Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2891
Mărime: 102.20KB (arhivat)
Publicat de: Draga Codreanu
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. INTRODUCERE 4
  2. CAPITOLUL I 5
  3. NOTIUNI TEORETICE DESPRE STRUCTURA ORGANIZATORICA A INTREPRINDERII 5
  4. CAPITOLUL II 9
  5. STUDIU DE CAZ – HOTEL TOLEA 9
  6. Structura organizatorica pentru SC .TOLEA. SA 10
  7. BIBLIORAFIE 16

Extras din referat

INTRODUCERE

Prin structură organizatorică se înţelege ansamblul persoanelor cu funcţii de conducere si a compartimentelor de muncă tehnice, economice şi administrative, modul cum sunt acestea constituite şi grupate precum şi legăturile ce se stabilesc între ele în vederea funcţionării normale a întreprinderii. Pentru împărţirea unei organizaţii în grupuri sau unităţi de muncă, trebuie să se ţină cont de faptul că este importantă gruparea oamenilor în aşa fel încât să fie asigurate comunicarea, coordonarea şi cooperarea dintre oameni şi împărtăşirea unor obiective şi resurse comune.Îndeplinirea de către o întreprindere a obiectivelor stabilite în condiţii cât mai eficiente necesită în primul rând o conducere cât mai competentă şi un cadru organizatoric raţional care se realizează prin elaborarea structurii sale organizatorice.Structura organizatorică trebuie efectuată în vederea asigurării cadrului organizatoric pentru atingerea obiectivelor întreprinderii în condiţii cât mai eficiente, cu mai multă uşurinţă. A concepe o structură organizatorică eficace nu este o activitate managerială simplă. Pentru a face ca structurile organizatorice să corespundă situaţiilor concrete sunt de rezolvat multe probleme, incluzând atât definirea genurilor de posturi ce trebuie acoperite, cât şi găsirea oamenilor potriviţi să facă acest lucru. Modul de selectare a personalului este stabilit de către conducerea întreprinderii care hotărăşte metodele prin care îşi va alege angajaţii. Sistemul organizaţional trebuie să realizeze obiectivele stabilite în condiţiile minimizării costului economic şi social, contribuind astfel la armonizarea intereselor individuale şi de grup. Funcţionalitatea structurii organizatorice este condiţionată atât de factori endogeni cât şi de factori exogeni firmei, analiza acestora constituind o rezervă nelimitată în creşterea eficienţei managementului firmei. În categoria factorilor endogeni se situează de regulă cei 4 P, şi anume: produsul, preţul, plasarea şi promovarea. În categoria factorilor exogeni se situează acei factori asupra cărora firma poate exercita un control mai redus şi care sunt caracterizaţi prin eterogenitate;între aceşti factori putem include:cererea de produse, practicile comerciale, concurenţa,conjunctura, cultura, tehnologia, legislaţia etc

CAPITOLUL I

NOTIUNI TEORETICE DESPRE STRUCTURA ORGANIZATORICA A INTREPRINDERII

Structura întreprinderii , componenta a structurii generale a firmei, reflecta “anatomia întreprinderii”; modul de concepere, detaliere si implementare a acesteia influenteaza nemijlocit activitatile impuse de realizarea obiectivelor întreprinderii.

Structura organizatorica reprezinta ansamblul persoanelor, subdiviziunilor organizatorice (directii, compartimente) si relatiile acestora orientate spre realizarea obiectivelor prestabilite ale întreprinderii.

Partile componente ale unei structuri organizatorice sunt :

1) Varful strategic- este o component esentiala a structurii organizatorice ce cuprinde managerii de la nivelul ierarhic superior:presedintele, directorul general, cnsiliul de administratie si comitetul de directive.

2) Centru operational- este compus din membrii organizatiei- operatorii- a caror munca este direct legata de producerea si comerializarea bunurilor si serviciilor.

3) Linia ierarhica este formata din cadre situate intre varful strategic si centrul operational si care asigura legatura dintre acestia.

4) Tehnostructura cuprinde analişti care acţionează asupra muncii altora fără însă a interveni direct pe fluxul de producţie.

5) Suportul logistic – este vorba de persoane care fac parte din compartimente specializate dincolo de fluxul de muncă şi care au sarcina de a furniza servicii indirecte.

Linia ierarhica

In anslamblul ei structura organzatorica are doua mari parti:

• Structura functionala (de conducere)

• Structura operationala (de productie, conceptie)

Bibliografie

1) Anisoara Duica, MANAGEMENT, Ed. Blibiotheca, 2008

2) Anisoara Duica, Gabriel Croitoru, Ion Stegaroiu, Paraschiv Vagu, PERFECIONAREA MANGEMENTULUI, Ed. Blibliotheca, 2014

3) www.wikipedia.ro

4) www.hoteltolea.ro

Preview document

Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 1
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 2
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 3
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 4
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 5
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 6
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 7
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 8
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 9
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 10
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 11
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 12
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 13
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 14
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 15
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 16
Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Structura organizatorica - studiu de caz Hotel Tolea.docx

Alții au mai descărcat și

Căi de creștere a motivației angajaților în cadrul companiei SC Boromir SA

Motivarea personalului a înregistrat în ultima vreme o importanță foarte mare deoarece resursa umană a căpătat valențe tot mai însemnate. Practic...

Structura Organizatorică a Firmei

DEFINIREA SI IMPORTANTA STRUCTURII ORGANIZATORICE Desi notiunea de structura organizatorica a fost abordata în numeroase lucrari, asupra sa nu s-a...

Analiza motivării resurselor umane în cadrul societății comerciale S.C. Engie România S.A.

Această lucrare a fost redactată cu scopul de a prezenta şi analiza modalitatea de motivare a resurselor umane în cadrul societăţii comerciale...

Structura organizatorică la SC Internațional SA

CAPITOLUL 1 DEFINIREA ŞI IMPORTANŢA STRUCTURII ORGANIZATORICE 1.1. Structura organizatorică- Aspecte generele - reprezintă procesul de...

Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România

ORGANIZAREA STRUCTURALA ÎN INSTITUTIILE SI AUTORITATILE PUBLICE Organizarea structurala consta în reprezentarea si dispunerea elementelor...

Sistemul informațional la firma Elmond Com SRL

1.1 MISIUNEA FIRMEI : S.C. ELMOND COM S.R.L. doreste sa realizeze si sa mentina o inalta calitate a produselor si lucrarilor efectuate,oferind...

Structuri Organizatorice

CAPITOLUL I Aspecte teoretice cu privire la structura organizatorică 1.1. Definirea si importanta structurii organizatorice Nu se poate imagina...

Organizarea structurală și principiile elaborării structurilor organizatorice

Introducere Organizarea structurala reprezinta cea de-a doua componenta de baza a firmei. Prin organizarea structurala se asigura modelarea...

Ai nevoie de altceva?