Structuri Organizatorice la Nivel de Intreprindere Pentru Implementarea Marketing - Controllingului

Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Se poate spune ca, in economie, ca si in natura, reusesc sa supravietuiasca si sa
aiba succes doar intreprinderile care au capacitatea de a se adapta la mediul
inconjurator. Acest lucru se bazeaza pe teoria filozofului sociodarwinist Herbert
Spencer survival of the fittest (supravietuirea celor mai tari). In special, pe plan mondial,
intr-un mediu economic aflat intr-o permanenta schimbare si cu o concurenta din ce in
ce mai puternica, pentru o intreprindere este foarte important sa detina aceasta
capacitate de a se adapta la mediul inconjurator. Controllingul este un instrument
de sprijin al managementului unei intreprinderi, care, printr-o permanenta informare a
managerilor, incearca sa formeze si sa dezvolte aceasta capacitate de adaptabilitate
a companiilor la mediul economic in care activeaza.
In aceasta lucrare sunt prezentate diverse moduri de implementare
a controllingului, respectiv a marketing-controllingului in structura intreprinderii.
In general se deosebesc diferite moduri de implementare a marketing-controllingului
la nivel de intreprindere in functie de modul de organizare a intreprinderii. Astfel putem
deosebi marketing controlling in intreprinderi cu structuri de tip functional, de tip
matrice si cu structuri de tip procesual. Pentru toate aceste tipuri de structuri sunt
prezentate modele de implementare a controllingului si a marketing-controllingului.
In final sunt prezentate concluziile acestei analize.
2. Conceptul de marketing-controlling
Dezvoltarea dinamica a mediului economic la nivel mondial confrunta
managementul diverselor intreprinderi cu problema unei permanente adaptari la mediul
economic pentru a se asigura viabilitatea intreprinderii. Pentru a tine pasul cu
dezvoltarile mediului in care functioneaza intreprinderea, cum ar fi schimbari in
structura branselor, intensificarea concurentei, evolutiile tehnologice foarte rapide,
precum si schimbari psihosociale si culturale, s-a simtit nevoia unui departament care sa
se ocupe cu o permanenta analiza a situatiei intreprinderii raportate la mediul
inconjurator. Pentru acest lucru s-a dezvoltat controllingul.
Ehrmann defineste controllingul ca departamentul unei intreprinderi care are
functia de a sustine conducerea intreprinderii prin activitati de planificare, informare,
analiza, control si coordonare (Ehrmann, 2004, p. 18). Completand aceasta definitie,
controllingul are rolul de a aduna informatii despre intreprindere si despre mediul in
care aceasta functioneaza, pentru a le analiza, prelucra si interpreta. Aceste informatii
trebuie prelucrate astfel incat sa sustina managementul in luarea deciziilor si in
elaborarea planificarii intreprinderii. De asemenea, prin interpretarea datelor obtinute
controllerul trebuie sa remarce din timp punctele critice ale intreprinderii astfel incat
acestea sa poata sa fie inlaturate si sa descopere punctele tari ale intreprinderii pentru ca
acestea sa fie dezvoltate (Peemoller, 1992, p. 50).
Dupa cum am mentionat mai devreme controllingul este un instrument de
sustinere si completare a managementului unei intreprinderi, care, printr-un sistem
informational bine pus la punct, sa contribuie la luarea deciziilor de catre manager.
Diferenta dintre controller si manager consta in faptul ca managerul este cel care ia
decizii. Controllerul nu are dreptul de a lua deciziile, el doar trebuie sa pregateasca si sa
sustina deciziile luate de manager cu un sistem informational bine pus la punct. De
asemenea, managerul este cel care realizeaza planificarea intreprinderii, in general pe
baza datelor puse la dispozitie de controller (Peemoller, 1992, p. 50).
Termenul de ,,controlling" este un termen foarte controversat, datorita
multitudinii de traduceri si interpretari pe care acesta le are. Principalul motiv pentru
interpretarea gresita a termenului ,,controlling" consta in traducerea acestuia cu
,,control" sau ,,a controla". Dar de fapt controllingul reprezinta mai mult decat simplul
control din intreprindere, el fiind disciplina care se ocupa cu controlul si monitorizarea
datelor si indicatorilor intreprinderii.
Marketing-controllerul are datoria de a sustine marketing-managementul, prin
adunarea si prelucrarea de informatii referitoare la planificarea, analiza, controlul si
coordonarea activitatilor de marketing. Astfel principalele sarcini ale marketing-
controllerului sunt ca el sa exercite activitati de controlling in subsistemul
marketing, precum si sa comunice si sa faca schimb de informatii cu celelalte
departamente din intreprindere (Franke, Kotzle, 1995, p. 22).


Fisiere in arhiva (1):

  • Structuri Organizatorice la Nivel de Intreprindere Pentru Implementarea Marketing - Controllingului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!