Capitolul 1. Scurt istoric a evolutiei standardului calitatii De-a lungul anilor, seria ISO 9000 de standarde, si in principal 9001, a trecut prin mai multe revizii. In anul 1987, International Standard Organization (ISO) a elaborat prima editie a unui standard destinat ,,calitatii"- ISO 9000:1987 - care avea aceeasi structura cu standardul britanic BS 5750, adica cuprindea trei ,,modele" in functie de domeniul de activitate al organizatiilor. Prin urmare, putem afirma faptul ca radacinile standardului sunt mai vechi si dateaza din anul 1971, cand British Standards Institute (BSI) a elaborat primul standard pentru ,,asigurarea calitatii" - BS 9000 - destinat in principal industriei electronice. In anul 1979, acesta a devenit BS 5750. Scopul standardului BS 5750 a fost de a asigura un document contractual comun, astfel incat sa se demonstreze ca productia industriala era controlata. In continuare voi prezenta schematic istoria (sintetizata) a standardelor ISO 9001. Figura 1: Istoria sintetizata a standardelor ISO 9001 Capitolul 2. Standardul ISO 9001. Introducere ISO 9001 este cel mai cunoscut standard pentru sistemele de management al calitatii (SMC), cunoscut pentru numeroasele avantaje pe care le aduce oricarei companii care doreste sa urmeze procesul de certificare ISO. Standardul ISO 9001 specifica cerintele generale pentru dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea sistemelor de management al calitatii, in scopul de a satisface cerintele clientilor. Standardul ISO 9001 poate fi aplicat de catre orice organizatie care doreste sa imbunatateasca functionarea sa, indiferent de marimea sau domeniul de aplicare si este cel mai raspandit standard de management la nivel mondial. Implementarea unui sistem de management al calitatii certificabil (printr-o certificare ISO 9001:2015) intr-o organizatie necesita indeplinirea mai multor aspecte, precum: - hotararea ferma si coordonarea nemijlocita a managementului de varf; - implicarea constienta si continua a intregului personal al organizatiei, in primul rand a oricarui factor de decizie; - aportul calificat al unor specialisti in domeniul managementului calitatii, - stabilitate organizationala si manageriala a organizatiei.
1. https://www.srac.ro/files/documente/ISO9001FAQ_RO.pdf , accesat la data de 7 noiembrie 2019 2. https://www.calitate-management.ro/articole/newISO9001_2015.htm, accesat la data de 7 noiembrie 2019 3. https://ro.wikipedia.org/wiki/Ciclul_PDCA, accesat la data de 7 noiembrie 2019
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).