brasov ? 5
3.Dezvoltarea firmei 6
4.Produsele firmei si tehnologia. 7
5.Resursele umane si managementul 8
6.Managementul financiar 11
7.Angajamentul social Schaeffler Romania 13
8.Perspective strategice 15
Bibliografie: 16


Extras din referat Cum descarc?

SCHAEFFLER ROMANIA:
"together we move the world"
(impreuna miscam lumea)
In viziunea unui fost longeviv conducator de tara (cu stil de conducere dictatorial), zona Brasovului, datorita pozitionarii relativ centrale pe harta tarii, se dorea a fi un loc puternic industrializat din care sa fie alimentate alte ramuri ale economiei cu suporturile necesare acestora. In acest context au luat nastere cateva dintre cele mai mari intreprinderi din tara. Roman, Tractorul, Rulmentul sunt nume grele in industria post decembrista a Romaniei.
Odata cu schimbarea produsa in Decembrie 1989 a urmat o lunga perioada de declin a industriei din zona Brasovului care a condus la o scadere masiva a activitatii marilor intreprinderi si in unele cazuri chiar la inchiderea lor.
In urma declinului intreprinderilor de la Brasov au ramas multi oameni calificati: ingineri, tehnologi, maistrii,etc. in situatia de a nu mai avea un loc de munca in domeniul in care au fost pregatiti ani de zile. Economia Brasovului a inceput sa se redreseze prin aparitia a tot felul de firme mici si mijlocii pe diverse domenii de activitate care au inceput sa dezvolte alte ramuri ale economiei nationale precum: turism, comert, servicii.
Cu toate acestea ramanea o importanta forta de munca calificata in domenii tehnice care aveau putine posibilitati sa isi practice meseriile.
1.Aparitia grupului Schaeffler
Totul a inceput in Herzogenaurach in anul 1946, cand dr. Georg Schaeffler a infiintat societatea impreuna cu fratele sau Wilhelm. Paradoxal primele produse realizate au fost produse din lemn, cum ar fi: carucioare de mana si trasuri, neavand nici o legatura cu industria feroasa.. Faptul ca, in anul 1949, Georg Schaeffler a inventat colivia pentru ace - o inovatie deschizatoare de drumuri noi - a facut ca pentru rulmentul cu ace sa se deschida noi perspective in domeniul industrial. Incepand de atunci performantele companiei au fost marcate de numeroase inovatii. 
Grupul Schaeffler activeaza prin trei marci puternice, INA, FAG si LUK, in sectorul auto, industrial si aerospatial, fiind un ofertant de prim rang pe plan mondial de rulmenti si de produse de tehnica liniara, precum si un furnizor al industriei de automobile. 
Si la baza marcii FAG a stat la inceput o idee geniala: in anul 1883, Friedrich Fischer din Schweinfurt a inventat masina de rectificat bile. Cu ajutorul acesteia a fost posibil pentru prima oara sa se rectifice bile din otel perfecte rotund. El a pus in acest fel piatra de temelie pentru intreaga industrie a rulmentilor. Incepand cu anul 2001, FAG face parte din Grupul Schaeffler, unde este reprezentat in toate domeniile de activitate.
In anul 1965, Georg si Wilhelm Schaeffler au infiintat firma LUK, initial cu scopul de a furniza ambreiaje cu arcuri tip farfurie pentru succesoarea broscutei VW. Pe plan mondial, tot a patra masina functioneaza in momentul de fata cu un ambreiaj LUK. Inca din 1950, au inceput sa fie construite fabrici si in alte tari din Europa, si nu a mai durat mult timp pana cand INA si-a facut debutul in intreaga lume.
Printre factorii succesului Grupului Schaeffler se numara forta de inovatie si gandirea interdisciplinara: 35000 de angajati lucreaza in intreaga lume, in cele 30 de centre de cercetare si dezvoltare ale Grupului Schaeffler, la noile produse si tehnologii. In stransa legatura cu clientii din industria auto, constructia de masini si tehnologia aeronautica si aerospatiala, ingineri cu inalta calificare elaboreaza mereu noi solutii orientate spre viitor. Noi solutii sunt propuse zilnic pentru imbunatatirea produselor, ceea ce inseamna ca aproximativ 1000 de produse noi sunt realizate in fiecare an. 
Rezultatul se poate vedea: Grupul Schaeffler detine drepturile asupra a peste 12.000 de brevete si inscrieri ale unor brevete. Anual, la acestea se adauga circa 500 de noi brevete si 1000 de inovatii de produse. Investitii insemnate in cercetare-dezvoltare au permis realizarea progresului dezvoltarii produsului si tehnologiilor in cadrul cercetarii moderne, prin centre in intreaga lume. In aceste centre, noi solutii sunt promovate constant, cu ajutorul clientilor, in cadrul industriei automobilelor, ingineriei mecanice si aerospatiale.
2.De ce Schaeffler in Romania, de ce in Brasov ?
Dezvoltarea Schaeffler in intreaga lume a dus la o politica a top managementului catre o dezvoltare puternica printr-o strategie de crestere. Cresterea insemna dezvoltarea cu regularitate de inovatii, traduse prin produse noi, tehnologii noi sau inovatii legate de noi utilizari si noi piete pentru produsele existente.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - SC Schaeffler Romania SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!