Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4445
Mărime: 107.88KB (arhivat)
Publicat de: Martin-Vasile Achim
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: B. Bacanu
Universitatea:TRANSILVANIA BRAŞOV Facultatea: ŞTIINŢE ECONOMICE Specializarea: MANAGEMENT

Cuprins

  1. 1.Apariţia grupului Schaeffler 3
  2. 2.De ce Schaeffler in România, de ce in Braşov ? 5
  3. 3.Dezvoltarea firmei 6
  4. 4.Produsele firmei şi tehnologia. 7
  5. 5.Resursele umane şi managementul 8
  6. 6.Managementul financiar 11
  7. 7.Angajamentul social Schaeffler România 13
  8. 8.Perspective strategice 15
  9. Bibliografie: 16

Extras din referat

SCHAEFFLER ROMÂNIA:

“together we move the world”

(împreună miscăm lumea)

În viziunea unui fost longeviv conducător de ţară (cu stil de conducere dictatorial), zona Braşovului, datorită poziţionării relativ centrale pe harta ţării, se dorea a fi un loc puternic industrializat din care să fie alimentate alte ramuri ale economiei cu suporturile necesare acestora. În acest context au luat naştere câteva dintre cele mai mari întreprinderi din ţară. Roman, Tractorul, Rulmentul sunt nume grele în industria post decembristă a României.

Odată cu schimbarea produsă în Decembrie 1989 a urmat o lungă perioadă de declin a industriei din zona Braşovului care a condus la o scădere masivă a activităţii marilor întreprinderi şi în unele cazuri chiar la inchiderea lor.

În urma declinului întreprinderilor de la Braşov au rămas mulţi oameni calificaţi: ingineri, tehnologi, maiştrii,etc. în situaţia de a nu mai avea un loc de muncă în domeniul în care au fost pregătiţi ani de zile. Economia Braşovului a început să se redreseze prin apariţia a tot felul de firme mici şi mijlocii pe diverse domenii de activitate care au început să dezvolte alte ramuri ale economiei naţionale precum: turism, comerţ, servicii.

Cu toate acestea rămânea o importantă forţă de muncă calificată în domenii tehnice care aveau puţine posibilităţi să işi practice meseriile.

1.Apariţia grupului Schaeffler

Totul a început în Herzogenaurach în anul 1946, când dr. Georg Schaeffler a înfiinţat societatea împreună cu fratele său Wilhelm. Paradoxal primele produse realizate au fost produse din lemn, cum ar fi: cărucioare de mână şi trăsuri, neavând nici o legătură cu industria feroasă.. Faptul că, în anul 1949, Georg Schaeffler a inventat colivia pentru ace – o inovaţie deschizătoare de drumuri noi – a făcut ca pentru rulmentul cu ace să se deschidă noi perspective în domeniul industrial. Începând de atunci performanţele companiei au fost marcate de numeroase inovaţii.

Grupul Schaeffler activează prin trei mărci puternice, INA, FAG şi LUK, în sectorul auto, industrial şi aerospaţial, fiind un ofertant de prim rang pe plan mondial de rulmenţi şi de produse de tehnică liniară, precum şi un furnizor al industriei de automobile.

Şi la baza mărcii FAG a stat la început o idee genială: în anul 1883, Friedrich Fischer din Schweinfurt a inventat maşina de rectificat bile. Cu ajutorul acesteia a fost posibil pentru prima oară să se rectifice bile din oţel perfecte rotund. El a pus în acest fel piatra de temelie pentru întreaga industrie a rulmenţilor. Începând cu anul 2001, FAG face parte din Grupul Schaeffler, unde este reprezentat în toate domeniile de activitate.

În anul 1965, Georg şi Wilhelm Schaeffler au înfiinţat firma LUK, iniţial cu scopul de a furniza ambreiaje cu arcuri tip farfurie pentru succesoarea broscuţei VW. Pe plan mondial, tot a patra maşină funcţionează în momentul de faţă cu un ambreiaj LUK. Încă din 1950, au început să fie construite fabrici şi în alte ţări din Europa, şi nu a mai durat mult timp până când INA şi-a făcut debutul în întreaga lume.

