Studiu de Caz - Fundamentarea si Elaborarea Strategiei a SC Protcom SA

Cuprins referat Cum descarc?

1.Managementul strategic. 
Definire. Rol. Arii de interes 3
2.Fundamentarea si elaborarea strategiei a 
S.C.PROTCOM S.A 4
2.1.Stabilirea tipului, locului si rolului organizatiei in
cadrul domeniului de activitate 4
2.2.Premisele strategiei 5
2.3.Modalitati de fundamentare a strategiei 5 
2.4.Niveluri de realizare a strategiei 6
2.5.Elaborarea strategiei 6 
2.6.Evaluarea strategiei 9


Extras din referat Cum descarc?

1. Managementul strategic. Definire. Rol. Arii de interes.
Managementul strategic este una dintre formele de conducere moderne, axata pe schimbarile si modificarile ce trebuie operate in cadrul organizatiei si in interactiunile acesteia cu mediul in care functioneaza, pentru a evita producerea unor situatii in care bunurile si serviciile oferite de organizatie , fabricatia si vanzarea acestora, intreaga activitate desfasurata sa devina depasite, in neconcordanta cronica in raport cu schimbarile produse.
Managementul strategic si-a facut intrarea "oficiala" in lumea specialistilor in management in anul 1973, cu ocazia primei conferinte internationale asupra managementului strategic organizata de I.Ansoff la Universitatea Vanderbilt. 
Managementul strategic nu se mai prezinta ca un proces de formare a strategiei suprapus sistemului de gestiune existent in organizatie, ci ca un mod particular de gestiune a acesteia, vizand asigurarea unei "cuplari" stranse intre strategia globala si politicile operationale. 
Managementul strategic cuprinde activitati asociate deciziilor, precum planificarea, inclusiv stabilirea scopurilor si a obiectivelor precum si esalonarea in timp a realizarii lor. Este procesul folosit in firmele moderne pentru a ajuta managerii sa raspunda unor intrebari "strategice" precum: Unde se afla organizatia?, Incotro trebuie sa se indrepte?, Ce schimbari si ritmuri exista in mediul ambiant al organizatiei si cu ce ritm se produc?, Ce curs de actiune poate ajuta organizatia in indeplinirea obiectivelor si scopurilor sale?.
Dezvoltarea semnificativa a proceselor de management strategic inceputa in perioada 1970-1980, sub forma de "planificare pe termen lung", "planificare, programare, bugetare", "business policy", s-a accentuat datorita influentei mediului extern si a mediului intern in formularea si implementarea strategiilor si planurilor. Aceasta abordare este astazi cunoscuta sub denumirea de management strategic si presupune acordarea unei atentii deosebite in noua arii de interes: 
- Stabilirea misiunii organizatiei, inclusiv declararea scopurilor si a filosofiei organizatiei.
- Dezvoltarea unei imagini a organizatiei, care sa reflecte conditiile interne ale acesteia.
- Evaluarea mediului extern al organizatiei, in sensul cunoasterii factorilor competitivi si a celor contextuali.
- Analiza posibilelor optiuni rezultate din compararea profilului organizatiei cu cerintele mediului extern.
- Stabilirea unui set de obiective pe termen lung si formularea strategiei generale, ambele fiind necesare pentru indeplinirea scopurilor propuse.
- Identificarea optiunilor strategice luate in considerare in vederea indeplinirii misiunii organizatiei.
- Formularea unor obiective pe termen scurt, derivate din strategia generala si din obiectivele pe termen lung.
- Implementarea deciziilor strategice bazate pe alocarea resurselor disponibile si pe accentuarea corelarii sarcinilor salariatilor.
- Revizuirea si evaluarea succesului strategiei, care sa serveasca drept baza pentru control si ca punct de plecare pentru viitoarele optiuni strategice si decizii.
