Sistemul de Management al Calitatii

Extras din referat Cum descarc?

1.Definitii clasice ale calitatii
Pana la formularea definitiei standard, calitatea a fost definita in diferite moduri de catre diversi cercetatori in domeniu, astfel:
J.M. Juran numea calitatea ca ,,aptitudinea sau adecvanta la utilizare."
P. Crosby spunea ca ,,un produs este de calitate daca este potrivit necesitatilor."
Ambele definitii prefigureaza prezenta clientului. Produsul de calitate este apt sau adecvat pentru utilizarea pe care i-o da clientul, respectiv, este potrivit necesitatilor stabilite de client.
G. Tagughi a formulat definitia urmatoare: ,,calitatea este costul minim pe care un produs il impune societatii." Definitia se bazeaza pe principiile:
- a preveni este mai ieftin decit a prepara
- a face totul bine de la inceput.
Dupa P. Drucker calitatea reprezinta "ceea ce clientul este dispus sa plateasca in functie de ceea ce obtine si valorifica."
P.Kotler spunea despre calitate ca poate fi privita sub doua aspecte: nivel si consistenta. "Calitatea produsului reprezinta capacitatea unui produs de a-si indeplini functiile. In aceasta notiune se includ : durabilitatea, siguranta, precizia, usurinta in functionare si reparare, impreuna cu alte atribute "
Cresterea importantei calitatii pe parcursul ultimului secol si, deci, a atentiei acordate calitatii, in special in tarile dezvoltate, a fost determinata, in principal, de urmatorii factori :cresterea continua a complexitatii si performantelor produselor, serviciilor si proceselor de realizare a acestora; sporirea continua a exigentelor clientilor si ale societatii in ansamblu; intensificarea concurentei intre agentii economici la nivel local, national, regional si mondial.
2. Definirea conceptului de management al calitatii
Definitia cu circulatia cea mai mare in randul specialistilor, cu caracter oficial, este prezentata de standardul ISO 9000:2000. Potrivit standardului, managementul calitatii reprezinta ansamblul activitatilor functiei generate de management, care determina politica in domeniul calitatii, obiectivele, responsabilitatile si le implementeaza in sistemul calitatii. Toate activitatile menite sa realizeze calitatea se regasesc in sistemul calitatii - concept definit ca reprezentand structura organizatorica, procedurile, procesele si resursele necesare pentru implementarea managementului calitatii- definitie formulata de standardul ISO 9000:2000.
"Implemetarea unui sistem de managementul calitatii dupa seria de standarde ISO 9000 este un element esential al unui concept al calitatii si un pas important pentru asigurarea competitivitatii intreprinderii. Seria ISO 9000 a facut cariera internationala nu in ultimul rand datorita faptului ca da posibilitatea utilizatorului sa asigure transparenta competentelor si a interfetelor, sa documenteze procesele intr-un mod corespunzator, pentru ca ISO 9000 incurajeaza rezolvarea independenta si creativa a problemelor, contribuind astfel la cresterea productivitatii." 
Incercari de definire a conceptului de management al calitatii au evidentiat urmatoarele aspecte:
- este o politica sau o strategie a organizatiei in domeniul calitatii;
- este o filozofie care descrie obiectivele organizatiei in domeniul calitatii;
- reprezinta o strategic globala a calitatii;
- reprezinta ansamblul de principii si metode organizate intr-o strategie globala vizand mobilizarea
intregii organizatii, pentru a obtine o mai buna satisfactie a clientului la un cost cat mai mic; 
- reprezinta politica organizatiei prin care aceasta tinde sa-sj mobilizeze toti membrii
pentru a imbunatati calitatea produselor si serviciilor precum si calitatea functionarii si a obiectivelor sale in relatie cu mediul;
- reprezinta satisfacerea nevoilor clientilor in ceea ce priveste calitatea produsului,
livrarea cantitatii cerute, la timpul cerut, la locul solicitat, la un cost cat mai mic pentru client, in conditiile unei relatii cat mai agreabile si eficiente cu acestea si ale unui sistem administrativ fara erori, incepand cu elaborarea comenzii si pana la plata facturii in conditii de rentabilitate pentru organizatie;sistem de management al organizatiei central pe calitate, bazat pe participarea tuturor membrilor sai prin care se urmareste asigurarea succesului pe termen lung prin satisfacerea clientului si obtinerea de avantaje pentru toti membrii organizatiei si pentru societate
J. M. Juran sustine ca " managementul calitatii are trei functii: planificarea, tinerea sub control si imbunatatirea calitatii".


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul de Management al Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!