Sistemul de management al calității

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2731
Mărime: 23.48KB (arhivat)
Publicat de: Horia Chiș
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof.A.Puiu

Extras din referat

1.Definiţii clasice ale calităţii

Până la formularea definiţiei standard, calitatea a fost definită în diferite moduri de către diverşi cercetători în domeniu, astfel:

J.M. Juran numea calitatea ca „aptitudinea sau adecvanţa la utilizare.”

P. Crosby spunea că „un produs este de calitate dacă este potrivit necesităţilor.”

Ambele definiţii prefigurează prezenţa clientului. Produsul de calitate este apt sau adecvat pentru utilizarea pe care i-o dă clientul, respectiv, este potrivit necesităţilor stabilite de client.

G. Tagughi a formulat definiţia următoare: „calitatea este costul minim pe care un produs îl impune societăţii.” Definiţia se bazează pe principiile:

- a preveni este mai ieftin decît a prepara

- a face totul bine de la început.

După P. Drucker calitatea reprezintă “ceea ce clientul este dispus sa plătească în funcţie de ceea ce obţine şi valorifică.”

P.Kotler spunea despre calitate că poate fi privită sub două aspecte: nivel şi consistenţă. “Calitatea produsului reprezintă capacitatea unui produs de a-şi indeplini funcţiile. În această noţiune se includ : durabilitatea, siguranţa, precizia, usurinţa în funcţionare şi reparare, împreună cu alte atribute “

Creşterea importanţei calităţii pe parcursul ultimului secol şi, deci, a atenţiei acordate calităţii, în special în ţările dezvoltate, a fost determinată, în principal, de următorii factori :creşterea continuă a complexităţii şi performanţelor produselor, serviciilor şi proceselor de realizare a acestora; sporirea continuă a exigenţelor clienţilor şi ale societăţii în ansamblu; intensificarea concurenţei între agenţii economici la nivel local, naţional, regional şi mondial.

2. Definirea conceptului de management al calitatii

Definitia cu circulatia cea mai mare in randul specialistilor, cu caracter oficial, este prezentata de standardul ISO 9000:2000. Potrivit standardului, managementul calitatii reprezinta ansamblul activitatilor functiei generate de management, care determina politica in domeniul calitatii, obiectivele, responsabilitatile si le implementeaza in sistemul calitatii. Toate activitatile menite sa realizeze calitatea se regasesc in sistemul calitatii - concept definit ca reprezentand structura organizatorica, procedurile, procesele si resursele necesare pentru implementarea managementului calitatii- definitie formulata de standardul ISO 9000:2000.

“Implemetarea unui sistem de managementul calităţii după seria de standarde ISO 9000 este un element esenţial al unui concept al calităţii şi un pas important pentru asigurarea competitivităţii întreprinderii. Seria ISO 9000 a făcut carieră internaţională nu în ultimul rand datorită faptului că dă posibilitatea utilizatorului să asigure transparenţa competenţelor şi a interfeţelor, să documenteze procesele într-un mod corespunzător, pentru că ISO 9000 încurajează rezolvarea independentă şi creativă a problemelor, contribuind astfel la creşterea productivităţii.”

Incercari de definire a conceptului de management al calitatii au evidentiat urmatoarele aspecte:

- este o politica sau o strategie a organizatiei in domeniul calitatii;

- este o filozofie care descrie obiectivele organizatiei in domeniul calitatii;

- reprezinta o strategic globala a calitatii;

- reprezinta ansamblul de principii si metode organizate intr-o strategie globala vizand mobilizarea

intregii organizatii, pentru a obtine o mai buna satisfactie a clientului la un cost cat mai mic;

- reprezinta politica organizatiei prin care aceasta tinde sa-sj mobilizeze toti membrii

pentru a imbunatati calitatea produselor si serviciilor precum si calitatea functionarii si a obiectivelor sale in relatie cu mediul;

- reprezinta satisfacerea nevoilor clientilor in ceea ce priveste calitatea produsului,

livrarea cantitatii cerute, la timpul cerut, la locul solicitat, la un cost cat mai mic pentru client, in conditiile unei relatii cat mai agreabile si eficiente cu acestea si ale unui sistem administrativ fara erori, incepand cu elaborarea comenzii si pana la plata facturii in conditii de rentabilitate pentru organizatie;sistem de management al organizatiei central pe calitate, bazat pe participarea tuturor membrilor sai prin care se urmareste asigurarea succesului pe termen lung prin satisfacerea clientului si obtinerea de avantaje pentru toti membrii organizatiei si pentru societate

J. M. Juran susţine că “ managementul calităţii are trei funcţii: planificarea, ţinerea sub control şi îmbunătăţirea calităţii”.

Preview document

Sistemul de management al calității - Pagina 1
Sistemul de management al calității - Pagina 2
Sistemul de management al calității - Pagina 3
Sistemul de management al calității - Pagina 4
Sistemul de management al calității - Pagina 5
Sistemul de management al calității - Pagina 6
Sistemul de management al calității - Pagina 7
Sistemul de management al calității - Pagina 8
Sistemul de management al calității - Pagina 9
Sistemul de management al calității - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Management al Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Calitatii Serviciilor în Cadrul Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu

CAPITOLUL 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND MАNАGЕMЕNTULUI CАLITĂŢII 1.1.Dеfinirеа mаnаgеmеntului cаlităţii Cаrаctеristicа principаlă а lumii în cаrе...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul riscurilor

1.Procesul de dirijare a riscului: noţiune şi structura. 2.De determinat nivelul planificat al cheltuielilor fixe dacă întreprinderea prevede un...

Managementul Riscurilor

1. Elaborarea deciziilor in conditii de rationalitate Decizia = o alegere Pentru ca solutia aleasa sa conduca spre o stare de optim, trebuie sa...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Implementarea sistemului de management al calității al societății SC ICMA SA București

Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala ICMA S.A. din Bucuresti Capitolul 1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI Societatea Comerciala...

Implementarea sistemului de management al calități la societatea Ulvas SA

Calitatea a fost luata în considerare din cele mai vechi timpuri si a înregistrat un progres continuu, fiind o necesitate permanenta a omului....

Implementarea sistemului de management al calității la firma SC Software Engineering & Communication SRL - documentele calității

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentarea generala a firmei Sub patronaj austriac, SC. Software Engineering & Communication SRL este o firma fondata in...

Implementarea sistemului de management al calității în cadrul SC Duplex SA

INTRODUCERE Încă din cele mai vechi timpuri omul a fost preocupat să îmbunătăţescă, să cotecteze ceea ce este greşit şi să modifice ceea ce nu se...

Analiza sistemului de management al calității la SC Herman Ploiești

INTRODUCERE Bazele teoretice ale managementului calităţii au fost puse începând cu anii '50 pe baza lucrărilor şi cercetărilor elaborate de...

Implementarea sistemului de management al calității la SC Saninstal General SRL

1. IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII LA S.C. SANINSTAL GENERAL S.R.L. 1.1.Generalităţi 1.1.1. Notă asupra reviziei standardului...

Implementare sistem de management al calității în administrația publică - studiu de caz

I.INTRODUCERE 1.Abordarea şi dezvoltarea managementului calităţii Conceptul de calitate nu este o invenţie a timpurilor moderne. Respectarea...

Particularități ale sistemului de management al calității în domeniul bancar

În actualul peisaj economico-social din țara noastră - marcat de instabilitatea vieții sociale și economice, de afirmarea unor noi "reguli de joc"...

Ai nevoie de altceva?