Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 4 fișiere: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 9816
Mărime: 52.58KB (arhivat)
Publicat de: Narcis Miron
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof.dr. Anca Cristina STANCIU

Cuprins

  1. Studiu de caz SC PUBLIPROD SRL
  2. Analiza SWOT
  3. Declaratia managerului
  4. Referat: Sistemul de standardizare, standardele, diseminare,
  5. aplicare la nivel national, European, regional, international

Extras din referat

Sistemul de standardizare, standardele, diseminare,

aplicare la nivel national, European, regional, international

1 Standardele şi standardizarea

1.1 Standardul

1.1.1 Definiţia unui standard

Ghidul ISO/CEI 2: 1996 defineşte standardul ca fiind un document, stabilit prin consens şi aprobat de către un organism recunoscut, care asigură, pentru uz comun şi repetat, reguli, linii directoare sau caracteristici pentru activităţi sau rezultatelor lor, cu scopul de a se obţine gradul optim de ordine într-un anumit context.

1.1.2 Conţinutul unui standard

Standardele variază ca şi caracter, subiect sau volum. Acestea includ mai multe discipline: începând cu toate aspectele tehnice, economice şi sociale ale activităţii umane şi încheind cu toate disciplinele de bază cum ar fi limbajul, matematica, fizica etc.

• Sunt coerente şi consecvente : standardele sunt elaborate de către comitetele tehnice care sunt coordonate de către un organism specializat şi asigură depăşirea barierelor dintre diferitele domenii de activitate şi diferite politici comerciale;

• Rezultă din participare : standardele reflectă rezultatele activităţii desfăşurate în comun ce implică toate părţile competente şi sunt validate prin consens pentru a reprezenta toate interesele relevante: producători, utilizatori, laboratoare, autorităţi, consumatori etc.

• Sunt procese active : standardele se bazează pe experienţa reală şi conduc la rezultate materiale în practică (produse – atât bunurile, cât şi serviciile, metodele de încercare etc.); ele stabilesc un compromis între cele mai ridicate nivele de progres şi constrângerile economice ale timpului;

• Sunt actualizate : standardele sunt revizuite periodic sau după cum dictează circumstanţele pentru a le asigura actualitatea şi, de aceea, evoluează împreună cu progresul social şi tehnologic;

• Au statut de referinţe în contracte comerciale şi în instanţă în cazul unei dispute;

• Au recunoaştere naţională sau internaţională : standardele sunt documente care sunt recunoscute ca valabile la nivel naţional, regional sau internaţional, după caz;

• Sunt disponibile pentru oricine : standardele pot fi consultate şi achiziţionate fără restricţie.

Ca regulă generală, standardele nu sunt obligatorii, acestea având o aplicare voluntară. În anumite cazuri, implementarea poate fi obligatorie (cum ar fi în domeniile legate de securitate, instalaţii electrice sau în contracte publice).

1.1.3 Rolul standardelor

Un standard reprezintă un nivel de experienţă şi tehnologie care face ca prezenţa industriei în elaborarea sa să fie indispensabilă.

Acesta este un document de referinţă folosit, în special, în contextul contractelor publice sau în cadrul comerţului internaţional, pe care se bazează majoritatea contractelor comerciale.

Standardele sunt folosite de către industriaşi ca şi referinţă indiscutabilă ce simplifică şi clarifică relaţiile comerciale dintre partenerii economici.

Standardele sunt documente care se folosesc din ce în ce mai mult în jurisprudenţă.

Pentru factorii economici, standardele sunt:

• Un factor de raţionalizare a producţiei : standardul face posibilă stăpânirea caracteristicilor tehnice, pentru a satisface clientul, pentru a valida metodele de fabricaţie, pentru creşterea productivităţii, dând un sentiment de securitate operatorilor şi instalatorilor;

• Un factor de clarificare a tranzacţiilor : în faţa unei oferte supraaglomerate de produse sau servicii, care pot avea valori practice extrem de diferite, existenţa sistemelor de referinţă facilitează o mai bună evaluare a ofertelor şi reducerea incertitudinilor, ajută la definirea necesităţilor, optimizează relaţiile cu furnizorii, elimină necesitatea unor încercări suplimentare;

• Un factor de inovare şi dezvoltare a produselor : participarea la activitatea de standardizare favorizează anticiparea şi prin aceasta asigură progresul simultan al produselor. Standardele au un rol favorabil în inovare datorită transferului de cunoştinţe;

• Un factor de transfer al noilor tehnologii : standardizarea facilitează şi accelerează transferul de tehnologie în domeniile care sunt esenţiale atât pentru companii, cât şi pentru persoane fizice (noi materiale, sisteme de informare, biotehnologie, produse electronice, fabricarea integratelor pentru computere – CIM etc.)

• Un factor pentru selectarea strategică a companiilor : participarea la standardizare înseamnă introducerea soluţiilor adaptate la competenţa unei companii şi echiparea acelei companii pentru a putea concura într-un mediu economic competitiv. Asta înseamnă să acţionezi în spiritul standardizării, nu să suporţi costurile.

Preview document

Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 1
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 2
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 3
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 4
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 5
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 6
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 7
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 8
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 9
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 10
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 11
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 12
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 13
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 14
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 15
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 16
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 17
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 18
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 19
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 20
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 21
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 22
Sistemul de standardizare, standardele, diseminare, aplicare la nivel național, european, regional, internațional - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Standardizare, Standardele, Diseminare, Aplicare la Nivel National, European, Regional, International
    • Analiza SWOT.doc
    • Declaratia Managerului General.doc
    • Standardele si standardizarea.doc
    • Studiu de caz_calitate.doc

Alții au mai descărcat și

Standardizarea la nivel național, internațional și agenții economici implicați în standardizare

Introducere Timp îndelungat standardizarea a fost privită ca o activitate secundară, foarte puţini văzând-o ca pe unul dintre mijloacele eficiente...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Standardizarea în România

1. Introducere Născută din necesitatea societăţii de a fi mai performantă în toate capitolele sale, standardizarea în diferite părţi ale lumii, a...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Evoluții și Reducții în Domeniul Noțiunii de Calitate cu Impact Asupra Mărfurilor

De-a lungul întregii istorii, progresele au însemnat în nenumarate rânduri despartiri de vechi moduri de a gândi sau actiona, despartiri de vechi...

Ai nevoie de altceva?