Printre factorii succesului Grupului Schaeffler se numără forţa de inovaţie şi gândirea interdisciplinară: 35000 de angajaţi lucrează în întreaga lume, în cele 30 de centre de cercetare şi dezvoltare ale Grupului Schaeffler, la noile produse şi tehnologii. În strânsă legătură cu clienţii din industria auto, construcţia de maşini şi tehnologia aeronautică şi aerospaţială, ingineri cu înaltă calificare elaborează mereu noi soluţii orientate spre viitor. Noi soluţii sunt propuse zilnic pentru îmbunataţirea produselor, ceea ce inseamna ca aproximativ 1000 de produse noi sunt realizate în fiecare an.

Rezultatul se poate vedea: Grupul Schaeffler deţine drepturile asupra a peste 12.000 de brevete şi înscrieri ale unor brevete. Anual, la acestea se adaugă circa 500 de noi brevete şi 1000 de inovaţii de produse. Investiţii însemnate în cercetare-dezvoltare au permis realizarea progresului dezvoltarii produsului şi tehnologiilor în cadrul cercetării moderne, prin centre în întreaga lume. În aceste centre, noi soluţii sunt promovate constant, cu ajutorul clienţilor, în cadrul industriei automobilelor, ingineriei mecanice si aerospaţiale.

2.De ce Schaeffler in România, de ce in Braşov ?

Dezvoltarea Schaeffler în întreaga lume a dus la o politică a top managementului către o dezvoltare puternică printr-o strategie de creştere. Creşterea însemna dezvoltarea cu regularitate de inovaţii, traduse prin produse noi, tehnologii noi sau inovaţii legate de noi utilizări si noi pieţe pentru produsele existente.

Preview document

Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 1
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 2
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 3
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 4
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 5
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 6
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 7
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 8
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 9
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 10
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 11
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 12
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 13
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 14
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 15
Studiu de Caz - SC Schaeffler România SRL - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz - SC Schaeffler Romania SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Performant al Resurselor Umane

1.1. Managementul suportiv Conceptul de resurse umane apartine teoriilor contemporane ale organizatiilor si, deci, managementului modern. Aceste...

Management Strategic Orange

INTRODUCERE Am optat pentru această temă de studiu întrucât S.C. ORANGE ROMÂNIA S.A. este ocompanie multinaţională, de dimensiuni mari, cu o...

Îmbunătățirea performanțelor angajaților. studiu de caz - compania Sensiblu

CAPITOLUL 1 SEMNIFICAŢIA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN ECONOMIA DE PIAŢĂ 1.1CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL RESURSELOR UMANE Definirea...

Analiza și dezvoltarea strategică la SC Confstars SA

INTRODUCERE Lucrarea urmărește direcțiile din domeniul managementului strategic, accentuarea viziunilor practice ale firmei studiate precum și...

Bazele managementului firmei - prezentare generală SC Schaffler România SRL

CAP 1. PREZENTARE GENERALĂ S.C. SCHAFFLER ROMÂNIA SRL 1.1. Istoric S.C. SCHAEFFLER ROMANIA S.R.L. este o societate care aparţine de Grupul...

Managementul organizațional la SC Rox Nik SRL

Capitolul I. Aspecte teoretice privind managementul organizaţional În orice societate o activitate importantă este realizată de către persoane...

Schimbarea și dezvoltarea oganizationala

1.Organizaţia Organizația este o instituţie socială în care un grup de oameni lucrează împreună pentru atingerea unui țel. Orice tip de...

Diagnoză organizațională - studiu de caz realizat pentru Gensol SA

PROIECT DE DIAGNOZĂ ORGANIZAŢIONALĂ STUDIU DE CAZ REALIZAT PENTRU GENSOL S.A. 1. ISTORIC AL FIRMEI Gensol este o firmă mexicană care, de când...

Ai nevoie de altceva?