Cuprins
- 1.Apariţia grupului Schaeffler 3
- 2.De ce Schaeffler in România, de ce in Braşov ? 5
- 3.Dezvoltarea firmei 6
- 4.Produsele firmei şi tehnologia. 7
- 5.Resursele umane şi managementul 8
- 6.Managementul financiar 11
- 7.Angajamentul social Schaeffler România 13
- 8.Perspective strategice 15
- Bibliografie: 16
Extras din referat
SCHAEFFLER ROMÂNIA:
“together we move the world”
(împreună miscăm lumea)
În viziunea unui fost longeviv conducător de ţară (cu stil de conducere dictatorial), zona Braşovului, datorită poziţionării relativ centrale pe harta ţării, se dorea a fi un loc puternic industrializat din care să fie alimentate alte ramuri ale economiei cu suporturile necesare acestora. În acest context au luat naştere câteva dintre cele mai mari întreprinderi din ţară. Roman, Tractorul, Rulmentul sunt nume grele în industria post decembristă a României.
Odată cu schimbarea produsă în Decembrie 1989 a urmat o lungă perioadă de declin a industriei din zona Braşovului care a condus la o scădere masivă a activităţii marilor întreprinderi şi în unele cazuri chiar la inchiderea lor.
În urma declinului întreprinderilor de la Braşov au rămas mulţi oameni calificaţi: ingineri, tehnologi, maiştrii,etc. în situaţia de a nu mai avea un loc de muncă în domeniul în care au fost pregătiţi ani de zile. Economia Braşovului a început să se redreseze prin apariţia a tot felul de firme mici şi mijlocii pe diverse domenii de activitate care au început să dezvolte alte ramuri ale economiei naţionale precum: turism, comerţ, servicii.
Cu toate acestea rămânea o importantă forţă de muncă calificată în domenii tehnice care aveau puţine posibilităţi să işi practice meseriile.
1.Apariţia grupului Schaeffler
Totul a început în Herzogenaurach în anul 1946, când dr. Georg Schaeffler a înfiinţat societatea împreună cu fratele său Wilhelm. Paradoxal primele produse realizate au fost produse din lemn, cum ar fi: cărucioare de mână şi trăsuri, neavând nici o legătură cu industria feroasă.. Faptul că, în anul 1949, Georg Schaeffler a inventat colivia pentru ace – o inovaţie deschizătoare de drumuri noi – a făcut ca pentru rulmentul cu ace să se deschidă noi perspective în domeniul industrial. Începând de atunci performanţele companiei au fost marcate de numeroase inovaţii.
Grupul Schaeffler activează prin trei mărci puternice, INA, FAG şi LUK, în sectorul auto, industrial şi aerospaţial, fiind un ofertant de prim rang pe plan mondial de rulmenţi şi de produse de tehnică liniară, precum şi un furnizor al industriei de automobile.
Şi la baza mărcii FAG a stat la început o idee genială: în anul 1883, Friedrich Fischer din Schweinfurt a inventat maşina de rectificat bile. Cu ajutorul acesteia a fost posibil pentru prima oară să se rectifice bile din oţel perfecte rotund. El a pus în acest fel piatra de temelie pentru întreaga industrie a rulmenţilor. Începând cu anul 2001, FAG face parte din Grupul Schaeffler, unde este reprezentat în toate domeniile de activitate.
În anul 1965, Georg şi Wilhelm Schaeffler au înfiinţat firma LUK, iniţial cu scopul de a furniza ambreiaje cu arcuri tip farfurie pentru succesoarea broscuţei VW. Pe plan mondial, tot a patra maşină funcţionează în momentul de faţă cu un ambreiaj LUK. Încă din 1950, au început să fie construite fabrici şi în alte ţări din Europa, şi nu a mai durat mult timp până când INA şi-a făcut debutul în întreaga lume.
Printre factorii succesului Grupului Schaeffler se numără forţa de inovaţie şi gândirea interdisciplinară: 35000 de angajaţi lucrează în întreaga lume, în cele 30 de centre de cercetare şi dezvoltare ale Grupului Schaeffler, la noile produse şi tehnologii. În strânsă legătură cu clienţii din industria auto, construcţia de maşini şi tehnologia aeronautică şi aerospaţială, ingineri cu înaltă calificare elaborează mereu noi soluţii orientate spre viitor. Noi soluţii sunt propuse zilnic pentru îmbunataţirea produselor, ceea ce inseamna ca aproximativ 1000 de produse noi sunt realizate în fiecare an.
Rezultatul se poate vedea: Grupul Schaeffler deţine drepturile asupra a peste 12.000 de brevete şi înscrieri ale unor brevete. Anual, la acestea se adaugă circa 500 de noi brevete şi 1000 de inovaţii de produse. Investiţii însemnate în cercetare-dezvoltare au permis realizarea progresului dezvoltarii produsului şi tehnologiilor în cadrul cercetării moderne, prin centre în întreaga lume. În aceste centre, noi soluţii sunt promovate constant, cu ajutorul clienţilor, în cadrul industriei automobilelor, ingineriei mecanice si aerospaţiale.
2.De ce Schaeffler in România, de ce in Braşov ?
Dezvoltarea Schaeffler în întreaga lume a dus la o politică a top managementului către o dezvoltare puternică printr-o strategie de creştere. Creşterea însemna dezvoltarea cu regularitate de inovaţii, traduse prin produse noi, tehnologii noi sau inovaţii legate de noi utilizări si noi pieţe pentru produsele existente.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu de Caz - SC Schaeffler Romania SRL.doc