Extras din referat
Pasii care trebuie urmati pentru realizarea unei astfel de strategii
1 analiza situatiei existente
2 auditul-cine,ce spune, in ce cadru,cu ce effect
3 problemele care trebuie rezolvate
4 stabilirea strategiei
Planul de comunicre trebuie sa cuprinda
1 descrierea unitatii,valori,misiune
2 organigrama
3 obiectivele de comunicare
4 publicul tinta
5 modalitatile si canalele de comunicare
6 posibile constrangeri
7 buget
8 evaluarea planului
Strategia trebuie realizata tinand cont in primul rand de publicul tinta:daca aceasta este destinata publicului intern(angajati) sau celui extern
Strategia de comunicare externa a DGFP
Descrierea institutiei.Valori ,misiune
De la 1 ianuarie 2004, activitatile fiscale realizate de Ministerul Finantelor Publice au fost regrupate în cadrul unei entitati unice, respectiv, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) subordonata ministerului.
Modernizarea administratiei fiscale are ca obiectiv si oferirea unei asistente de calitate contribuabilului, bazata pe o noua relatie cetatean –functionar
Directia Generala a Finantelor Publice este institutie publica - unitate teritoriala a ANAF, prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului.
Fundamentele unui management performant care este abordat de catre DGFP se bazeaza pe obiectivele care si le propune institutia, pe domeniile de performanta, prioritati si strategii. Urmatoarea etapa o reprezinta factorul uman, angajatii, care trebuie sa tinda permanent spre un grad cât mai înalt de profesionalizare, dar si de satisfactie.
Relatiile Publice actioneaza, în plan general, pe doua cai distincte, dar care interactioneaza în permanenta, fiind indisolubil legate prin modul în care trebuie sa se faca transmiterea informatiilor:
• Comunicare institutionala interna, care se refera la cei care împartasesc aceeasi identitate institutionala;
• Comunicare institutionala externa, care se refera la urmatoarele tipuri majore de publicuri: mass-media, comunitatea (contribuabilii), institutiile descentralizate
. În acest domeniul se cauta echilibru între realizarea comunicarii, consilierea si instruirea strategica a tuturor salariatilor din DGFP , în legatura cu reponsabilitatile lor de comunicare.
Astfel, lipsa de comunicare interna, atât pe orizontala (între angajati), cât si pe verticala (între management si angajati) poate deveni un factor negativ important în determinarea unui moral scazut al angajatilor. La aceasta se poate adauga si o interactiune de proasta calitate cu celelalte publicuri ale organizatiei, care poate duce la lezarea reputatiei acesteia, pentru ca angajatii sunt în prima linie a oricarei organizatii.. Modul în care acesti oameni lucreaza împreuna si modul în care lucreaza cu ei duc la crearea unei culturi organizationale, care va avea o puternica influenta asupra felului în care angajatii se comporta în relatiile cu altii si cu cei din afara, afectând felul în care este perceputa organizatia.
Angajamentele în materie de comunicare externa se realizeaza prin intermediul a cinci valori
Pentru a determina contribuabilii sa-si indeplineasca in mod voluntar obligatiile fiscale si pentru a îmbunatati relatiile cu contribuabilii, ANAF se angajeaza ca în politica de comunicare externa sa respecte principiile urmatoare:
1 Informare gratuita
Informare gratuita pentru toti contribuabilii
Transmiterea informatiilor în cadrul comunicarii cu contribuabilii este gratuita si deschisa tuturor contribuabililor. Toate categoriile de contribuabili sunt la fel de importante pentru DGFP
2 Transparenta
Pornind de la dreptul la informare al cetatenilor potrivit Constitutiei României, fiecare unitate fiscala din cadrul DGFP trebuie sa aplice în mod consecvent principiul transparentei în relatia cu contribuabilii, asigurând în acelasi timp confidentialitatea informatiilor cu caracter personal.
3 Calitate
Calitatea informatiilor transmise contribuabililor
- Informatiile personalizate transmise de catre DGFP la solicitarea contribuabililor, trebuie sa fie clare, corecte si complete;
- Informatiile cu caracter general adresate de catre DGFP contribuabililor trebuie sa urmareasca transmiterea fidela a mesajului institutional.
4 Respect reciproc
Respect si consideratie
Relatia dintre DGFP si contribuabili se bazeaza pe respect si consideratie reciproca, amabilitate si cooperare.
5 Adaptabilitate
Adaptarea administratiei fiscale la cerintele contribuabililor
În relatia sa de parteneriat, DGFP se adapteaza necesitatilor contribuabililor pentru îndeplinirea voluntara a tuturor obligatiilor privind impozitele, taxele si contributiile sociale.
Atributii
-gestioneaza comunicarea cu mass-media
-realizeaza strategia de comunicare atat interna cat si externa a institutiei
-mediatizeaza activitatea institutiei prin communicate de presa sau alt tip de materiale
-monitorizeaza presa scrisa ,audio si video
-realizeaza materiale informative
-deruleaza activitati de evaluare a imaginii institutiei
-asigura functionarea compartimentului de informare publica infiintat in baza Legii 544/2001 privind liberal acces la informatii de interes public
-asigura legatura cu birouri similare din alte institutii
Scopul strategiei
Prezenta strategie recunoaste comunicarea externa ca element major în politica administratiei fiscale, care vizeaza îmbunatatirea civismului fiscal si instituie un cadru unitar al relatiilor DGFP cu contribuabilii. Elaborarea acestei strategii este expresia angajamentului DGFP pentru un parteneriat transparent în relatia cu contribuabilii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategii de Comunicare.doc