Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2174
Mărime: 14.90KB (arhivat)
Publicat de: Cezar Antal
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Compania Lifestyle Cars Ltd. este un producator de masini care isi distribuie automobilele in Marea Britanie prin intermediul unui lant de distribuitori autorizati. Este dificil pentru un potential dealer sa devina autorizat deoarece trebuie sa respecte standardele calitative ridicate impuse de Lifestyle Cars. Competitia in ceea ce priveste autorizarea ca dealer pentru aceasta companie a fost intotdeauna una acerba, deoarece masinile produse de Lifestyle Cars sunt bune si se vand bine.

Identificarea problemelor

Problema 1. Managementul dealer-ului Ratchetts este ineficient

Cauze:

Una dintre principalele cauze ale ineficientei managementului companiei este comunicarea deficitara dintre departamente, lucru evidentiat si de nemultumirea angajatiilor manifestata prin comentariile facute de catre acestia.

Faptul ca prinicipala modalitate de remunerare a angajatiilor este bazata pe comisioanele obtinute in urma vanzarii realizate impreuna cu lipsa unui regulamet strict in ceea ce priveste programul de lucru duce la numeroase neintelegeri.

La toate acestea se adauga divergentele aparute in urma impartirii comisioanelor.

Efecte:

Daca problema nu se va rezolva, situatia tensionata din cadrul companiei la nivelul angajatiilor se va mentine si chiar accentua putandu-se astfel pierde angajati valorosi. Acestia fiind nemultumiti de conditiile de lucru, se vor orienta catre alte companii cu un mediu de lucru mai organizat si mai placut care ofera mai multe satisfactii profesionale.

Clientii se vor reorienta spre un alt producator sau un alt dealer, nemultumiti fiind serviciile oferite, asfel va scadea volumul vanzarilor fapt ce va duce la deteriorarea relatiilor cu Lifestyle Cars Ltd putandu-se ajunge chiar la pierderea dreptului de a vinde masini de tip nou.

In cazul in care managementul firmei Ratchetts nu va rezolva problemele de ordin intern se poate ajunge chiar la incetarea colaborarii cu firma Lifestyle Cars Ltd, fapt ce va dauna grav intereselor si imaginii companiei.

Problema 2. Relatia cu clientii.

Cauze:

Lipsa de eficienta si profesionalism a angajatilor din departamentul de service atrage cu sine nemultumirea clientilor cu privire la modul in care masinile acestora sunt reparate.

Colaborarea deficitara dintre departamentul de service si cel care se ocupa cu gestionarea pieselor auto duce la intarzieri mari in procesul de reparare a defectiunilor constatate.

Nerespectarea atributiilor de catre angajati, care au ca scop castigarea unor comisioane cat mai mari si mai putin satisfacerea clientiilor.

Efecte:

In cazul nerezolvarii problemei clientii vor renunta sa achizitioneze masini de la firma Ratchetts reorientandu-se spre un alt dealer, acest lucru ducand la scaderea volumului vanzarilor atat la masinile noi cat si la cele second-hand. Astfel principala conditie impusa de producator nu va mai fi respectata si firma va pierde dreptul de a fi dealer Lifestyle Cars Ltd.

In plus, exista posibilitatea pierderii clientilor pe segmentul de service auto cauzata de intarzierile prea mari in rezolvarea problemelor.

Solutii alternative

Problema 1. Managementul dealer-ului Ratchetts este ineficient

Solutia 1:Reorganizarea departamentelor din interiorul firmei printr-o noua organigrama.

Avantaje:

- Acest lucru poate rezolva multiplele probleme de comunicare existente la nivelul companiei.

- Imbinarea unor departamente va duce la o reducere de personal si implicit angajatii ramasi vor putea fi motivati din punct de vedere financiar printr-o remunerare superioara celei actuale.

- Ratchetts poate sa controleze mai bine activitatea firmei din pozitia de CEO, avand mai putini subordonati.

- Tensiunile din departamentul de vanzari ar fi diminuate ca urmare a imbinarii celor doua activitati desfasurate in ceea ce priveste vanzarile de masini noi si respectiv second hand.

- Organizatia este mai sensibila la semnalele venite din partea pietei deoarece circuitele informationale din cadrul firmei sunt mai scurte.

Dezavantaje:

- Angajatii vor fi nemultumiti deoarece o parte din ei isi vor pierde locul de munca

- Existenta unor costuri legate de implementarea acestei masuri pentru disponibilizarea angajatilor considerati ineficienti

- Lifestyle Cars ar putea sa se opuna acestei noi organizari motivand faptul ca nu mai respecta cerintele originale ale firmei

Solutia 2: Schimbarea politicilor interne prin crearea unui regulament pe care toti angajatii vor trebui sa il respecte. Regulamentul va face referire la modul de acordare a comisioanelor si la modul de remunerare a celor din departamentul de service.

Avantaje:

- Posibilitatea aparitiei unor rezultate satisfacatoare intr-un timp relativ scurt

- Costuri mici si beneficii mari

- Solutie care este eficienta atat pe termen scurt cat si pe termen lung

- Situatia se va detensiona pentru ca fiecare angajat isi va cunoaste responsabilitatile si beneficiile

Dezavantaje:

- Aceasta solutie nu va rezolva problema dintre departamentul de vanzare masini noi si cel de vanzare masini second-hand

- Angajatii din departamentul service vor fi tentati sa prelungeasca timpul acordat repararii unui autovehicul pentru a primi o remunerare mai mare.

- Noul regulament poate crea disensiuni intre angajati si manager

Preview document

Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 1
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 2
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 3
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 4
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 5
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 6
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 7
Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz - Lifestyle Cars Ltd.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Studiu de Caz - Lifestyle Cars

Compania Lifestyle Cars Ltd. este un producator de masini care isi distribuie automobilele in Marea Britanie prin intermediul unui lant de...

Ai nevoie de altceva?