Sisteme avansate de producție - Just în Time

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2445
Mărime: 17.03KB (arhivat)
Publicat de: Carmen Crețu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pop Dorel

Extras din referat

Pe parcursul timpului sistemele Just in Time au fost tratate si abordate din punct de vedere teoretic sau practic de multi specialisti,care nu au avut intotdeauna pareri similare referitoare la conceptul JIT si filosofia sa.

In aceasta lucrare va voi prezenta aceste sisteme,va voi vorbi despre :

-definirea sistemeler JIT

-principiile unuii sistem de conducere a productiei JIT

-caracteristicile generale ale unui sistem JIT

-avantaje si dezavantaje ale unui sistem JIT

-concluzii asupra sistemelor de tip JIT

Definirea sistemelor JIT

Sistemele de conducere a productiei de tip JIT au aparut in Japonia; primul sistem a fost implementat la inceputul anilor 70 ai secolului XX, la uzinele de automobileToyota, pe baza cercetarilor efectuate in cadrul aceleiasi firme la sfarsitul anilor 60 de inginerul de productie Ohno Taichi. Metaforic, sistemul ar putea fi caracterizat prin afirmatia “simplitatea determina eficienta” pentru ca, in fond, principala trasatura a acestuia este simplitatea abordarii tuturor problemelor legate de productie si conducerea ei.

Dezvoltarea sistemului si implementarea lui decurg din cultura si filozofia japoneza asupra vietii,dar si asupra afacerilor.Este bine stiut ca managementul japonez a avut si are in continuare elemente specifice care il diferentiaza de alte scoli dezvoltate pe plan international.

In plus se stie ca Japonia nu este o tara bogata daca ne gandim la resursele ei naturale,dupa cum nu este nici una intinsa ca si suprafata,acestea fiind alte constrangeri care au stat in fata firmelor japoneze la sfarsitul secolului trecut cand concurenta era din ce in ce mai intensa in mulkte domenii de activitate. In aceste conditii firmele japoneze au trebuit sa gaseasca solutii eficiente pentru a putea devenii concurenti seriosi pe diferitele piete iar solutia firmei Toyota promovata de inginerul Taichi Ohno era foarte potrivita.

Initial sistemul JIT a fost implementat la nivelul liniilor de ansamblare a diferitelor companii producatoare de automobile sau produse electronice,dar, datorita rezultatelor obtinute,utilizarea lui s-a extins si in alte sectoare . Astazi, putem afirma ca o parte mai mica sau mai mare a principiilor JIT se regaseste in modul de organizare al oricarei firme .indiferent de domeniul de activitate pentru ca ele raspund unor cerinte cheie ale oricarei piete : adaptabilitate la cerintele specifice clientilor ,onorare promta a cererii sau grad maxim de flexibilitate.

In primii ani JIT a fost utilizat mai ales in fazele de montaj a produselor finite - in cadrul liniilor de asamblare a autoturismelor (Toyota, Mitsubishi, Nissan) sau produselor electronice( Matsushita, Toshiba), dar datorita succesului evident a fost extins rapid, astfel ca astazi sistemul este prezent pana si in sectoare comerciale - supermarketuri sau in domeniul prestarilor de servicii - restaurante, spitale, etc.

Prin utilizarea pe scara larga a sistemului JIT in industria de automobile si produse electronice, japonezii au reusit in anii 80 sa intre si sa ocupe pozitii importante pe pietele americane ale celor doua industrii. Americanii s-au aratat deosebit de reticenti la implementarea unui astfel de sistem in perioada deceniilor 8-9, dar incepand cu sfarsitul anilor 80 sistemul a castigat teren si pe continentul nord-american. In Statele Unite sistemul a fost implementat pentru prima data in 1982, la o uzina de automobile Kawasaki- Lincoln, in statul Nebraska.

Termenul JIT- provine din traducerea in limba engleza “Just in Time”, care tradus in limba romana inseamna “Exact la Timp” si reflecta cu un grad mare de fidelitate continutul sistemului: sa se produca la fiecare loc de munca din cadrul procesului de productie cantitatea necesara si acest lucru sa se realizeze la momentul in care aceasta este ceruta de locul de munca urmator,in conformitate cu fluxul tehnologic. Altfel spus, cele trei elemente indispensabile oricarei activitati productive - capital, echipament si munca sunt disponibile “exact la timp”, astfel incat sa se respecte obiectivele care revin functiunii de productie, conform celor derivate din obiectivele generale ale intreprinderii.

JIT constituie o abordare moderna a conducerii productiei, in scopul atingerii “Excelentei in Prelucrare”, pe baza a doua mijloace esentiale: eliminarea pierderilor si imbunatatirea continua.

JIT presupune producerea acelor cantitati si sortimente care se cer pe piata exact in momentul in care aceasta cerere se manifesta, la standardele impuse de calitate.

Pe baza celor prezentate, consideram ca JIT se poate defini ca “un sistem de conducere a productiei care presupune realizarea produselor in conformitate cu cerintele pietei, exact in momentul manifestarii cererii (respectarea termenelor de livrare in cazul contractelor incheiate anterior)”.

Preview document

Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 1
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 2
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 3
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 4
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 5
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 6
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 7
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 8
Sisteme avansate de producție - Just în Time - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Sisteme Avansate de Productie - Just in Time.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul producției

CAPITOLUL I ÎNTREPRINDEREA INDUSTRIALA. OBIECT DE REALIZARE A PRODUSELOR SI SERVICIILOR 1.1. Definirea conceptului de întreprindere. Elemente....

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Diagnosticul Resurselor Umane la SC Honeywell Life Safety România SRL

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI HONEYWELL Inc. 1.1. Scurt istoric al corporaţiei Honeywell Inc. Istoria Honeywell a început în anul...

Managementul Comparat al Resurselor Umane

Capitolul 1. Managementul comparat 1.1. Concepte O caracteristica des întâlnita dupa perioada 1960 este, în aproape toate domeniile cercetarii...

Tendințe Actuale în Contabilitatea Costurilor de Producție

INTRODUCERE Componentă de bază a sistemului informaţional economic, contabilitatea are rolul de a furniza informaţii în vederea luării deciziilor...

Folosirea metodei Just în Time în managementul operațional

Introducere Mediul economic din țara noastră, ca de altfel din întreaga lume, este în prezent foarte agresiv sub aspectul concurenței și total...

Analiza mediului concurențial al firmei

Introducere Prin mediul extern al întreprinderii se întelege ansamblul factorilor externi al acesteia, factori a caror existenta este susceptibila...

Creșterea valorii adăugate în baza perfecționării managementului operațional, în baza materialelor industriei de confecții din Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea temei. Industria de confecţii este una dintre ramurile importante ale economiei naţionale cu ponderea în PIB de 1%, în...

Logistica în Diferite Părți ale Lumii

1. INTRODUCERE Tema referatului a fost aleasa dintr-un motiv destul de simplu, am vrut sa vedem de ce este logistica diferita în diferite parti...

Analiza Supply Chain-ului la Ford Motors

Analiza Supply Chain-ului la FORD MOTORS Ford Motors Company este al doilea producator de automobile din lume, activând în prezent în peste 200...

Ai nevoie de altceva?