Strategia de Recrutare a Resurselor Umane la Nivelul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie

Cuprins referat Cum descarc?

1.Argument
2. Conceptul de strategie, management al resurselor umane
3. Elaborarea si implementarea strategiei din cadrul resurselor umane
4. Analiza interna
5. Strategie de recrutare
6.Recrutare interna
7.Recrutare externa
8. Metode de recrutare
9. In loc de concluzii


Extras din referat Cum descarc?

1. Argument
Resursa umana , in era globalizarii si a revolutiei informatice, reprezinta totusi cea mai valoroasa avutie a unui teritori, spatiu geografic dat. Ea poarta cu sine, fiind singura depozitara, cel mai important principiu al dezvoltarii si anume inovarea, fara de care nu ar fi posibila competitivitatea actuala. De asemenea resursa umana este principalul vector al difuziei inovarii intr-un teritoriu cat mai larg si mai complex structural si functional.
In cadrul unui spital, relevanta acesteia creste exponential.Motorul dezvoltarii si afirmarii este performanta, iar deschiderea unor noi campuri de investigatie, abordarea unor fenomene si proceduri nou aparute, formularea de ipoteze si teorii, de aplicarea unor tratamente corecte, de calitate si performante devin conditii ale performantei si respectabilitatii.
Spitalul ca organizatie este preocupat de calitatea totala a serviciilor, pentru ca nu numai calitatea serviciilor si produselor conteaza, ci si calitatea oamenilor pe care ii are acesta.
Nu poti face performanta, nu poti cere calitate atunci cand ai un normativ de personal subevaluat, cand acelasi personal se ingrijeste de un numar dublu de pacienti 
Obiectivul major al spitalului fiind excelenta, calitatea, performanta serviciilor, principalul factor ce poate asigura atingerea lui este resursa umana.De aceea, recrutarea resursei umane, dezvoltarea resurselor umane este un proces necesar, complex, continuu si de mare responsabilitate, reunind actiuni si activitati de selectie de personal nou , bine pregatit si de formare si perfectionare a celui existent.
2. Conceptul de strategie, management al resurselor umane
Notiunea de strategie are o origine ce ajunge la noi din epoca antica a Greciei, unde temenul se referea la rolul generalului care comanda o armata. Ulterior, pe vremea lui Alexandru cel mare, strategia reprezinta abilitatea de a desfasura fortele pentru a coplesi dusmanul si de a crea un sistem unitar de guvernare globala. Abia de la inceputul sec. al XX-lea aceasta acceptiune, folosita mai ales in abordarile militare, s-a extins utilizand-se si in economie. 
Intr-o acceptiune simpla strategia este abordarea pe care o organizatie o va alege pentru a atinge rezultatele dorite. Strategia se va construi in functie de constrangeri, evenimente, intamplari, reactii care perturba planul de actiune al organizatiei. Putem spune ca toata aceasta actiune se desfasoara in conditii de incertitudine.De aceea strategia este o arta de a pune in practica diverse mijloace pentru a atinge obiectivele fixate de catre factorul de decizie, managerul. Iar pentru a avea succese, pentru a evita erorile sau eventual "efectul de bumerang", strategia va trebui sa fie construita, nu improvizata. Nu se vor folosi aceleasi mijloace ca pentru a schimba un comportament, deoarece nu determinam indivizii sa incerce o noua marca de suc, in acelasi mod in care incercam sa-i facem sa consume mai mult lapte.
Importanta Managementului Resurselor Umane(MRU) a crescut pe parcursul unui proces dificil, in care a aparut necesitatea evaluarii ansamblului de activitati ale organizatiei si a mecanismului desfasurarii acestora, precum si a gasirii modalitatilor de investigare care sa ramana operante chiar in conditiile cresterii apreciabile a complexitatii si diversitatii organizatiei.
Managementul resurselor umane ar putea fi definit ca un complex de masuri concepute interdisciplinar, cu privire la recrutarea personalului, selectia, incadrarea, utilizarea prin organizare ergonomica a muncii, stimularea materiala si morala pana in momentul incetarii contractului de munca.Cu alte cuvinte este un proces in urma caruia angajatii obtin nivelul dorit de satisfactie, iar organizatiile carora le apartin isi ating scopurile propuse , prin armonizarea a patru elemente: mediul, organizatia, postul, angajatul. Dupa cum se observa aceasta definitie pune omul in centru omul,ce este nevoit sa raspunda tuturor nevoilor, corespunzand sistemului"om-solicitari".
Sau putem spune ca MRU este definit ca ansamblu activitatilor de ordin strategic si operational- planificare, recrutare si metinerea personalului- precum si crearea unui climat organizational corespunzator, care permite asigurarea cu resurse umane necesare indeplinirii obiectivelor organizationale.
Prin strategiile de personal se definesc astfel, intentiile organizatiei (spitalului) in ceea ce priveste directiile de dezvoltare a resurselor umane, precum si necesitatile sau cerintele ce trebuie satisfacute in acest domeniu, pentru a facilita atingerea obiectivelor organizationale. Strategiile din domeniul resurselor umane vor trebui sa porneasca atat de la obiectivele organizationale cat si de la continutul managementului resurselor umane.
Strategia MRU presupune, cu alte cuvinte, imbunatatirea continua a activitatii tuturor angajatilor in scopul realizarii misiunii si obiectivelor organizationale. Pentru aceasta fiecare salariat va fi luat in considerare ca o individualitate distincta, cu caracteristici specifice.
Elaborarea unei strategii a resurselor umane la nivelul spitalului este destul de dificila.Dificultatea deriva din variatia permanenta a elementelor si factorilor luati in considerare - politicile sanitare aflate in metamorfoza continua, lipsa unei coerente a lor, sursele de finantare, modalitatea si gradul finantarii, salarizarea si motivarea personalului pentru performanta si stabilitate in sistem.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Recrutare a Resurselor Umane la Nivelul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!