Din aceste noua zone de interes, managementul strategic preia planificarea, indrumarea, dirijarea, organizarea, controlul deciziilor strategice si a modalitatilor strategice de actiune. O strategie de organizatie reflecta competentele acesteia despre cum sa fie competitive, cu cine sa rivalizeze, unde, cand, cum si de ce.
Managementul strategic se situeaza intr-un camp de preocupari vast, care este organizatia, considerata fata de mediu ca o entitate holistica, globala si deschisa. 
2. Fundamentarea si elaborarea strategiei a S.C.PROTCOM S.A.
2.1. Stabilirea tipului, locului si rolului organizatiei in cadrul domeniului de activitate.
S.C.PROTCOM S.A., Institut de studii si cercetari pentru lucrari tehnico-edilitare, functioneaza sub forma juridica de societate comerciala pe actiuni, conform legilor in vigoare, fiind inregistrat la Camera de Comert si Indutrie a Romaniei, sub nr. J/40/2443/1991.
Obiectul de activitate al institutului il constituie realizarea de studii si proiecte si oferirea de servicii de consultanta in domeniul echiparii teritoriului precum si realizarea de lucrari cu caracter edilitar aferente localitatilor si agentilor economici din tara.
S.C.PROTCOM S.A. este o organizatie publica cu un capital social de 1.248.200 lei si un patrimoniu de 4.200.000 lei. Structura actionariatului este urmatoarea: 58% din actiuni apartin A.P.A.P.S., 31% apartin managerilor, iar 11% apartin S.I.F. Muntenia. Principalii clienti ai institutului sunt: regiile autonome din domeniul gospodariei comunale si locative cu activitati de investitii, consiliile locale, consiliile judetene. Sursele de finantare sunt interne, provenind de la organizatiile economice sau administrative sau externe,provenind de la B.E.R.D., B.M., programul PHARE,pentru lucrari de investitii. In afara acestora exista credite pe furnizor, precum si granturi obtinute de la unele tari puternic industrializate(Germania, Franta, Japonia).
Obiectul de activitate deosebit de complex al institutului, experienta specialistilor sai, fac dificila existenta unei veritabile concurente din partea organizatiilor publice sau private din tara. Totusi, pentru anumite tipuri de lucrari tehnico-edilitare sau de activitati de prestari servicii, exista unele organizatii care pot reprezenta potentiali concurenti pentru S.C.PROTCOM S.A.
2.2. Premisele strategiei
In momentul actual, al conceperii strategiei pentru perioada 2009-2011, S.C.PROTCOM S.A. se afla in faza de maturitate a ciclului sau de viata. De aceea, consideram ca, pentru evitarea declinului, un nou impuls dat activitatii institutului poate fi asigurat numai de realizarea unor strategii partiale, alaturi de cea generala. Dintre acestea, prezinta importanta pentru noi tipurile de activitati usor identificabile in cadrul institutului, sub forma departamentelor, pentru care propunem realizarea unor strategii partiale.
Strategia propusa de noi influenteaza majoritatea detinatorilor de interese al institutului. Acestia sunt: statul ca actionar proprietar, salariatii(334 persoane), managementul de nivel superior (3 persoane), clientii, bancile, furnizorii de echipamente, utilitati. 
2.3. Modalitati de fundamentare a strategiei
Prognozele efectuate in domeniul de activitate al S.C.PROTCOM S.A. atesta faptul ca in anii care urmeaza vor exista din ce in ce mai multe comenzi pentru diverse lucrari. In multe localitati din tara, urbane si rurale, lucrarile tehnico-edilitare existente nu se ridica la nivelul calitativ si cantitativ cerut de o economie de piata moderna si de o societate aflata la inceputul mileniului trei. Avand in vedere ca exista programe guvernamentale in acest domeniu, cu finantare interna si externa asigurata deja pentru urmatorii ani, apreciem ca si problema sustinerii financiare este,in mare masura rezolvata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - Fundamentarea si Elaborarea Strategiei a SC Protcom SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!