Strategia diversificării conglomerate

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1255
Mărime: 10.22KB (arhivat)
Publicat de: Gregorian Cristea
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Strategia de diversificare reprezinta acel tip de strategie de dezvoltare care consta in marirea cifrei de afaceri pe baza maririi numarului de afaceri, produse, lucrari, servicii diferite in mod esential fata de afacerile desfasurate in mod curent.

Diversificarea poate fi concentrica si conglomerate.

Strategia diversificarii conglomerate sau a diversificarii fara legatura consta in dezvoltarea unor afaceri intre care nu exista nici un fel de legatura raportata la produs, piata sau tehnologii. Legatura este doar de natura financiara ,la care se adauga managementul comun la nivelul organizatiei. Colectionarea unor afaceri diferite are la baza cautarea performantei financiare. Caseta 1 prezinta exemplele a doua firme conglomerate. Singura sinergie ce se asteapta este cea financiara, tradusa in imbunatatirea profitabilitatii la nivelul organizatiei.

Caseta 1

Intreprinderea adopta o astfel de strategie atunci cand apreciaza ca intrarea in alte sectoare de activitate ii ofera oportunitati mai mari de sporire a profiturilor decat cele care se bazeaza pe cresterea cifrei de afaceri la produsele si activitatile curente.

Companiile, in general, decid intrarea in alte sectoare de activitate in doua moduri: prin descoperirea si dezvoltarea de noi produse/sectoare (cazul sectoarelor emergente) sau prin achizitia operatorilor deja existenti in sectoarele vizate.

Descoperirea si dezvoltarea noilor produse/sectoare poate avea loc in doua modalitati. Prima consta in faptul ca exista o serie de sectoare care au luat nastere datorita noilor descoperiri stiintifice sau ca rezultat al cercetarilor de durata interprinse de catre marile institutii de cercetare din domeniu. Aceasta categorie include industriile care nu au existat pana in prezent si care sunt o noutate pentru toata lumea. Cele mai recente descoperiri din ultimul timp se refera la aparitia telefoniei mobile, Internetului, a unor sectoare din medicina pentru care nu au existat remedii pentru anumite boli si altele.Aceste industrii sunt extrem de revolutionare, insa sufera de anumite incomoditati. Aparitia acestor industrii este greoaie si necesita investitii masive pentru ca ele sa capete contur.

A doua modalitate este mult mai simpla si mai larg raspandita. Si se pare ca, dezvoltarea economica durabila se bazeaza pe aparitia de noi sectoare de activitate prin inbunatatirile si inovarile aduse metodelor curente de a face lucrurile sau ca raspuns la cererea de produse/servicii aparute ca rezultat al influentei exercitate de (1) noi materii prime sau servicii, (2) produse sau servicii destinate populatiei sau (3) noi produse sau servicii aparute din partea sectoarelor conexe, inrudite sau complementare.

Colectionarea unor afaceri diferite are la baza cautarea performantei financiare.

Avantejele acestei strategii pot fi localizate in urmatoarele zone:

1) Diversificarea conglomerata prezinta efecte importante ale economiei de scop in domeniul financiar: reducerea riscului asociat investitiei directe de capital si avantaje la impozitare.

Se demonstreaza matematic ca riscul pentru o organizatie diversificata ce opereaza doua afaceri diferite este inferior riscului asociat operarii separate a acelorasi afaceri.

Analiza poate fi generalizata pentru mai multe afaceri. Micsorarea riscului si cresterea stabilitatii apare ca rezultat al diversificarii conglomerate si in cazul unor evenimente "treapta"ce pot afecta una sau alta din industrii.

Studiile empirice au aratat ca diversificarea poate fi utilizata pentru obtinerea unor avantaje la impozitare si cresterea capacitatii de indatorare. Acest ultim efect este amplificat de gestionarea perfecta si corelata a fluxurilor financiare.

In Romania asimetriile de impozitare introduse in scopul stimularii activitatilor productive au generat o tendinta de diversificare de tip conglomerat, entitatile de operare avand un statut juridic distinct.

Preview document

Strategia diversificării conglomerate - Pagina 1
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 2
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 3
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 4
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 5
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 6
Strategia diversificării conglomerate - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Strategia Diversificarii Conglomerate.doc

Te-ar putea interesa și

Strategii Competitive în Mediul Concurențial Actual

Capitolul I. Managementul strategic – sursă de obţinere a avantajului competitiv 1.1. Definirea componentelor strategiei Odată cu trecerea la...

Strategie Concurențială

Lucrarea de fata prezinta o analiza a industriei petroliere din România din punct de vedere a pozitionarilor strategice alese de companiile din...

Strategia de Diversificare în Cadrul Companiei Pepsico INC

INTRODUCERE Scopul Am ales această temă datorită importanţei pe care o poate avea o strategie în dezvoltare si creşterea cotei de piata a unei...

Strategia de Diversificare

Strategia de diversificare Evoluţia termenului de strategie Cuvantul ”strategie” provine din terminologia militară, fiind folosit pentru prima...

Strategia de Diversificare

J.B. Quinn precizeaza ca: „Initial, in antichitatea greaca timpurie, termenul de “strategos” se referea la rolul generalului care comanda o armata....

Management

A.1.Denumiți organizația alesă și precizați obiectivul pricipal a acesteia Denumirea societăţii : Styria Arcuri S.A Obiectul principal de...

Strategia de Marketing

1. Conceptul de strategie Termenul “strategie” are o istorie multimilenara. Utilizat pentru prima data pentru a defini “arta razboiului” în China...

Managementul strategic al firmei de turism și comerț

“Cel mai bun şef este acela care are perspicacitatea de a-şi alege oameni capabili să lucreze pentru el şi atâta stăpânire de sine încât să nu se...

Ai nevoie de altceva?