Studiu de Caz Realizat pe Compania Fresh Cosmetics

Extras din referat Cum descarc?

1. Metoda de selectare si evaluare a furnizorilor
Evaluarea furnizorilor este o etapa importanta in elaborarea strategiei de aprovizionare materiala. Cautarea unor furnizori de valoare constituie un punct important in succesul organizatiei pe termen lung, prin calitatea produselor furnizate, prin reducerea unor costuri pentru organizatie si de asemenea prin cresterea profitului. 
In ceea ce priveste firma Fresh Cosmetics, managementul si-a stabilit anumite obiective pentru a pastra o buna relatie intre vanzator si cumparator:
Sa emita comenzi la timp
Sa asigure o cerere constanta
Sa efectueze platile la datile stabilite
Sa inteleaga problemele furnizorilor
Sa-l informeze in cazil in care apar problem legate cu resursele primate
Pe langa obligatiile managementului, si furnizorilor le este impus sa indeplineasca o serie de cerinte, si anume: sporirea prestigiului pe piata a companiei, sa garanteze livrarea la timp a materiilor prime, calitatea sa fie cea ceruta, pretul de vanzare sa fie pentru ambele parti favorabil, astfel se ajunge la o situatie win-win, iar in situatiile in care livrarea nu se va putea face la timp, sa anunte conducerea firmei.
O metoda de evaluare a furnizorilor este eficienta in cazul in care reuseste sa identifice si de asemenea sa urmareasca performantele furnizorilor.
Prin urmare, o metoda de evaluare pentru furnizorii lui Fresh Cosmetics ar fi ,,Metoda criteriilor ponderate".
a.) Pentru furnizorul Rokita S.A. Ungaria
Nr. Criteriu Pondere Nota Nota ponderata
1 Nivelul calitativ al produselor 0,4 10 4
2 Raport calitate/pret 0,3 9 2,7
3 Emiterea comenzilor la timp 0,15 8 1,2
4 Existenta comunicarii 0,1 9 0,9
5 Potentialul financiar 0,05 10 0,5
Total 1 9,3
b.) Pentru furnizorul Oltchim S.A.
Nr. Criteriu Pondere Nota Nota ponderata
1 Nivelul calitativ al produselor 0,4 9 3,6
2 Raport calitate/pret 0,3 9 2,7
3 Emiterea comenzilor la timp 0,15 8 1,2
4 Existenta comunicarii 0,1 9 0,9
5 Potentialul financiar 0,05 8 0,4
Total 1 8,8
c.) Pentru furnizorul Prodvinalco S.A. Cluj-Napoca
Nr. Criteriu Pondere Nota Nota ponderata
1 Nivelul calitativ al produselor 0,4 9 3,6
2 Raport calitate/pret 0,3 8 2,4
3 Emiterea comenzilor la timp 0,15 8 1,2
4 Existenta comunicarii 0,1 7 0,7
5 Potentialul financiar 0,05 8 0,4
Total 1 8,3
Prin urmare, in urmatorul grafic putem observa diferenta dintre furnizorii principali a companiei Fresh Cosmetics in functie de cele cinci criterii alese pentru evaluarea performantelor.
2. Organizarea pe grupe omogene
Sistemul pe grupe de aprovizionare-depozitare-control, utilizare ale surselor materiale are in vedere constituirea de grupe de materiale in cadrul compartimentului in a caror atributie intra realizarea procesului de aprovizionare in intregul sau dupa o conceptie unitara. Ca urmare, fiecare grupa raspunde de asigurarea structurii materiale pentru care se formeaza de la fundamentarea necesitatilor , contractarea resurselor si pana la aducerea, gestionarea si controlul utilizarii acestora.
Organizarea compartimentului pe grupe de aprovizionare-depozitare-control -utilizare materiale omogene prezinta avantaje care sunt determinate de:
simplificarea si specializarea activitatii lucratorilor, ca urmare a numarului redus de materiale si implicit de furnizori pe o grupa;
asigura cunoasterea in detaliu, la nivelul fiecarei grupe, a necesitatilor de resurse materiale specifice sectiei pe care o alimenteaza;
creeaza conditii pentru un control permanent si eficient al destinatiei de consum a materialelor, realizandu-se o mai buna corelare intre factorul de aprovizionare si cel de productie;
Sistemul prezinta urmatoarele dezavantaje:
pe plan intern, pot aparea conditii care sa conduca la necorelarea aprovizionarii cu cererile pentru consum, cu productia , in cazul existentei unui numar mare de puncte de consum si a unei dispersii pronuntate a acestora;
in frecvente situatii, nomenclatura materialelor pentru o sectie este foarte larga si implicit numarul de furnizori foarte mare, crescand astfel gradul de dificultate in coordonarea, desfasurarea operativa si urmarirea eficienta a procesului de aprovizionare la nivelul grupei constituite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz Realizat pe Compania Fresh Cosmetics.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!