Stiluri de Comunicare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3984
Mărime: 29.14KB (arhivat)
Publicat de: Georgia Scarlat
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dascalu Dan
UNIVERSITATEA „ŞTEFAN CEL MARE” SUCEAVA FACULTATEA DE ISTORIE ŞI GEOGRAFIE Specializarea : Managementul Relaţii Internaţionale şi Cooperării Transfrontaliere.

Cuprins

  1. 1. Introducere.
  2. 2. Ce este un conflict?
  3. 3. Cauzele conflictului.
  4. 4. Ce este negocierea?
  5. 5. Ce reprezintă stilul de negociere?
  6. 6. Stilurile de negociere.
  7. 7. Stiluri de negociere personale.
  8. 8. Stiluri de negociere colective.
  9. 9. Concluzii.
  10. 10. Bibliografia.

Extras din referat

Introducere

Tema centrală a acestui referat se bazează pe stilurile ne negociere într-un conflict. Mi-am ales această temă, pentru că mi s-a părut o temă destul de interesantă pentru viața de toate zilele şi pentru că am vrut să cunosc mai multe despre stilurile de negociere, ajutându-mă pe viitor să știu cum să rezolv pe cale amiabilă cu ajutorul stilurilor de negociete orice conflict.

Studiul argumentează că conflictul este o trăsătură normală și inevitabilă a activității umane, ceea ce nu înseamnă că dezastruasele consecințe ce pot rezulta din abordarea necorespunzătoare a conflictului sunt enevitabile sau dezirabile – ci dimpotrivă. Nu prezența conflictului în sine determină rezultatul oricărei situații de conflict, ci alți factori.

Un obiectiv cheie al studiului este negocierea,care reprezintă un domeniu al cunoașterii și efortului ce se concentrează asupra câștigării bunăvoinței unor oameni de la care ne dorim ceva anume. Ne dorim o mulțime de lucruri: prestigiu, libertate, bani, dreptate, statut social, iubire, siguranță și recunoașterea din partea celorlalți. Unii oameni știu mai bine cum să obțină ceea ce-și doresc, alții mai puțin,deaceea în următoarele rânduri voi analiza totul despre negociere și stilurile sale pentru a deveni un bun negociator. Intenția mea este de a pune în lumină contribuțiile diferiților autori în problematica îmbunătățirii performanțelor umane, în domenii relevante pentru rezolvarea eficientă a conflictului și anume : Ana Stoica-Constantin, Andriana Țepelea, Constanța Aurelia Chițiba, Herb Cohen, Ioana-Claudia Lazăr, Jay Conrad Levinson și Jean- M.Hiltrop și Sheila Udall.

1.Ce este un conflict?

Conflictul este un concept complex, multidimensional. Unii autori au definit conflictul ca fiind ’’ un fenomen social contextual determinat de ciocnirea dintre interesele, conceptele și nevoile unor persoane sau grupuri atunci când acestea intră în contact și au obiective diferite sau aparent diferite.’’ Conflictul nu este un eveniment,o întâmplare, ci un proces. Originea lui se află în anumite nevoi care dacă sunt satisfăcute, mulțumită lipsei de contradicții sau a relațiilor de cooperare nu generează o problemă. Problema apare în momentul în care aceste nevoi întâlnesc altele antagonice. Neconfruntând sau nerelozvând aceste probleme, dinamica conflictului de declanșează, introducând noi elemente :

Figura 1 Elementele conflictului

2.Cauzele conflictelor

Cea mai mare parte a conflictelor se nasc din competiția indivizilor fie pentru putere fie pentru influență. Înfruntarea pentru a câștiga ‘’teren’’ generează conflicte. O altă cauză este concurența pentru resurse. Dorința de a avea mai mult, mai bun, mai modern este scânteia care aprinde conflictul. În fine, și în condiția unei împărțiri echitabile de zone de influență sau a resurselor, faptul că în viața de zi cu zi activitatea este compartimentală și o schimbare într-un compartiment depinde de încheierea altor activități, în alt compartiment poate isca conflicte ; compartimentarea este deci o altă sursă de conflict.

Preview document

Stiluri de Comunicare - Pagina 1
Stiluri de Comunicare - Pagina 2
Stiluri de Comunicare - Pagina 3
Stiluri de Comunicare - Pagina 4
Stiluri de Comunicare - Pagina 5
Stiluri de Comunicare - Pagina 6
Stiluri de Comunicare - Pagina 7
Stiluri de Comunicare - Pagina 8
Stiluri de Comunicare - Pagina 9
Stiluri de Comunicare - Pagina 10
Stiluri de Comunicare - Pagina 11
Stiluri de Comunicare - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Stiluri de Comunicare.doc

Alții au mai descărcat și

Manipularea în Negociere

I. CE ESTE SAU CE NU ESTE MANIPULAREA? Manipularea este un subiect extrem de controversat si fiecare considera ca are o definitie proprie. Toti...

Negocierea în Afaceri

Clipă de clipă, ceas de ceas, fiecare dintre noi are o dorinţă, un interes sau măcar un punct de vedere numai “al său”. Fiecare convinge sau se...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Stiluri de Comunicare și Stima de Sine în Cuplu

Introducere Comunicarea reprezintă un foarte mare avantaj de a menţine mult timp intensitatea unei relaţii. În lipsa ei, când in relaţia...

Comunicarea în cadrul organizației

CAPITOLUL I “Cuvântul conţine un ce sfânt care ne interzice să facem din el un joc al hazardului.” (Baudelaire) COMUNICARE ŞI CONDUCERE 1.1....

Comunicarea Managerială

Capitolul I Ce este comunicarea managerială 1.1 Ce este comunicarea și ce importanță are în management Comunicarea este prezentă in tot ce facem...

Tehnici de Comunicare și Negociere Utilizate în Cadrul Companiei TinaR

Capitolul I NEGOCIEREA – FORMĂ PRINCIPALĂ DE COMUNICARE 1.1. Consideraţii generale privind negocierea Negocierea trebuie privită drept cel mai...

Negocierea în afaceri - strategii și modalități comunicative eficiente

INTRODUCERE Clipă de clipă, ceas de ceas, fiecare dintre noi are o dorinţă, un interes sau măcar un punct de vedere numai “al său”. Fiecare...

Determinarea Stilului de Comunicare la Cadrele Didactice

Introducere Actualitatea şi importanţa temei studiate. Comunicarea, în general, reprezintă o cheie a succesului în aproape toate aspectele vieţii...

Determinarea stilului de comunicare la studenții fizicieni

1. Comunicarea: Abordari conceptuale. Ce este comunicarea? Iata o intrebare la care au incercat sa raspunda toti autorii literaturii de...

Aspecte ale comunicării în cadrul grupurilor de muncă

Capitolul I Conceptul de grup de munca Grupul de munca reprezinta un numar de persoane (minimum doua) care realizeaza o activitate sau o actiune...

Ai nevoie de altceva?