Stiluri manageriale

Extras din referat Cum descarc?

Stilul practicat de un manager reflecta modul in care acesta isi exercita atributiile care ii revin, rolul pe care il are in asigurarea manifestarii functiilor managementului, natura comportamentului sau. Fiecare manager are stilul sau personal care nu este transmisibil, dar se modifica de la o perioada la alta, atat in functie de angajare personala fata de rezultatele unitatii si prin aceasta, de propriile interese, cat si de modul de cooperare cu componentii grupului pe care-l coordoneaza sub toate aspectele relatiilor interumane.
Stilul de management poate fi definit prin totalitatea particularitatilor caracteristice activitatii managerului, a modalitatilor specifice de a gandi, de a se comporta si actiona, felul in care acesta intervine in activitatea subordonatilor, capacitatea lui de a se adapta la diferitele situatii, utilizand metode si tehnici potrivite.
Determinarea stilului de management implica luarea in considerare a unui ansamblu de factori care conditioneaza activitatea managerului si modul specific de actiune, dintre care amintim: sistemul de management practicat in unitate; personalitatea si modul de a actiona al managerului, potentialul si personalitatea subordonatilor; sistemul motivational practicat in unitate, etc. 
Un rol deosebit il are stilulde conducere, care este:" modul personal, specific de a gandi, de a actiona si de a se comporta un sistem de modalitati de actiuni cu scop bine determinat de interventie in activitatea celor condusi prin influentarea lor activa" (E. Mihuleac).
Pentru a fi eficace, personalul de secretariat trebuie sa aiba:
- pregatirea profesionala de specialitate;
- o buna rezistenta fizica si nervoasa;
- calitati fizice, intelectuale, morale si umane indispensabile (aspect placut, inteligenta, memorie buna, constiinciozitate, spirit de disciplina, loialitate, devotament, asociabilitate, tact, modestie etc.).
Toate acestea trebuie sa-i dea posibilitatea sa stenodactilografieze corect, sa redacteze scrisori simple, sa selecteze materialele interesante, sa intocmeasca statistici, sa ordoneze unele lucrari sau actiuni si sa urmareasca executarea lor si sa fie capabil sa utilizeze corect intreg echipamentul tehnic din secretariat precum si pe acelea folosite de conducator (C.Russu, O. Nicolescu).
Inteles in acest mod, stilul de conducere reflecta "arta" cadrelor de conducere de a se adapta situatiilor ivite, de a sesiza imediat esenta problemelor si de a le trata prin utilizarea celor mai potrivite metode. Posibilitatea cunoasterii stilului de conducere este conditionata de recunoasterea si analiza factorilor care-l influenteaza, respectiv: personalitatea cadrului de conducere este determinata de pregatirea, aptitudinile, temperamentul, vointa, etc. si se reflecta in modul in care este conceputa si realizata practica conducerii; colectivul condus (prin calitatea colaboratorilor, atitudinea lor fata de munca si atmosfera generala din colectivul condus) influenteaza atat prin potentialul si personalitatea fiecaruia in parte cat si prin coeziunea, solidaritatea si constiinta generala (dominata) a intregului colectiv; stilul nivelurior ierarhice superioare si competenta acordata cadrului de conducere pot influenta, in bine sau in rau, stilul cadrelor de conducere subordonate, prin exemplul personal si exigenta manifestata, cat si prin intermediul amplorii competentei decizionale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stiluri manageriale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Costea St., General si specific in managementul invatamantului, in ,,Tratat de
management universitar", Brasov, Ed. LuxLibris, 1998;
Cristea S., Managementul organizatiei scolare, EDP, Buc., 1996;
Paun, Emil, Scoala - abordare sociopedagogica, Polirom , Iasi, 1999.
Iucu R., Managementul si gestiunea clasei. Fundamente teoretico-metodologice, Ed.
Polirom, 2000;
Ortan, Florica Management educational, Editura Universitatii din Oradea , 2003.
5. Joita Elena., Managementul scolar. Elemente de tehnologie manageriala, Ed. Gheorghe
Cartu Alexandru, Craiova, 1995;
7. Joita Elena, Management educational. Profesorul manager: roluri si metodologie, Iasi,
Ed. Polirom, 2000;
8. Trif, L., Management clasei/grupului educational, ED. Eurostampa, Timisoara, 2008.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!