Studiu de Caz McDonald's

Previzualizare referat:

Extras din referat:

McDonald's

I. REZUMAT

In martie 2001, a avut loc un moment extrem de important in evolutia activitati lor de pe piata din India, intrucat aveau de gand sa deschida inca 15 restaurante pana la sfarsitul anului, iar pana in 2003, compania planuise sa creasca numarul acestora pana la 80, impreuna cu inaugurarea cel putin a cate unui restaurant in orasele Agra, Baroda si Chandigarh. Trebuie de asemenea precizat faptul ca pana in acel moment, compania avea deja o serie de restaurante in orase precum Mumbai, Delhi, Bangalore, Pune, Jaipur sau Delhi-Agra.

Compania McDonalds este de departe cea mai mare companie producatoare de fast-food, la nivel global. In anul 2000, avea aproape 30.000 de restaurante, si un milion si jumatate de angajati care serveau 45 de milioane de clienti din 120 de tari.

McDonald's are o istorie lunga in Asia. A intrat pe piata din Japonia in 1971, iar apoi s-a extins si in tari aflate in plin proces de industrializare, precum Singapore, sau Hong Kong. Patrunderea pe piata din China a avut loc abia in 1990, iar in India in 1996. In ceea ce priveste intrarea pe piata din India, trebuie precizat faptul ca a pus o serie de dificultati companiei, prin prisma faptului ca un procent semnificativ din populatia Indiei este vegetarian, puterea de cumparare limitata a acesteia si faptul ca India avea o economie inchisa.

Cu toate acestea, India reprezenta o piata de desfacere uriasa, avand o populatie de aproape 4 ori mai mare decat a Statelor Unite, aproximativ 950 de milioane. Totodata, India era a 5-a economie mondiala, avand al 3-lea PIB in Asia in anul 1999. In ceea ce priveste economiile emergente, este considerata ca fiind pe locul 2, in urma Chinei.

Cu toate ca McDonald's mai fusese nevoita si in trecut sa-si adapteze produsele la specificul local al pietei, gradul de adaptare pe care il presupune piata din India este unul mult mai ridicat. McDonald's s-a vazut nevoit sa-si inlocuiasca produsul de baza, Big Mac, cu Maharaja Mac, produs pe baza de carne de miel, si gandit sa respecte atat obiceiul hindus (care interzice consumul de carne de vita), cat si pe cel musulman (care restrictioneaza consumul de carne de porc).

Pentru a-si mentine o imagine de top in viziunea clientilor, compania a apelat la reduceri periodice de pret, si la promotii, iar clientii beneficiau de asa-numitele "econoMeals". Strategiile de pret ale McDonald's, precum si promotiile speciale, erau influentate de catre concurenta, reprezentata de companii precum KFC, Pizza Hut sau Wimpy's.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz McDonald's.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
4/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
1 835 cuvinte
Nr caractere:
9 320 caractere
Marime:
52.76KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
studiu, studiu caz, mec, mcdonalds, firma, restaurant, companie, franciza
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!