Sisteme Manageriale Strategice in Contextul Societatii Bazate pe Cunoastere

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 2
STRATEGIA MANAGERIALA A ORGANIZATIEI S.C. VERVA S.A. GALATI 3
1. FORMULAREA MISIUNII FIRMEI 4
SCOPUL 4
CE REALIZEAZA FIRMA 4
UNDE ACTIONEAZA FIRMA 4
2. STABILIREA OBIECTIVELOR STRATEGICE 4
3. CONTURAREA PRINCIPALELOR OPTIUNI STRATEGICE 4
4. PRECIZAREA TERMENELOR 5
5. STABILIREA AVANTAJULUI COMPETITIV 6
6. ELABORAREA STRATEGIEI GLOBALE 6
7. IMPLEMENTAREA STRATEGIEI 7
PREGATIREA IMPLEMENTARII 7
REMODELAREA MANAGERIALA 7
OPERAREA SCHIMBARILOR STRATEGICE 7
EVALUAREA STRATEGIEI 8
8. PUNCTE FORTE - PUNCTE SLABE 8
1. PUNCTE FORTE ECONOMICE SI MANAGERIALE 8
2. PUNCTE SLABE ECONOMICE SI MANAGERIALE 8
9. CONCLUZII SI PROPUNERI 9
BIBLIOGRAFIE 10


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Intr-o acceptiune generala, prin strategie se intelege priceperea cuiva de a asigura succesul intr-o anumita activitate. In acest scop, se folosesc acele mijloace apreciate ca fiind cele mai potrivite pentru a se obtine succesul scontat. 
Transpusa in plan economic strategia este similara cu arta unui conducator de a asigura pentru o anumita intreprindere, pe toata durata existentei ei, desfasurarea unor activitati eficiente si eficace.
Abordarea din punct de vedere teoretic al conceptului de strategie, a prilejuit conturarea a numeroase opinii, cele mai multe influentate strict de domeniul de utilizare:
? daca se face referire la management, strategia reprezinta un mod de determinare a unor teluri si obiective pe termen lung prin care de fapt sunt activizate toate resursele intreprinderii. 
Pentru o intreprindere, strategia este importanta intrucat:
? arata ca, in conditiile economiei de piata exista mai multi concurenti care actioneaza nu numai in mod diferit, dar si la cele mai diverse nivele, cu grade de intensitate diferite.
? obliga conducerea intreprinderii sa aprecieze, in mod corect si realist, eficienta propriilor activitati.
? cultiva si dezvolta pentru intreprindere un comportament strategic prin urmare, un mod de a actiona strategic, ceea ce in esenta inseamna a aprecia castigul si a riscul prin raportarea la ceea ce a obtinut sau ar putea obtine concurenta. Bazata pe principiile teoriei deciziei si ale strategiei, conducere intreprinderii nu se va limita la preocupari vizand propriile actiuni. 
Avand in vedere la un orizont de timp indelungat, rezultatele unei strategii trebuie raportate la o astfel de perioada. Acest fapt explica de ce strategia nu contribuie sau contribuie foarte putin la ceea ce se realizeaza intr-o perioada curenta sau imediat urmatoare elaborarii si operationalizarii ei. 
Stabilind o directie de actiune, mizand atat pe experienta, coerenta si consecventa, cat si pe initiativa si flexibilitate, strategia nu urmareste valorificarea punctuala si pe termen scurt a unor oportunitati ale mediului ambiant, ci, mai ales stabilirea momentului si amploarei unei eventuale schimbarii. 
Afirmata drept una dintre componentele de baza ale managementului, considerata la fel de importanta atat la nivel micro, cat si macroeconomic, strategia se defineste ca ansamblul deciziilor care vizeaza toate actele ce trebuie realizate intr-o perioada de timp, cu luarea in considerare a conditiilor generale sau particulare ale unui mediu ambiant care trebuie cunoscut cat mai corect. 
Vizand prosperitatea intreprinderii pe termen lung, strategia poate fi apreciata ca fiind punerea in practica a functiei de previziune a managementului. 
SISTEME MANAGERIALE STRATEGICE IN CONTEXTUL SOCIETATII BAZATE PE CUNOASTERE
STRATEGIA MANAGERIALA A ORGANIZATIEI S.C. VERVA S.A. GALATI
1. Formularea misiunii firmei
Scopul 
Realizarea unui volum cat mai mare de constructii, care sa permita onorarea a cat mai multor comenzi atat pe plan local cat si pe plan national. Nerespectarea contractelor va avea un efect negativ asupra firmei ducand la pierderea terenului in fata competitorilor din ce in ce mai multi. In GALATI, nivelul competitorilor in acest domeniu este destul de ridicat.
Ce realizeaza firma 
Domeniul principal de activitate al S.C. VERVA S.A. este realizarea de lucrari de constructii si producerea de materiale necesare desfasurarii procesului de constructii. Activitatea S.C. VERVA S.A. va fi asa conceputa si derulata incat sa asigure buna functionare a firmei. Se vor analiza cauzele ce au dus la utilizarea ineficienta a resurselor materiale, financiare, umane si informationale.
Unde actioneaza firma 
S.C. VERVA S.A. isi deruleaza mare parte a activitatii pe teritoriul Romaniei. Clientii principali sunt din tara. Furnizorii sunt localizati atat in Romania, cat si in strainatate.
2. Stabilirea obiectivelor strategice
Situatiile informationale prezentate au permis formularea, pentru urmatorii trei ani a urmatoarelor obiective:
- proiectarea pana la 30 decembrie a unui sistem de management inalt performant, axat pe managementul prin bugete; implementarea efectiva si atingerea parametrilor proiectati pana la sfarsitul anului 2008
- corectarea si asigurarea pe termen lung a principalelor corelatii dintre activitatile firmei, evidentiate de unele corelatii dintre obiective si implicit, indicatori economici 
Ica>Ifs>Ins si Iw>Is,
- imbunatatirea nivelului de profitabilitate al mijloacelor fixe achizitionate in anul 2006
- mentinerea fondului de salarii aproximativ la acelasi nivel astfel incat cresterea indicelui fondului de salarii sa fie mai lenta decat cresterea indicelui cifrei de afaceri, pentru a se crea premizele respectarii corelatiilor ce ar trebui sa existe intre anumiti indici intr-o stare definita normala intr-o societate
- promovarea de solutii tehnice si tehnologice performante, cu costuri minime
- promovarea profesionalismului, eticii profesionale si formarii profesionale continue a personalului ce lucreaza in domeniu


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme Manageriale Strategice in Contextul Societatii Bazate pe Cunoastere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!