Cuprins
- Cuprins
- 1.Analiza SWOT pentru firma Cris-Tim
- 2.Strategii ale firmei Cris-Tim
- 3. Strategii de dezvoltare în ziare
Extras din referat
1.Analiza SWOT pentru firma Cris-Tim
Puncte tari(S) Puncte slabe(W)
-liderul pieţei de mezeluri din România
-inovativ
-dinaminc
-creativ
-încredere
-tehnologii
-loialitatea clienţilor
-reputaţie
-export
-laborator
-firme proprii
-5 companii diferite
-diversitate
-notorietate
-achizitii avantajoase -lipsa gamei de produse light
-produse de calitate redusă
-capacitate producţie 60%
-disponibilizări
-schimbări managerial dese
-nereguli fonduri U.E.
-lipsa specialiştilor
-importarea a 80% din materiile prime
Oportunităţi(O) Ameninţări(T)
-creşterea cererii de produse light - concurenţa
- criza economică
- scăderea consumului de mezeluri
-fluctuaţia cursului valutar
-creşterea preţului materiilor prime şi consumabile
-modificări în preferinţele consumatorilor
2.Strategii ale firmei Cris-Tim
1. Una dintre strategiile firmei Cris-Tim ar putea fi fabricarea produselor light, aceasta fiind o strategie de creştere prin concentrarea pe dezvoltarea produsului. În cazul nostru firma se axeaza crearea unor noi game de produse light, care au o evoluţie ascendentă a cererii pe plan internaţional. Pentru aceasta, Cris-Tim va trebui sa îşi angajeze specialişti în domeniu şi va trebui să facă unele modificări la nivelul liniilor de producţie.
2. O altă strategie ar putea fi extinderea firmei, deoarece ea se află pe o piaţă foarte competitivă. Această strategie este una de creştere prin concentrare asupra dezvoltării pieţei. În prezent grupul Cris-Tim are în componenţă cinci companii, urmând ca în viitor să se extindă şi în noi zone geografice pentru a-şi face firma cât mai cunoscută.
3. Grupul Cris-Tim ar putea să aibă ca strategie absorbirea firmei Caroli Foods. Acest lucru s-ar putea realiza printr-un parteneriat cu Caroli Foods sau prin cumpărarea grupului, firmele având produse similare. Aceasta este o strategie de creştere prin concentrarea pe integrarea orizontală.
4. O altă strategie ar fi creşterea numărului de ferme care determină scăderea importului şi obţinerea de materii prime prin producţie proprie într-un procent mai mare. Aceasta este o strategie de creştere prin integrare verticală în amonte deoarece firma pătrunde în domenii de afaceri furnizoare. Firma Cris-Tim trebuie ca să cumpere noi ferme pentru a fabrica produse cu materiile prime proprii şi astfel va scădea costul de producţie si profitul va fi mai mare.
5. Cris-Tim ar putea să opteze pentru strategia stabilităţii deoarece firma este mulţumită de situaţia curentă, fiind liderul pieţei de mezeluri din Romania din punct de vedere al volumelor şi al notorietaţii brandului. În această situaţie firma va face puţine schimbări în ceea ce priveşte produsele, pieţele sau metodele sale de producţie, iar volumul activităţilor va rămâne în general acelaşi.
3. Strategii de dezvoltare în ziare
a.OMV
OMV are o strategie generală de creştere prin concentrarea pe dezvoltarea produsului. OMVdoreşte să işi restrângă activitatea pe segmentul de rafinare şi marketing pentru a se axa pe imbunătăţirea producţiei de hidrocarburi şi energie electrică.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Stategii Firme.docx