Sisteme informatice din întreprindere

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Trecerea de la o societate industrializata la o societate complet informationala, a fost posibila datorita progreselor remarcabile inregistrate in domeniul informatic si mai ales in randul tehnologiilor informationale. Astfel informatia devine o resursa pretioasa a intregii societati si este utilizata in mod intensiv in aproape toate sferele activitatii si existentei umane. In ceea ce priveste modul de raspandire a informatiilor, acesta sufera un adevarat proces de globalizare, la baza caruia sta intreaga suita de tehnologii informationale. 
Zilnic in fata unui manager a unei mari companii sau a unui mic antreprenor stau tot felul de probleme. Din acest motiv in zilele noastre majoritatea firmelor incearca sa inlature acest fenomen prin implementarea unor aplicatii ce au rolul de a moderniza si eficientiza diversele activitati de evidenta si gestiune a firmei. 
Lucrarea de fata contine 3 capitole si vine in sprijinul nivelului de conducere al companiilor, prin prezentarea unui model simplist de aplicatie informatica pentru gestiunea clientilor. Astfel in primul capitol ,,Sistemul informational al gestiunii clientilor", am prezentat un sistem informational al unei firme prin care aceasta isi gestioneaza interactiunile cu clientii sai si am ales drept exemplu sistemul informational prezent intr-una din unitatile Directiei Silvice Iasi si anume sistemul informational al gestiunii clientilor la Sectia de productie Santa. Deasemenea am facut si o scurta prezentare a aplicatiei informatice ContNet Arhimedes utilizata in cadrul firmei, aplicatie prin intermediul careia se tine contabilitatea in firma.
In capitolul 2 ,,Tehnologii informationale fundamentale pentru gestiunea clientilor", sunt prezentate 3 tehnologii informationale ce ar putea sta cu succes la baza gestiunii clientilor unei firme si anume: tehnologia bazelor de date relationale, tehnologii client/server, tehnologiile CRM.
Ultimul capitol ,,RomGest - model de aplicatie informatica pentru gestiunea clientilor la Directia Silvica Iasi (Sectia de productie Santa)" este destinat prezentarii unui model de aplicatie informatica, ce poate fi implementat cu succes in Sectia de productie Santa ca alternativa la actuala aplicatie si cu ajutorul caruia se poate efectua o gestiune eficienta si corecta a diversilor clienti ai sai. 
In cadrul acestui capitol am facut o scurta descriere a mediului de programare in care s-a generat aplicatia RomGest, deasemenea am descris si baza de date ca si element fundamental al aplicatiei si am prezentat cateva elemente de baza, respectiv controalele ce sunt incorporate in interfata grafica, modul de functionare a aplicatiei, precum si principalele mesaje ce ii pot fi transmise utilizatorului.
Capitolul 1 Sistemul informational al gestiunii clientilor 
Una din caracteristicile esentiale ale societatii moderne este reprezentata de utilizarea informatiei provenind din diverse domenii si in cantitati semnificative. In zilele noastre exista tendinta de a se acredita ideea precum ca, ne aflam in stadiul unei societati informationale in continua expansiune, unde pentru a desfasura o activitate economica se impune folosirea unui suport informational adecvat, menit sa ofere un avantaj competitiv in raport cu ceilalti concurenti existenti pe piata. 
Rolul fundamental al tehnologiei informatiei (IT) este de a dobandi cunoastere prin intermediul informatiei obtinute. ,,Schimbul de informatii reprezinta o categorie esentiala in existenta societatii, o realitate care defineste primordial societatea, in relatie cu toate componentele dezvoltarii acesteia." 
1.1. Conceptul de sistem informational
Sistemele informationale au existat pe toate nivelurile de dezvoltare a societatii omenesti sub diverse forme, informarea reprezentand conditia primordiala pentru conceperea oricarui proces de transmitere si de insusire a informatiilor. ,,Considerat ca o componenta manageriala, aspectul informational al conducerii se exprima prin acest sistem." 
Scopul principal al unui sistem informational este de a furniza fiecarui utilizator, in functie de atributiile si responsabilitatile pe care le are, toate informatiile necesare. Un sistem informational modern trebuie sa asigure: informarea la toate nivelurile, operativitatea informarii, selectarea informatiilor, adaptabilitatea la modificari (modificarea cererilor de informatii, a datelor de intrare, a structurii organizatorice, a metodelor de prelucrare a datelor).
Sistemul informational vine si in sprijinul conducerii unde acesta asigura in mare parte ,,informatiile necesare stabilirii planurilor si bugetelor de desfasurare a activitatilor, care in majoritatea cazurilor sunt decizii ce privesc gestionarea resurselor intreprinderii, supravegherea si controlul."


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme Informatice din Intreprindere.doc

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!