Strategii de Comunicare

Extras din referat Cum descarc?

Pasii care trebuie urmati pentru realizarea unei astfel de strategii
1 analiza situatiei existente
2 auditul-cine,ce spune, in ce cadru,cu ce effect
3 problemele care trebuie rezolvate
4 stabilirea strategiei
Planul de comunicre trebuie sa cuprinda
1 descrierea unitatii,valori,misiune
2 organigrama
3 obiectivele de comunicare
4 publicul tinta
5 modalitatile si canalele de comunicare
6 posibile constrangeri
7 buget
8 evaluarea planului
Strategia trebuie realizata tinand cont in primul rand de publicul tinta:daca aceasta este destinata publicului intern(angajati) sau celui extern

Strategia de comunicare externa a DGFP 

Descrierea institutiei.Valori ,misiune

De la 1 ianuarie 2004, activitatile fiscale realizate de Ministerul Finantelor Publice au fost regrupate in cadrul unei entitati unice, respectiv, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) subordonata ministerului.
Modernizarea administratiei fiscale are ca obiectiv si oferirea unei asistente de calitate contribuabilului, bazata pe o noua relatie cetatean -functionar
Directia Generala a Finantelor Publice este institutie publica - unitate teritoriala a ANAF, prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului. 
Fundamentele unui management performant care este abordat de catre DGFP se bazeaza pe obiectivele care si le propune institutia, pe domeniile de performanta, prioritati si strategii. Urmatoarea etapa o reprezinta factorul uman, angajatii, care trebuie sa tinda permanent spre un grad cat mai inalt de profesionalizare, dar si de satisfactie.
Relatiile Publice actioneaza, in plan general, pe doua cai distincte, dar care interactioneaza in permanenta, fiind indisolubil legate prin modul in care trebuie sa se faca transmiterea informatiilor:
o Comunicare institutionala interna, care se refera la cei care impartasesc aceeasi identitate institutionala;
o Comunicare institutionala externa, care se refera la urmatoarele tipuri majore de publicuri: mass-media, comunitatea (contribuabilii), institutiile descentralizate 
. In acest domeniul se cauta echilibru intre realizarea comunicarii, consilierea si instruirea strategica a tuturor salariatilor din DGFP , in legatura cu reponsabilitatile lor de comunicare.
Astfel, lipsa de comunicare interna, atat pe orizontala (intre angajati), cat si pe verticala (intre management si angajati) poate deveni un factor negativ important in determinarea unui moral scazut al angajatilor. La aceasta se poate adauga si o interactiune de proasta calitate cu celelalte publicuri ale organizatiei, care poate duce la lezarea reputatiei acesteia, pentru ca angajatii sunt in prima linie a oricarei organizatii.. Modul in care acesti oameni lucreaza impreuna si modul in care lucreaza cu ei duc la crearea unei culturi organizationale, care va avea o puternica influenta asupra felului in care angajatii se comporta in relatiile cu altii si cu cei din afara, afectand felul in care este perceputa organizatia.
Angajamentele in materie de comunicare externa se realizeaza prin intermediul a cinci valori
Pentru a determina contribuabilii sa-si indeplineasca in mod voluntar obligatiile fiscale si pentru a imbunatati relatiile cu contribuabilii, ANAF se angajeaza ca in politica de comunicare externa sa respecte principiile urmatoare:
1 Informare gratuita
Informare gratuita pentru toti contribuabilii
Transmiterea informatiilor in cadrul comunicarii cu contribuabilii este gratuita si deschisa tuturor contribuabililor. Toate categoriile de contribuabili sunt la fel de importante pentru DGFP 
2 Transparenta
Pornind de la dreptul la informare al cetatenilor potrivit Constitutiei Romaniei, fiecare unitate fiscala din cadrul DGFP trebuie sa aplice in mod consecvent principiul transparentei in relatia cu contribuabilii, asigurand in acelasi timp confidentialitatea informatiilor cu caracter personal.
3 Calitate
Calitatea informatiilor transmise contribuabililor
- Informatiile personalizate transmise de catre DGFP la solicitarea contribuabililor, trebuie sa fie clare, corecte si complete;
- Informatiile cu caracter general adresate de catre DGFP contribuabililor trebuie sa urmareasca transmiterea fidela a mesajului institutional.
4 Respect reciproc
Respect si consideratie
Relatia dintre DGFP si contribuabili se bazeaza pe respect si consideratie reciproca, amabilitate si cooperare.
5 Adaptabilitate
Adaptarea administratiei fiscale la cerintele contribuabililor
In relatia sa de parteneriat, DGFP se adapteaza necesitatilor contribuabililor pentru indeplinirea voluntara a tuturor obligatiilor privind impozitele, taxele si contributiile sociale.
Atributii
-gestioneaza comunicarea cu mass-media
-realizeaza strategia de comunicare atat interna cat si externa a institutiei
-mediatizeaza activitatea institutiei prin communicate de presa sau alt tip de materiale
-monitorizeaza presa scrisa ,audio si video
-realizeaza materiale informative
-deruleaza activitati de evaluare a imaginii institutiei
-asigura functionarea compartimentului de informare publica infiintat in baza Legii 544/2001 privind liberal acces la informatii de interes public
-asigura legatura cu birouri similare din alte institutii
Scopul strategiei
Prezenta strategie recunoaste comunicarea externa ca element major in politica administratiei fiscale, care vizeaza imbunatatirea civismului fiscal si instituie un cadru unitar al relatiilor DGFP cu contribuabilii. Elaborarea acestei strategii este expresia angajamentului DGFP pentru un parteneriat transparent in relatia cu contribuabilii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Comunicare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!