Strategii de crestere
- Strategia concentrarii:
- dezvoltarea pietei
- dezvoltarea produsului
- integrarea orizontala
La strategia de crestere am adoptat urmatoarele decizii:
- Dezvoltarea pietei:- constand in achizitionarea unor noi produse situate in zona centrala a Moldovei, extinzandu-se astfel in continuarea zonei de S a Moldovei;
- Dezvoltarea produsului:- consta in imbunatatirea calitatii vinului prin aducerea uneo tehnologii performante si prin crearea de noi produse cum ar fi: distilatele de vin, otet;
- Integrare orizontala:- societatea se hotaraste sa faca parteneriate care pana la urma cumpara acele firme, cu produse si servicii similare, cum ar fi vinalcool.
- Strategia integrarii verticale
-societatea decide sa achizitioneze mai multe firme producatoare de vinuri in vederea integrarii in amonte;
-dezvoltarea in aval consta in faptul ca se dezvolta capacitatile de productie in care se realizeaza semifabricate din vin (otetul)
- Strategia diversificarii
-promovarea unor activitati in domenii de afaceri care se diferentiaza in mod clar de domeniul de afaceri current al firmei, cum ar fi moda "saloanelor de vin", in anumite restaurante unde se serveste cu pecadere vin
- Diversificarea cincentrica- patrunderea in domenii de afaceri diefrite de cel current dar oarecum inrudite din punct de vedere al materiei prime (distilatele din vin)
- Diversificarea prin conglomerate-intrarea in domenii de afaceri cmplet diferite si fara nici o legatura cu domeniul curent al firmei, adica intrarea societatii in industria maselor plastice (pet-uri de unica folosinta pentru otet)
Strategii concurentiale(de afaceri)
Firma precizeaza ce domenii de afaceri va aborda si cum vor fi distribuite resursele ei intre aceste domenii.
Dominarea globala prin costuri scazute
-firma scade costurile de productie dorind sa obtina cel mai mic pret de pe piata, oferind in schimb produse la o calitate mai buna
Diferentierea produselor sau serviciilor
-imaginea companiei este primordiala si dorim ca de fiecare data cand se vorbeste despre vin, toata lumea sa aiba in imagine sigla vinului: "Vincon Vrancea"
Strategii ofensive si defensive
Producatorii "Vincon Vrancea" urmaresc activitatea companiei lor dar in acelasi timp si derularea activitatilor companiilor concurentiale. Astfel se surprind atat punctele tari cat si cele slabe ale competitorilor si initierea unor ofensive de amploare dupa analizarea in detaliere a acestora.
Strategii ofensive
Fructificarea punctelor slabe ale competitorilor
- -se obtin noi avantaje strategice: pretul, modul si tactica promovarii vinului
- -vizarea punctelor slabe ale competitorilor are mai mari sanse de reusita ecat punctele tari; compania se orienteaza sa distribuie vin in regiunile si supermarket-urile pe care celelalte firme le neglijeaza
Initierea unor ofensive de amploare
"Vincon Vrancea" este lider national al producatorilor de vin deoarece 20 de unitati de productie si resurse suficiente are facilitate de imbuteliere si o tehnologie avansata de prelucrare a materiei
Ofensiva intr-o sfera cu character de pionerat
Compania urmareste extinderea in noi arii geografice a podgoriilor analizand piata si avand drept scop satisfacerea nevoilor clientilor
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.