Strategia Firmei - Fundamentul Selectarii si Utilizarii Instrumentarului Managerial

Extras din referat Cum descarc?

Definirea firmei
Firma poate fi definita ca grup de persoane, constituit pe baza unor criterii economice, sociale, tehnice si tehnologice ce deruleaza procese de munca, concretizate in obtinerea de bunuri economice in anumite conditii de eficienta.
Obiectivul fundamental al firmei il reprezinta obtinerea de cat mai mult profit, principala modalitate de armonizare a intereselor economice ale participantilor- directi si inderecti- la desfasurarea proceselor de munca.
Particularitati ale firmei
Firma, ca de altfel si organizatia, trebuie abordata sistemic. Sunt unanime aprecierile dupa care principalele caracteristici de sistem ale firmei se refera la faptul ca aceasta:
a) este un sistem socio- economic, in sensul ca procesele de munca desfasurate in cadrul sau produc valoare si valoare de intrebuintare, iar cei ce le exercita sunt grupe de persoane ( salariati ) cu roluri bine definite. 
b) este un sistem complex deoarece resursele angajate in realizarea obiectivelor sunt variate- materiale, umane, financiare, informationale.
c) este un sistem tehnico- material, situatie generata de multiple legaturi dintre unii factori de productie ( materii prime, materiale, echipamente) ce conduc la dependenta tehnologica dintre subdiviziunile organizatorice.
d) este un sistem deschis, fiind o componenta a altor sisteme cu grad de agregare ridicat cu care conlucreaza in domenii variate. Se caracterizeaza prin "intrari" si "iesiri" specifice prin care se delimiteaza de alte firme.
e) este un sistem organic-adoptiv, caracteristica generata de adaptarea sa continua, prin schimbare, la conditiile de mediu ambiant, national si international si influentarea comportamentului acestuia din urma.
este un sistem predominant operational intrucat procesele de executie sunt determinante cantitativ, acestea dand consistenta obiectului de activitate al firmei.
Abordarea sistemica a firmei implica o abordare sistemica a mediului ambiant national si international, prin prisma factorilor de influenta- economici, de management, tehnici si tehnologici, demografici, socio- culturali, politici, eclogici, juridici.
Definirea si importanta strategiei organizationale
In ultimii ani, cuvantul "strategie" s-a regasit din ce in ce mai des in vocabularul cotidian. Discutam de strategia intreprinderii, strategia 
Guvernului sau uneori de o lipsa a strategiei, avem strategie de preaderare la Uniunea Europeana etc.
Cuvantul "strategie" isi are originea in limbajul militar din Grecia si poate fi definit dupa cum urmeaza:"stiinta si arta de a conduce o campanie militara prin combinarea si utilizarea diferitelor mijloace pe o scara larga pentru castigarea avantajului in razboi; utilizarea unei manevre destinate infrangerii inamicului in razboi".
Paralela cu mediul de afaceri este evidenta. Similar unei situatii de razboi, mediul de afaceri este brutal, ostil si neprietenos. Competitia este la un nivel inalt, unde numai firmele cele mai putermice, mai flexibile vor supravietui si unde companiile incapabile sa lupte eficace vor pieri. Teoria managementului strategic a fost dezvoltata pentru a ajuta sa intelegem si sa analizam actiunile necesare pentru a conduce in mod eficace si eficient intreprinderea in cadrul acestui mediu ostil. Firma va trebui sa inteleaga pozitia pe care o ocupa pe piata, propriile puncte forte si puncte slabe, cat si pe cele ale concurentilor sai. Concomitent, ea trebuie sa-si inteleaga clientii si sa poata livra produse si servicii la un pret si calitate care vor genera suficiente vanzari pentru a asigura o supravietuire si dezvoltare a firmei.
Problema fundamentala cu care se confrunta intreprinderea este aceea ca viitorul este in egala masura necunoscut si greu de anticipat. Cu alte cuvinte, noi nu stim ce se va intampla si nici nu dispunem de modalitati sigure de a afla. In mod obisnuit, mediul concurential este caracterizat prin schimbari continue: produse noi, metode mai ieftine de productie si distributie, noi veniti pe piata, noi reglementari juridice, etc. In momentul in care o firma introduce un nou design, o alta firma incearce sa-l copieze sau sa-l imbunatateasca. In momentul in care o firma micsoraza preturile pentru a deveni cea mai ieftina de pe piata, o alta firma va incerca sa o depaseasca. Ca raspuns la aceasta problema, firma s-ar putea increde in noroc sau sa continue la fel. Un astfel de curs de actiune este foarte probabil sa conduca spre esec. De aceea, este necesar un plan coerent de actiune, care sa produca setul dorit de rezultate. Cu alte cuvinte, intreprinderea trebuie sa-si revizuiasca in mod constant pozitia strategica prin propria prisma a schimbarilor de pe piata si din cadrul sau.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia Firmei - Fundamentul Selectarii si Utilizarii Instrumentarului Managerial.Doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!